{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højde på hest??
  • #1   20. jul 2012 Nu kiggede jeg lige og så du 'kun' er 13. Jeg synes du skulle finde en 1'er man får ikke sine ponyår tilbage smiley

    Man kan sagtens finde noget maks 1'er med noget fylde (:


  • #2   20. jul 2012 Jeg vil også sige hest.. Ellers hvis det er pony, så noget Fjordhest, Hafliger, Tinker smiley Kommer jo også an på hvor lange ben du har:) Jeg er fx ''kun'' 172 men jeg har lange ben og har redet heste på 170+ som lignede ponyer under mig smiley

    Men prøv dig frem, hvis det er fordi du er på hestejagt.? Hav en med som kan tage billeder af dig og hesten så du selv kan vurdere om du syntes det ser harmonisk ud smiley


  • #3   20. jul 2012 Det er nemlig det jeg har lange ben, så jeg tænkte noget på en 148-149 i stang smiley og tak for hjælpen:)

  • #4   20. jul 2012 Jeg er kun 158 og mange spørger hvorfor jeg rider hest , men det er fordi jeg er 20 ..
    det er nogen gange lidt sjovt at komme til stævne .. har hørt en del sige , se den lille pige på den store vilde hest .. smiley men savner meget mine ponyår.. de var meget korte..


  • #5   20. jul 2012 Okay:)

  • #6   20. jul 2012 altså min datter er 11, hun er ca 165 cm høj og har redet hest i 1½ år nu. Hun vokser 5-10 cm om året og skal formentlig snart have skiftet sin hest ud med en som er større (han er 153 i stang).

    Vil et sted sige at det kommer lidt an på hvad du rider. Cille rider dressur og derfor har det ikke den store betydning om hun rider pony eller hest, men havde hun været springrytter havde vi muligvis valgt en max 1'er til hende i stedet.

    Ved det du "kun" er 13 år og allerede nu er så høj, vil jeg mene du endnu ikke er færdig med at vokse og hvis du har lige så meget fart på som min datter vil du i løbet af et års tid, måske mindre, være alt for høj til at ride en 1'er pony, så jeg vil holde med din far og sige du skal købe en hest. Fordelen ved at købe en hest nu er jo at udover i passer bedre sammen i størrelsen, så behøver du ikke absolut og skifte den ud om 3 år når du bliver 16 smiley


  • #7   20. jul 2012 Jeg er enig med Sabine find en max mål og måske med fylder eller kraftig af bygning smiley

  • #9   20. jul 2012 Okay jeg skal måske lytte lidt til min far, da jeg stadig vokser og bliver højere. smiley mange tak for hjælpen alle sammen:)

    Kender i nogle gode heste der er til salg? må helst ikke være over 25.000 da jeg selv skal betale halvdelen smiley


  • #10   20. jul 2012 Hvis du køber hest, kan du beholde den længere end en pony, for du vokser jo nogle år endnu, og du vil hurtigt vokse fra ponyen, selvom at den er max 1'er smiley
    Men det kommer jo meget an på om du vil starte stævner.?


  • #11   20. jul 2012 Kig i marked, der er masser af heste på 165-170 og deromkring i den prisklasse.. Så går de godt nok ikke LA, men du skal vel ha noget undervisning smiley

  • #12   20. jul 2012 Ja ja selvfølgelig men vil også helst have en jeg ikke skal af med:)

  • #13   20. jul 2012 så det en fordel at købe en hest smiley man kan selvfølgelig ride pony efter man bliver 16, men det er ikke velset til stævner. Igen er det jo ikke en selvfølge du skal ride stævner, og skal du ikke kan jeg ikke se nogen grund til at købe en pony som et sted er for lille til dig smiley

    igen mit råd er klart du køber en hest, og gerne en som på nuværende tidpunkt måske er en lille smule for høj til dig, for så vokser du ikke fra den, hvis du forstår smiley


  • #14   20. jul 2012 Okay så går jeg igang med at søge efter hest smiley

  • #15   20. jul 2012 God jagt smiley
    Kan ud over det stærkt anbefale dig og din far at have en med ud og kigge som har god forstand på heste og som tidligere har købt hest. Jeg har brændt nallerne noget så grusomt tidligere fordi jeg ikke havde nogen med, så den næste jeg skal købe har jeg allieret mig med vores beridder for at få en ordentlig hest smiley


  • #16   20. jul 2012 Mange tak regner med min tante (som er avler) skal med ud at kigge, da hun virkelig har forstand på heste:)

  • #17   20. jul 2012 fornuftigt, og ja det håber jeg hun har når hun avler smiley


  • #19   21. jul 2012 Hvis du vil ride stævner synes jeg du skal købe en stor 1'er , hvis du vil have en du kan have beholde i mange år, synes jeg du skal købe en hest. Jeg er selv lige blevet 15, og da jeg var 13 eller 14 købte jeg min hest på 163, jeg er selv 172, og det passer fint.

  • #20   21. jul 2012 Okay mange tak alle sammen:)

Kommentér på:
Højde på hest??

Annonce