{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

Død føl {{forumTopicSubject}}

Min Lille føl blev indlagt på ansager dyrehospital for 14 dage signe med mistanke om lungebetænlse.men de ville ikke skane ham da de sage han må være blevet sparket men det får man jo ikke 41.3 i feber af de giver ham pencelin.jeg spørg dem hvorfor men får ikke nogle svar. de 5 dage han var indlagt kunne jeg ringe 4-5 gange om dagen udne at træffe nogle dyrelæge.de ringer og siger han er rask og må komme hjem næste dag. har han feber igen.jeg ringer der ned de siger at han skal på pencelin igen.så kommer min dyrelæge hjem fra ferie og skanner han og ser han har en kraftige lungebetændelse og pyllerpå lungerne men idag til morgen dør min lille føl så hvis ansager havde skannet ham var han i live i dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Død føl
  • #1   6. aug 2012 Alle begår fejl - og at ringe derned flere gange om dagen, kan man heller ikke forvente at en dyrelæge lige har tid, der er andre heste end din der lige skal behandles smiley

    Men sørgelig historie, sender tanker til dig - men synes i stedet du skal ringe til Ansager og klage i stedet for her, ellers har de ingen muligheder for at rette på deres fejl.


  • #2   6. aug 2012 Line P, respektløst. Sæt dig dog i hendes sted! Det er det samme som at miste en baby! En lille nyfødt baby som kunne have været i live hvis dyrelægerne havde lyttet til hende!

  • #3   6. aug 2012 slap af alle sammen.
    selvfølgelig er det sørgeligt!
    men altså helt ærligt, Line P har jo stadig ret..


  • #4   6. aug 2012 De skal ikke tage flere heste ind, end de har tid til at behandle ordenligt!! Regningen skal de jo nok finde tid til at sende!

  • #5   6. aug 2012 Har ringet men kan ikke få fat i en dyrelæge kun en bogholler hun vil sige at jeg har ringet. min dyrelæge har også ringet til dem

  • #7   6. aug 2012 Rolig nu. Line har jo ret. Dyrlægerne HAR travlt, og de har ofte rigtig mange heste på stald der skal undersøges. Såvidt jeg ved, plejer dyrlægerne at have telefontid omkring kl 14, om ikke andet plejer de at ringe tilbage, når man beder om det.

    Men hvad har dyrlægen sagt til dig? 5 døgn i ansager er alligevel langtid, de må jo have undersøgt hestens tilstand mens den var der. Mener da heller ikke det er normalt at scanne for en lungebetændelse, med mindre man er i tvilv om hvad hesten fejler. Dyrlægen må have fortalt dig om de ting?

    Men jeg syntes du skal ringe til ansager og klage over det, for selvfølgelig er det ikke smart af et stort anerkendt heste hospital at begå fejl, selvom det ind imellem desværre godt kan ske.


  • #8   6. aug 2012 jeg har også haft en hest på ansager og det var en virkelig god service de gav mig og min hest..
    men var det der mig der havde oplevet at mit føl døde af noget så simpelt som en lunge betændelse var jeg gået amok!!! jeg havde bedt om journal udskrifterne på den.. læst dem, for der kan godt være noget de ikke har fortalt men skrevet i journalen.. du siger den har været i pencelin behandling, så hver sikker på at det ikke er en bradspekteret pencelin behandling også vil en retsag være fuldstændig hen i vejret.. i hvert fald fald ville jeg skrive et klage brev, for manglede info og dårlig service.. som sagt jeg var gået amok og ville se hvad jeg kunne gøre for at trække dem så lang ned i helvede hvis jeg fandt ud af på journalen at de havde undladet at gøre noget som var livsvigtigt for min hest/føl


  • #9   6. aug 2012 Creiddylad. Undskyld mig, men hvor vil du ellers have at din hest skal være henne, hvis den bliver alvorlig syg?? Man som kunde vil jo også klage, hvis ikke de tager imod din hest.. Jeg er ret sikker på at dyrehospitalerne er booket op rundt omkring i landet, og ikke kun lige i ansager..

    Men klart de skal gøre deres arbejde ordenligt, og det syntes jeg ellers også de normalt gør.


  • #10   6. aug 2012 Da pointless at sætte den på et dyrt hestehospital, hvis de alligevel ikke gør noget. har også brugt en dyrlæge hvor tingende kun blev gjort halvt fordi han havde for mange kunder.

