{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Dækken nu? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes efterhånden jeg ser flere og flere heste som nu har fået dækken på igen..

Og jeg må indrømme jeg overvejer det også selv! Her i det nordjyske hvor jeg bor regner det nærmest konstant og er omkring 9 grader om natten smiley
Jeg synes det er irreterende hvis de allerede skal have dækken på igen, men må indrømme med de her lave temperature og regnen overvejer jeg det godt nok de dage hvor det er værst!

Hvad gør i? Bruger dækkener eller lader vær?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken nu?
  • #1   17. jul 2012 Er det ikke "bare" regndækkener du har set ?

• #2   17. jul 2012 Jeg bruger ikke dækner. Dog har to af dem fået dækner på, når det har regnet en hel dag, da de ellers ville stå og ryste, men nu har de allerede sat lidt pels igen.

Mine får først på dækken på, når de skal til at ha' overgangsdæknet på.

• #3   17. jul 2012 Karen:
    Det er også regndækken jeg mener smiley
    Selvom der ikke er fyld i varmer de jo stadig.

• #4   17. jul 2012 Jeg tror det er af praktiske grunde: Det er ikke alle der vil komme ud til en våd hest som de skal til at ride, så derfor ryger regndækkenet vel på tænker jeg? smiley

• #5   17. jul 2012 Jah min hest få squ ikk dækken på midt om sommer regn eller ej.. har aldrig oplevet en hest som ikk kan tåle og blive våd.. men hver sin mening om det men her er dækkener bare forbudt på denne tid det helt sikkert..

• #6   17. jul 2012 Langt de feste heste kan tåle at blive våde, men få kan måske ikke. Og som sagt, så tror jeg at det er af praktiske grunde.

Min går uden nu, men vil da ikke afvise at jeg en eller anden dag kunne finde på at smække et regndækken på den, hvis jeg ABSOLUT skule ud og ride, og jeg kunne se på vejrudsigten at det ville blive tæt regn hele dagen. smiley

• #7   17. jul 2012 Jeg har overvejet det til mine og hvis det her våde kolde vejr fortsætter så kommer de på, de kan jo altid pilles af igen hvis der skulle blive varmt. Især den gamle avlshoppe jeg har er meget kortpelset og kuldskær, hun har også altid regndækken på om vinteren når der kommer vand. Den anden dag frøs de meget og de er næppe sundt de går og er iskolde hele døgnet, så hellere smide et dækken på

• #8   17. jul 2012 Hvis der er lummert og regn går jasmin uten, er der vind og regn og ikke kummerlig går hun med, for hun bilver ekstrem vås xD

• #9   17. jul 2012 vås ! Den er sjov, Jasmin smiley

• #10   17. jul 2012 Min hest får bestemt heller ikke dækken på.
    Jeg er selv i Mejlby ved Randers lige nu og holde ridelejr og her regner det også en del, men mine heste lever altså endnu smiley

• #11   17. jul 2012 Mine får regndækken på, hvis de lover noget regn over en længere periode. Lover de meget regn kommer de på stald, til det er overstået. Lover de regn om natten, kommer de ind.

Har dog overvejet at tage dem i hver nat fra nu af, hvis vejret ikke ændre sig. Jeg har ikke noget læ på min fold, og den ligger lidt højt. Når temperaturen kommer ned på 10 grader og det blæser, så bliver det for koldt at være der i 24 timer i træk. Hestene selv vil gerne ind om aftenen, så hvorfor ikke. Det er for at glæde dem at de kommer på døgnfold, men ønsker de det ikke, skal de da ikke tvinges.

Igår var her 11,5 grad til middag. Det kunne lige så godt være marts måned smiley

• #12   17. jul 2012 Hvis der er udsigt til virkelig meget regn en dag og koldt vejr/vind, så får den ene af mine regndækken på. Ellers er vores erfaring, at vi får en hest ind, der ryster over hele kroppen og spænder i alle muskler for at holde sig varm - og det er heller ikke optimalt. Men de fleste andre heste, vi har, får ikke dækken uanset regnvejret. Kun hende, der har sommereksem, og det er jo så af helt andre årsager smiley .

• #13   17. jul 2012 Ja min går med eksemdækken men det er der jo helt andre årsager til smiley

• #14   17. jul 2012 Man er for pyldret hvis man giver sine heste dækken på nu, synes jeg. Heste er jo bygget til at være udenfor smiley

• #15   17. jul 2012 Mine går uden... Tag man dækken af og på hele tiden så bliver de bare syge... Fryser de så siddet de bare pels igen... Hesten er bygget til at gå udenfor og tag ikke skade af lidt regn... Mine har så også træ eller anden naturlig form for læ på alle deres folde og det betyder jo også noget...

