{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Mis/vanrøgt ved Søndermose.. Suuuk! :o( {{forumTopicSubject}}

Iha...

Var på ferie her for nogle dage siden og var ude og køre en tur med familien og så møder mor og jeg disse heste.

Hovene er simpelhen forfærdelige - hingsten er lettere tynd og har STORMUK og sår man kan se på afstand.. Ødelagt knæ, mor som er i dårlig stand... Suk øvøvøv.

Der er blevet taget kontakt til Dyrenes beskyttelse og politiet flere gange uden der er sket noget - så nu blev Hestens Værn kontaktet og heldigvis er de noget mere "slemme" og har sagt de vil holde øje, da de måske ikke kan gøre noget nu pga sommergræs - men at til vinter holder de øje med foder, vand m.m.

Det er ved Søndermose i Padborg.. Nogle andre som har set disse hyphester??

(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mis/vanrøgt ved Søndermose.. Suuuk! :o(
  • #1   6. aug 2012 ej hvor forfærdeligt!
    det ser vildt sygt ud.

• #4   6. aug 2012 Den stakkels mor er da os smækfyldt med orm jeg hader dyrenes beskyttelse.

• #5   6. aug 2012 man kan se nogen af dem har været barberet på benene, så mon ikke det er nogen de har købt op og er i gang med at behandle for muk/skab?

og er ikke alle sammen der er tynde.

• #7   6. aug 2012 Ved i at Dyrenes Beskyttese ikke gør noget ved sagen?. De kommer jo ikke bare og tager hestene, de skal jo lige i kontakt med ejerne og høre hvad der lige sker og så får de et vis tidrum til at få orden på sagerne...

• #9   6. aug 2012 de kan ikke gøre noget nu pga. alle ser fine ud i huld - men de skrev at de selv kunne se at de trængte til en voldsom beskæring flere gange med fødder og behandling for muk, og fordi ikke alle er dårlige kan de ikke slå hårdt ned nu - men først til vinter.

De har lige skrevet at nu sender de en lægemand derud og så følger de dem frem til vinter omkring foder m.m, og så vil de få dem fjernet. Det her er langt mere end hvad dyrenes beskyttelse og politiet har gjort.

Nej - det er ikke nogen som er under behandling - de ser til dem MEGET sjældent, det er nogle irere som har dem, men ingen ved rigtig hvem det er - udover det er irere.

Dyrenes beskyttelse og politiet har været ude og kigge men ikke gjort noget, OVERHOVEDET. De har altså gået der i 2 år nu.

• #10   6. aug 2012 hvis ejere ikke gjorde noget, hvordan kan hovskæget så være barberet på nogen af dem?

• #11   6. aug 2012 Hovskæget er ikke barberet af - det er unge unge heste og kløen som de har.

Hingsten fik lige revet en lille tot af den dag vi var derude fordi han kløede pga. mug....

Hans man er klippet - men der er efterhånden en måned siden der sidst var nogen ude hos dem og det var hurtigt.. De er der cirka én gang hver 2 måned.....

• #12   6. aug 2012 man kan se på hovskæget det er barberet af, og ikke kun kløet af.

• #13   6. aug 2012 nu du ved præcis hvor meget de er hos dem kan du jo bare snakke med dem om hestene??

• #14   6. aug 2012 Det er beboere jeg har snakket med, og især den gård jeg holdte ferie hos, da de bor lige op til dem næsten(10 minutters gåtur) og de går den tur forbi dem hver dag

• #16   6. aug 2012 Billede 6? smiley Det er en broget, din Win er jo helfarvet på kroppen :o)

Men jeg ved det ikke, der var 20 heste, mange plage - og sikkert flere hingste - men det hele er jo indavl, hingsten bedækker jo alle når de er i brunst...

• #17   6. aug 2012 Giver godt nok ikke meget for Dyrenes Beskyttelse eller Hestens Værn.

Stakkels heste. Og så skal de gå sådan ind til vinter - hvorfor?? De ser da bestemt ikke fine ud i huld alle sammen!

• #18   6. aug 2012 Mint - de skrev det ikke var SIKKERT de kunne gøre noget lige nu - men fra efteråret/vinter hvor de skal have foder kan de slå ned hårdt, fordi at så har de ingen mad og de SKAL have mad hvis de går mere end 4 timer(altså strø på fold) - det gør de ikke.

Nu sender de en lægemand derud, nogen kan de måske tage med nu, andre må de måske vente med, men de arbejder på sagen og forsøger at finde ejer og vil snakke med manden som har lejet jorden ud smiley

• #20   6. aug 2012 Synes da du skal smutte hen og kigge på dem hvis du ikke bor så langt fra dem smiley Halvdelen af flokken kom hen og de er meget kontaktsøgende og sultne og vil gerne snakke... smiley

• #22   6. aug 2012 Har gået forbi de heste mange gange da jeg havde en kæreste fra padborg. de har før set ordenlige ud men det er længe siden jeg sidst så dem. men de ser godt nok helt forfærdelige ud nu smiley de står vist derude hele døgnet. har aldrig set nogle passe dem , men ved jo ikk om de har gjort det mens jeg ikk har gået forbi

Kommentér på:
Mis/vanrøgt ved Søndermose.. Suuuk! :o(

Annonce