  • #11   6. aug 2012 team damgård: er det mig du besvare?? er letter forvirret

  • #12   6. aug 2012 Selvfølgelig er der andre heste end hendes, Stine.
    Det er jeg godt klar over, men jeg synes stadig det er respektløst at skrive det. I hvert fald på dén måde. smiley

    Lige meget om man ikke plejer at skanne, fordi hesten "blot" har lungebetændelse, så kan man godt gøre det bare en enkelt gang, kun fordi ejer ønsker det og har sagt det flere gange! smiley

    Jeg ville selv reagere som ejer, LiseLotte gør. Jeg ville blive sur på dem, over at de ikke havde skannet føllet!


  • #13   6. aug 2012 de har tit travlt deroppe.
    jeg havde selv min indlagt derop sidste år og der var jeg hvis man kan sige det sådan så heldig der nærmest ik var nogle heste indlagt så dyrelægen havde tid til forklar og vise røntgen billeder så jeg ku se hvad det var de havde fjernet på hende.

    men min stod derop kom der os to akut tilfælde ind. en hoppe som lige pludselig havde folet skal siges den familie havde købt hesten en uge før.

    også kom der en føl ind som havde været gennem et piktrådshegn også forfærdelig ud


  • #14   6. aug 2012 Ninna. Nej det var til Creiddylad.. smiley

    Sandra. ja hel klart skal man klage over det. Det havde jeg bestemt også gjort hvis det var min hest, og ja hvis man ikke har kunnet få fat i dyrlægen eller han ikke har ringet tilbage. Synes bare at servicen plejer at være i top, og selvfølgelig er det ikke iorden at få sådan en dum "behandling" Men man må ringe og snakke med dem om det, og se hvad de siger, og ellers må man jo ligge sag an, hvis ikke de har en god forklaring..


  • #15   6. aug 2012 okay smiley team damgård

  • #17   6. aug 2012 Stine, præcis. smiley Bare rolig, vi er enige. smiley

  • #18   6. aug 2012 Nana N, jeg kan godt se hvad du mener. Jeg var måske lidt for hurtig på tasterne, kan jeg se. smiley
    MEN jeg er ikke respektløst. Jeg vil ALDRIG være eller skrive respektløst. Vi ser tingene på forskellige måder. Jeg er lidt ligeglad med din mening. Jeg kan godt se jeg var for hurtig dér, men jeg er selv ikke voksen eller har et barn. Min hverdag består blot af heste og de betyder en fandens del af mig. Jeg ved jeg ikke er respektløs og det vil jeg aldrig være!

    Jeg er godt klar over hvad du mener. men jeg er IKKE respektløs!

    Helt enig. Alle kan lave fejl, men de kunne godt have skannet føllet bare en enkelt gang......


  • #19   6. aug 2012 DayDreamer, jeg har aldrig sagt at et barn er mere værd end et føl!! smiley Læs lige sætningen igen, og lad vær' med at forvrid den i dit hoved, tak. smiley

  • #20   6. aug 2012 Jeg havde dælme osse lagt sag en! Det kan ikke passe at et sted som Ansager ikke kan stille en korrekt diagnose, når en "almindelig" dyrlæge kan! Og HVIS nu de var klar over hvad den fejlede, så gør det det bare værre.

  • #22   6. aug 2012 Day Dreamer, igen misforstår jeg dig. Undskyld! smiley

  • #23   6. aug 2012 Man kan godt høre på folk om de har børn eller ej.
    Når man får børn kommer ALT i anden række. OSSE hestene!

    Jeg har ellers osse altid ment at mine heste var det vigtigste i mit liv, men stod det mellem min datter eller hestene, så er jeg ikke et millisekund i tvivl om hvad der kommer først!

    En hest kan ALDRIG være en erstatning for et barn, og betyder slet ikke halvt så meget. Det gør ingen af mine ihvertfald, så kan man mene om det hvad man vil.

    Det er fuldstændig grotesk at sammenligne heste og børn, men man bliver da gudskelov (forhåbentlig!!) klogere når man selv bliver ældre og får børn, og kan forstå hvilket følelser der går gennem én, for det kan ikke forklares med ord.


  • #24   6. aug 2012 Som personen jeg er, når jeg får et barn, er det vigtigere end hesten.

    Men det er da også grotesk at sige, at dyr ikke betdyder ligeså meget som et barn? For dem der elsker dyr og betragter dem som børn, vil nok se på det sådan.

    Vi har alle meninger? Og vi har vidt forskellige. Derfor kan vi ikke blive enige på dette punkt og derfor behøver vi heller ikke diskutere videre.

    Hver har sin smag og mening. Det må andre lære at respektere.


  • #25   6. aug 2012 Day Dreamer, PRÆCIS! Godt formuleret. smiley

  • #26   6. aug 2012 vil lige skrive at jeg har hørt fra ansager dyrehospital de er meget ked af at han er død så de vil vende tilbage til mig om nogle dage

  • #27   6. aug 2012 Jeg har aldrig sagt man skal skille sig af med sin hest når man får børn?!