• #16   17. jul 2012 Haha, dumme dumme fejlskrivning.. VÅD!! smiley

Jasmin får helst muligt altid regndækken på når det regner, men nogen gange bliver det også for varmt. Det er bare rigtig øv at skulle ride en rigtig meget våd hest eller skulle vente minimum en time-2 timer før hesten er nogenlunde så man kan ride den. smiley Men er der meget lummert sådan at selv jeg gerne vil rende rundt i t-shirt i regnvejr for hun det ikke på, for så er det bare for varmt.. Så må vi ride hende våd(ud over at hun så bliver MØG beskidt, fordi man jo ikke har fået hende striglet inden, og så skal vaske hende igen. Not my favourite!!)

• #17   17. jul 2012 Min går uden nu.. Jeg har prøvet at give ham dækken på de dage det har regnet helt vildt. Men han får det simpelthen for varmt under det selvom det bare er et regndækken.
    Og han ser bestemt ud til at trives selvom han er våd. Vores har mulighed for at gå ind i skuret hvor de også har halm inde, men de er der stort set aldrig.

• #18   17. jul 2012 mine bruger overhovedet slet ikke dækkener og de har aldrig været syge smiley og da de har mulighed for søge ind i løsdriften kan jeg heller ikke se grund til det smiley men sjovt nok bruger de aldrig løsdriften når det regner eller sner for den sags skyld smiley

• #19   17. jul 2012 Min får ikke dækken på igen! Hun står ude om dagen, hun gider ikke om natten smiley

• #21   17. jul 2012 Min pony står også i Nordjylland, og ja det regner meget, men hun får bestemt ikke dækken på, og hun har ikke taget skade :-).

• #22   17. jul 2012 Det var da noget latterligt noget at sige, at det skulle være forbudt at de har på.. Hehe... Min fuldblod er jeg nød til have dækken på, selvom jeg helst vil være fri da! Men hvis han står ude i det vejr her, med regn og blæst, så ryster han som en lille mus når vi når aften... Og jeg vil da ikke have en syg hest..

• #23   17. jul 2012 Enig med Camilla L.

Her kommer der kun dækken på før september hvis hesten er erklæret slemt syg og nærmest vil dø af at gå uden dækken - hvilket jeg ikke kan forestille mig, men ja, det ville være den eneste undtagelse.

• #24   17. jul 2012 Når det regner eller blæser meget så har jeg en der får regndækken på og de dage det er ok vejr og ingen regn får hun det af - det er efter anvisning fra dyrlægen - hun får nem kolik hvis hun bliver det mindste kold smiley

• #25   17. jul 2012 Min går med et overgangsdækken/regndækken... Han er noget til den tynde side, og har meget meget lidt pels at gøre godt med. Jeg har prøvet at undgå det indtil nu, men når han står og ryster og pelsen stritter, ja så er der altså ikke noget at gøre, vil hellere have en hest med dækken, end en syg hest. Så kan dækkenmodstandere sige hvad de vil... smiley

• #26   17. jul 2012 jeg har 2 der går med dækner fordi vejert omkring nibe/løgstør er så fandens ustabilt... så står man op og der er fint vejr og en ½ time senere står det ned i stænger.... og sådan forsætter det hele dagen...
    Den ene derhar det på er min palomino da han er blevet barberet ved lænden af dyrlægen for at lave en scanning på ham (scaningen vist så at han har forklakninger mellem 5 og 6 lændevirvel = det der svarer til en diskusprolabs) og da dyrlægen har fjernet fedtlaget og hårerne så er der ingen til at beskytte bl.a. nyrerne... så for at undgå at han skal stå med nyreslag eller fryse så han han et helt tynd regndækken på.....
    Den anden der har det på er min spring hoppe på 18 - hun er lidt til den tynd side dog i normal foderstand og hun fryser let så derfor har hun et tynd regndækken på.... Dog går de stadig på døgn fold....

• #27   17. jul 2012 anita: mine vil hellere stå inde i løsdriften og kkukelure når der regner eller stormer så nogen gange er nød til at lukke den af for at de skal blive oppe på folden og græsse....

• #28   17. jul 2012 10 grader er normal natte temperatur om sommeren. smiley Nogle gange kan der være 15, men det er jo Danmark, det her! smiley

Ja, det regner, men så længe det ikke regner om natten, synes jeg, det er ok, så er der varmere, og de tørrer. Nogle stopper et regndækken på om natten.

Men det altid ens egen beslutning.

Ps. er ikke dækken-modstander. Min plag står i forvejen med insektdækken 24/7. smiley

Kommentér på:
Dækken nu?

Annonce