{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad bruges det nederste næse bånd til?
  • #1   20. jul 2012 Så hesten ikke kan åbne munden

• #3   20. jul 2012 SVEJ: Nej det er altså ikke rigtigt smiley Den bruges ikke til at lukke munden på hesten vis det bruges korrekt.

Korrekt brugt vil det give mere støtte til bidet.

• #4   20. jul 2012 Til at hesten ikke kan spytte bidet ud.. Jeg vil helst ride uden

• #5   20. jul 2012 så rider man da godt nok med et alt for løst bid, hvis at det kun er næsebåndet der holder det inde.

Der er mange teorier, nogle mener at det intet gør, andre mener det er dyrplageri, og nogle mener det støtter på bidet

• #6   20. jul 2012 Så hesten ikke åbner munden og spytter bidet ud (:

• #7   20. jul 2012 Sker der noget ved at ride uden?

• #8   20. jul 2012 Nej der sker ikke noget ved at ride uden.

• #9   20. jul 2012 Den nederste næserem giver en speciel støtte til biddet..
    Alt efter næsebånd, gives der forskellig slags støtte til biddet smiley

Hvis hestens mund bliver lukket af næsebåndet, er næsebåndet for stramt!! Husk man skal kunne få to fingre ind på næseryggen når næsebåndet er lukket - ellers er det for stramt..

Kan hesten spytte biddet ud, hænger jeres bid alt for langt nede!!
    Det kan tilgengæld afhjælpe at nogle heste smider tungen over biddet, men igen må det ikke strammes mere end de to fingre kan komme under smiley

Der sker intet ved ikke at ride med den nederste næserem, man får bare ikke samme "effekt" at næsebåndet, som hvis den er på smiley

• #11   20. jul 2012 Svej: Man skal også kunne få to fingre på højkant under sit næsebånd.

• #12   20. jul 2012 Har jeg også tænkt på. Og aldrig fundet ud af. Det samme gælder selve næsebåndet. Så jeg har pillet hele molevitten af, og min hest går sørme som den normalt altid gør. Så væk med det skidt fra min side af smiley

• #14   20. jul 2012 Hvilken støtte skulle det dog være? Det rører jo ikke bidet?
    Det er - i mine øjne - bare til pynt og fordi "alle de andre rider med det" og nok fordi de fleste trenser kommer med det i dag.

• #15   20. jul 2012 Vil forestille mig næseremmene giver biddet støtte på samme måde som et dybt sæde giver vores bagdel støtte, og knæpuderne/lægpuderne giver benene støtte..

Alle tingene er noget der ikke er nødvendigt men hjælper til at sidde og indvirke bedre :)...

Er ikke ekspert, men vil da bestemt slå fast at jeg ikke rider med noget som helst fordi alle andre gør det, men fordi jeg føler jeg får en bedre indvirkning på min hest..

• #16   20. jul 2012 Det kan jeg slet ikke se sammenligningen i. Knæ og lændestøtte er jo åbenlyst, hvordan det støtter. Men jeg kan altså ikke se det med næseremmen. Den hjælper ikke med at holde biddet oppe, heller ikke nede. Den modvirker ikke, at biddet går fra side til side. Så hvordan skulle det kunne støtte?
    Jeg har selv redet med det indtil min hest fik et urelateret sår og følgende ar. Så nu har jeg pillet det af, og der er ingen forskel.

Jeg tror ikke det skader, så længe man ikke strammer det, men kan virkelig ikke se, hvilken støtteeffekt det skulle have smiley

• #17   20. jul 2012 På min vallak føler jeg f.eks de halve parader virker bedre, og han løber ikke på samme måde igennem min støtte fortil med begge næsebånd som uden..

Min første hest virkede aller bedst uden næsebånd..

Mine erfaringer er at det sidder... Ja hvad kan man sige.... Mere "løst" eller "ustabilt" når der ikke sidder næsebånd på.. Ikke ment at det rasler rundt i munden på hesten smiley det er faktisk rigtig svært at forklare på tekst ;)...

• #18   20. jul 2012 For mig kan jeg give "mindre" signaler på min vallak og hurtigt få en reaktion, hvor når jeg rider uden næsebånd..

Ligesom jeg skal bruge mindre kræfter på at sidde stille i sadlen med dybt sæde og gode knæstøtter..
    Hmmm ja det er bare svært at forklare for mig smiley

• #19   20. jul 2012 Lad os lige blive enige om, at vi snakker om næseremmen og ikke næsebånd smiley Er helt med på, at næsebåndet er med til at støtte biddet, men kan ikke se næseremmen gør noget andet end bare at være der. I bedste fald pynte og i værste fald stramme.
    Min ville heller ikke være god uden næsebånd, men med eller uden næseREM, dét er totalt det samme. Specielt når det skal være så løst, som du selv siger. Så kan det ikke støtte ret meget smiley

• #20   20. jul 2012 Det er også den nederste jeg snakker om :)..

• #21   20. jul 2012 Men selvom jeg ikke kan forklare mig på skrift så har det jo en effekt..

Som f.eks hannoveransk næsebånd der jo netop sidder under biddet smiley

• #22   20. jul 2012 det er uvigtigt (: så du kan rolig lade det væk (:

• #23   20. jul 2012 Det hannoveranske næsebånd er en helt anden snak, som vi ikke kan have uden jeg kommet op i det røde felt.
    Ej, jeg skal nok slappe af, men det tåler slet ikke sammenligning. Det hannoveranske lægger pres på næseryggen, når hesten åbner munden, og den derved lærer at holde kæften lukket og give efter for biddet. Det er slet ikke det samme smiley

• #24   20. jul 2012 Den forreste næserem kan jeg heller ikke se fidusen i. Hr fået fortalt, som andre skriver, at den skal holde biddet i munden, men kan det falde ud er hovedtøjet efter min mening for stort.

Selve næsebåndet har jeg fået af vide af en tidligere ridelærer til Cille skal være på fordi ellers åbner hesten munden. Hun blev direkte sur på Cille over vi havde taget det af.
    Men igen har jeg den holdning at åbner hesten munden er det fordi der er noget galt. Der burde ikke være en rem som tvinger munden lukket og derfor tilføjer ubehag. Hun mente for øvrigt også at næsebånd og specielt næserem skulle sidde stramt til -.-

Jeg vil helst have Cille skal ride uden næsebånd (som på profilbilledet) og for Fareed har det ingen betydning om det er på eller ej. Men da hun er dressurrytter skal det øverste næsebånd sidde på, så det gør det bare meget løst smiley

Kommentér på:
Hvad bruges det nederste næse bånd til?

Annonce