    Og heller ikke at dyrene ikke kan betyde alt for dem der ingen børn har eller får, blot at man aldrig vil kunne sammenligne det forhold/bånd man har til sit barn med et dyr.

    Day dreamer:
    Katte og fugle er stadig dyr, og kan igen ikke på nogen måde sammenlignes med et barn. Det var et utrolig dårligt eksempel.

    Man læser kun tingene som man vil, og det er ikke noget nyt herinde.

    Sandra:
    Nu er det ikke for at dømme dig, men du er kun 14, og kan naturligvis ikke have en forestilling om det at være mor. Du vil tids nok finde ud af at det ikke blot er en mening, men at det er sådan det er.

    Jeg kan kun smågrine lidt af det hele, og vide at en i en dag bliver klogere mht til om det er barn eller hest man vægter højest. Og selvfølgelig er intet af det i en ond mening


  • #28   6. aug 2012 Det lyder da gangske godt liselotte smiley

  • #29   6. aug 2012 Kristine, rolig nu.. Hun kommer bare med sin mening. Det har nødvendigvis ikke noget at gøre med din kommentar?

    Jeg er udmærket klar over at jeg er 14? Du behøver ikke forklare mig hvordan det er at blive voksen! Du er en vildt fremmed, og det behøver du ikke udtale dig om, tak.

    Vi er kloge nok. Du skal ikke sidde og spille smart bag skærmen om, at vi ikke er kloge NOK!?
    Intet i ond mening? Men sådan som du formulerer det!


  • #30   6. aug 2012 Der er på intet tidspunkt nævnt noget om at nogen ikke er kloge NOK, kun at man bliver klogere hvad det angår.
    Men igen, folk læser tingene som de selv vil forstå dem, det hverken kan eller gider jeg tage mig af.

    Jeg fortryder nu lidt at jeg overhovedet har spildt min tid på at skrive det her, da man stort set aldrig kan fortælle, forklare eller sige noget til nogen herinde uden at de tager det som et angreb, og straks går i forsvars position.
    Det er egentlig lidt ærgerligt, men så kan man vel bare lære at tjekke alderen på de der svare inden man går videre med det.
    Se, så er jeg osse blevet klogere idag. smiley


  • #31   6. aug 2012 Jeg går ikke i forsvars position. Og selvom jeg "kun" er 14 år, så kan man sagtens være moden eller voksen?

  • #32   6. aug 2012 Day Dreamer, må jeg ikke være moden eller hvad siger du?

    Noget galt i min opvækst? Nu skal du ikke sidde og spille klog. Bland dig uden om min barndom og familie. Jeg har et perfekt liv, og du behøver ikke og sidde og hakke ned på mig.

    Ja, og? smiley


  • #33   6. aug 2012 Kan nu godt følge Kristine. Dyrene kan aldrig nogen sinde komme foran et menneske. Efter min mening er vores familier dem der aldrig kan erstattes, det kan et dyr. Når vi mister vores dyr, køber vi "bare" et nyt. Det kan du aldrig gøre med mor, far, søster, bror ELLER et barn. Og nej et barn og et føl kan aldrig sammenlignes. Selvfølgelig er det hårdt at miste vores dyr. Og det er frygteligt det trådestarter har været udsat for. Men menneskelige kræfter kan desværre lave fejl, vi er kun mennesker og ikke computer.. smiley Man kan håbe at ansager har lært at sin fejl..

    Trådestarter, håber du finder ud af det med ansager..


  • #34   6. aug 2012 Day dreamer

    Jeg er ked af hvis du føler dig angrebet, det var som sagt ikke hensigten. Ej heller at lyde belærende. Men man KAN næsten ikke sige noget herinde uden at mindst én vil tage det som et personligt angreb.

    Og selvfølgelig bruger du al din tid og kærlighed på dine dyr. Selvfølgelig gør du det. De er endnu de vigtigste i dit liv. Det var heller ikke dig der kom med den -i min og mange andres verden- barnlige kommentar, at det at miste et føl var det samme som at miste en hest.

    Hvis der skete mine dyr noget pga sjusk ville jeg osse blive tosset ud over alle grænser, ingen tvivl om det! Men det ville ikke ødelægge mig på nær samme måde som hvis det var min datter! Hun er trods alt mit eget kød og blod, og det er mig der har båret hende lige under hjertet i 9 måneder.

    Jeg ville blive tosset og ked hvis der skete mine heste noget, men hvis det var min datter? Det findes der slet ikke ord for.


