Hvad kan der være galt ? {{forumTopicSubject}}
Jah, stakkels Flips blev syg idag da jeg var til stævne. Allerede inden jeg red på banen første gang, skummede hun helt af sved, selvom hun ikke var redet ret meget. Men slog det hen, da det var i sand vi red, og det plejer at tage hårdt på den tykke
Men da jeg kom us fra banen, hvor hu havde været mega sløv, svedte hun hel vildt. men det blev værre endnu. Selvom jeg havde skridtet hende godt, inden jeg parkerede hende to minutter, for at snakke om mit ridt, begyndte hun at ville lægge sig, så jeg skridtede videre, for det kunne vi jo ikke have. Jo mere jeg skridtede hende, jo mere svedte hun. Til sidst svedte hun så meget at det dryppede fra hals, mave og skummede under næsebåndet. Det var helt vildt ! Har aldrig set noget lignende.
Så jeg hoppede selvfølgelg af, og vi trak hende ud af hallen, for ikke at forstyrre de andre som red. Der hev vi sadlen af hende og lagde et tæppe på hende. Hun rystede helt og svedte stadig.
Men efter at have trukket rundt med hende i 10-20 min. holdt hun op med at svede og hun begyndte at blive mere frisk og se på.
Og vi gav hende lidt at drikke i små doser, da hun jo ikke skulle have for meget.
Aner ikke hvad der er gået galt ?! Hun er frisk nok nu og er glad og tilpas. Spiser fint, men drikker ikke rigtig noget, selvom jeg flere gange har vist hende hen til vandkoppen på folden og prøvet at give hende noget i en spand. Hun går rundt på folden som hun plejer og har også taget et par spurter sammen med de andre.
Hvad kan der være gået galt ?
jun 2006
Følger: 104 Følgere: 107 Heste: 3 Svar: 1.451
okt 2005
Følger: 37 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 306
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 171 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
jul 2004
» FoxySuua [mænd er som flødeboller...] «: Fik en enkelt, men hun kendte hesten og vidste at den kunne være øm når den havde haft smed
Blev egentlig nummer 2 til klubmesterskabet. Det var min gamle ridelære der vandt . Red dog kun til 52,85% da hun var meget sløv.
Men ja, vi blev også enige om at det kunne være nyreslag. dog opfører hun sig normalt nu, bortset fra vi ikek rigtig kan få hende til st drikke noget .
jul 2004
jul 2004
okt 2006
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 2 Svar: 13
For meget protien i foderet kan også være medvirkende.
jul 2004
Men det med proteiner ved jeg ikk rigtig.
jul 2004
Har lige kigget på netdyredoktor.dk og ja, det kune godt tyde på det var det .
Hvad kan der være galt ?