{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.720 visninger | Oprettet:

Hævet ben, men ikke halt. {{forumTopicSubject}}

Vi har 2 heste her i stalden som har et hævet ben, men halter ikke.

den ene bukkede helt vildt i traileren den 15 og derefter var bagbenet hævet om koden og op af pipen på ydersiden, og har været det siden, men er ikke halt, derfor satte vi ikke en masse igang da hun alligevel bare går.

den anden havde pludselig hævet kode, og op af pipen på ydersiden også da den blev trukket ind fra fold i fredags, og den halter heller.

nogen bud på hvad det kan være?

Obs, dyrlægen er på vej.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævet ben, men ikke halt.
  • #1   30. jul 2012 den på fold har evt. spist noget den ikke kan tåle?? tjek fold for planter der er giftige.. allergiske reaktioner viser sig ofte som hævelser på bagbenene

• #2   30. jul 2012 har de feber?
    Georg havde ik feber, havde ingen skader/sår, og haltede ik.
    Men et hævet ben.
    Det var lymferongitis - betændelse i lymfebanerne.

• #3   30. jul 2012 min gamle hest havde os et hævet bagben hver sommer.. det havde ingen betydning..

• #4   30. jul 2012 hævede ben.. Begge mine har lige haft et, men det var pga. et mikroskopisk sår.

De fik først penicillin, og bagefter smertestillende. Smertestillende er super, da det virker anti-inflammatorisk på vævet. Det var det, der hjalp på det sidste hos mine. smiley

Og så ikke for meget i boks, selvfølgelig hvis det er en forvridning, må man lige høre dr. dyr. De kan let have et næsten usynligt sår - jeg opdagede kun mines, fordi der sad fluer på stedet!

Og ja, de kan godt hæve op, hvis der er giftige planter.

Ps. Mine var heller ikke det mindste halt, selvom det ved den ene også var gået op i yveret - yverbetændelse. De jordede ligefrem på folden. smiley

• #5   30. jul 2012 det kan være virus, muk, sår, seneskade, overanstrengelse

• #6   30. jul 2012 den der har stået med det længst er pga et slag, som også har givet et overben, så hun skal bare stå et stykke tid endnu, så skulle hævelsen gerne falde sagde dyrlægen.

den anden som fik det i fredags mener dyrlægen det er en gaffelbåndsskade, og den skal scannes i morgen.

Kommentér på:
Hævet ben, men ikke halt.

Annonce