Neoprenklokker eller gummiklokker? {{forumTopicSubject}}
Jasmin er desværre en værre skrammehest som altså kommer ind med skrammer hver dag.. Hun har efterhånden 4-5 stykker på det ene bagben, og det er bare begyndt at blive træls. Hun er hverken, øm, halt eller noget - men jeg frygter da den dag der kommer et alvorligt sår.
Min mor mener det er når hun har lagt ned og rejser sig op. Kan man gøre noget ved det? Det er mellem koden og knæet, at skrammerne befinder sig..
Og så fordi vi ikke rigtig kan regne ud om Jasmin af og til lige snitter koderne i hinanden, har vi valgt at hun får klokker på for en sikkerhedsskyld og til folden, så der ikke sker noget med koderne. Dem har hun også fået skrammer i før og ved hoven m.m og vi har stadig 2 sår vi kæmper med efter 2 måneder..
Jeg kan se det smarte i neopren klokker når hun går i sump at hendes hove så altid smører sig selv med vand, men jeg må da indrømme jeg synes de virker SÅ stive og ubehaglige og jeg er mere til gummiklokkerne.
Smeden sagde enda i dag at hun havde stærke og sunde hove på trods af at de er lyse, så jeg ved ikke om det er en dum idé at de er våde hele tiden - og det bare er bedre at jeg smører nogle gange om ugen.
Så jer der har prøvet begge dele, hvilket slags bruger I og er det til begge dele, ridning og fold eller bruger i forskelligt til fold og ridning?
Jeg vil gerne have købt nogle inden for de næste par uger, så vil gerne vide om jeg skal skaffe mig begge to eller om en er bedre end den anden
jan 2010
Følger: 108 Følgere: 63 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 138
aug 2007
Følger: 62 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 64 Svar: 341
Under ridning, bruger jeg neopren klokker. Har aldrig brudt mig om gummiklokker, til under ridning. Men synes de er fine, til folden
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 166 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.820
aug 2007
Følger: 62 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 64 Svar: 341
nov 2008
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 330
Neoprenklokker eller gummiklokker?