{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Når hoven skal i sæbevand.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Idag da jeg ville trække Picasso ind fra fold, havde han trådt skoen skæv. Så den der lille "sidesko" eller hvad det hedder, var trådt op i hoven. Så ponyfyren er godt øm.. Men ja, vi fik smeden ud, og sagde sæbevand de næste par dage! - Han sagde jeg evt. ville kunne bruge alm. brun sæbe. Er det optimalt, eller hvad plejer i at bruge? smiley

Knus.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hoven skal i sæbevand..
  • #1   30. jul 2012 sæbespåner er godt smiley

• #2   30. jul 2012 Hvad jeg har hørt må man ikke bruge brun sæbe til hoven. Pga. det "opløser" eller gør den sådan blød. men ved ikke om det passer jeg bruger sæbe spåner smiley

• #3   30. jul 2012 brun sæbe, eller sæbespåner

• #4   30. jul 2012 Sæbespåner bruger jeg smiley det er ikke så skrapt som brun sæbe..

• #5   30. jul 2012 Jeg bruger også sæbespåner. Hvis det er svært at få hesten til at stå med hoven i spanden med sæbevand, kan du evt. opbløde en sok i sæbevand og give hesten den på. Derpå tager du en plasticpose ud over og lader den stå med dette en 10 minutters tid (der kan fyldes efter med sæbevand i plasticposen, så sokken bliver ved med at være fugtig).

• #6   30. jul 2012 Hvis han har sagt du skal bruge brun sæbe, så bruge det smiley Din smed siger det fordi det ka trække det ud af hoven som den er øm på (hovbyld) Har fået dette råd både fra smed og dyrelæge som faktisk har anbefalet mig at smøre brun sæbe på det sted hvor den er øm i hoven........

Godt råd..... Brug en rund opvaskebalje til at sætte ponyens hov ned i med vand, den har ik så høj en kant som en spand, og ponyen vil bedre acceptere det. Sørg for at få en til at holde ponyen mens du gør det, så kan du selv stå og "passe på benet" så den ik blir bange for det smiley

God bedring og håber du ka bruge mine råd til noget smiley

• #7   31. jul 2012 Mange tak allesammen smiley Tror jeg holder mig til det brune sæbe. For det første har vi ingen sæbespåner, men det var trods alt brun sæbe smeden sagde smiley
    Vi har en form for lav "blød" spand, i sådan noget gumminoget, som jeg tror jeg forsøger med først, men tager vaskebaljen med for en sikkerhedsskyld.. smiley

Kommentér på:
Når hoven skal i sæbevand..

Annonce