  • #35   6. aug 2012 Day dreamer

    Helt enig i dine to ovenstående kommentarer! smiley


  • #36   6. aug 2012 Day dreamer

    Du skal overhovedet ikke beklage noget som helst! smiley


  • #37   6. aug 2012 Day Dreamer, hvad er det du forventer af mig? Hvad vil du have ud af mig?
    Ja jeg er en normal 14 årig? Jeg har ikke sagt andet.


  • #38   6. aug 2012 Jeg er enige med begge af jer?

    Jeg ved ikke hvorfor I angriber mig, men jeg er kun et barn, ja?
    Jeg sidder faktisk og bliver helt bange af at være på HG. Jeg er jo enige med jer, men alligevel angriber i mig, som om jeg er en uduelig sæk, som tror jeg er voksen, men kun er 14.

    Jeg slår over i forsvars position og det har jeg da også lov til? Du skal ikke bestemme over mig. smiley


  • #39   6. aug 2012 Day Dreamer, gå nu din vej! smiley Jeg hidser mig ikke op.

  • #40   6. aug 2012 Jeg er ikke hacket?
    Jeg forstår ikke, hvorfor I angriber mig? Jeg er jo enige med jer! I skriver til mig som om jeg er en lille baby.....

    Vi spammer hendes emne, som handler om hendes afdøde føl, IKKE mig.


  • #41   6. aug 2012 I mit niveau? Igen spiller du smart..

    1) Jeg hidser mig ikke op.
    2) Nej jeg gør ikke.

    Jeg har da lov til at føle mig angrebet med jeres kommentarer? Du ved ikke hvordan jeg som person er. Om jeg er sart eller ej. Derfor skal du ikke udtale dig om det..
    Jeg har heller ikke sagt, I har kaldet mig dum? Jeg FØLER det!

    Smutter.


  • #42   6. aug 2012 Jeg kan sagtens læse Karl Smart! smiley
    Ingen har tisset på min sukkermad og ISÆR ikke dig!


  • #43   6. aug 2012 Holda helt op jeg skriver ikke om min føl for at i skal blive udvenner her inde

  • #44   6. aug 2012 Day Dreamer, stop nu..

    LiseLotte, nej selvfølgelig gør du ikke. smiley
    - Jeg er ikke uvenner med nogle. Det er mit liv for kort til.


  • #45   6. aug 2012 CoDoK, vi er stoppet. Så du behøver ikke blive ved. smiley

  • #47   6. aug 2012 Sørgeligt ja. Men er enig med Line! smiley

  • #49   6. aug 2012 CoDoK, forstår ikke? smiley

    Lizzi P, ja jeg er en 14 årig pige? Er det første gang du ser sådan en? smiley
    Jeg slapper da helt af? Vil du lade være med at sige sådan noget, da der skal meget til for at hidse mig op. smiley

    Jeg er ikke skyld i denne tråd giv over gevind. Så lad være med at ligge al pres og skyldfølelse over på mig..

    Den er stoppet, men I behøver ikke blive ved. smiley


  • #50   6. aug 2012 Jeg kunne sige mange ting, men vil bare sige det, som bliver til en masse meninger frem og tilbage - jeg er rigtig ked af, du har mistet dit føl! puh, havde det været mig, havde jeg været knust. Man har jo følelser, håb og drømme. Og så er alle føl bare helt skønne!

    Trist slutning, og håber du får noget ud af at klage. Og håber, du klarer den?? Jeg havde været i kulkælderen.


  • #51   6. aug 2012 CoDoK, slap dog lige af? Bare fordi jeg misforstår dig. Tråden handler ikke om mig, nej? Hvor gammel er det lige du er!?
    Tag den over PB. Det er jo lidt synd for trådstarter du begynder på det her! smiley


  • #52   6. aug 2012 De vil vende tilbag om de vil betale for det jeg har brugt af penge på min føl

  • #53   6. aug 2012 LiseLotte, undskyld for al brokkeriet i dit forum.
    Jeg undskylder! Undskyld, undskyld, undskyld. smiley

    Håber du får det du vil have. smiley
    Svar på spørgsmål eller noget helt andet.
    Håber du klarer dig! og R.I.P til lille følle på de Evige Græsmarker. smiley


  • #55   6. aug 2012 Det har intet at gøre med respektløshed, det har noget at gøre med sandheden, jeg ved udemærket hvor hård det er at miste, men alle mennesker laver fejl, læger, dyrelæger, vel som alle os andre, selvom de står med andre folk/dyrs liv i hånden..

    Selvom man mister, er man nød til at se sandheden i øjne. Selvfølgelig har jeg ondt af hende, og som jeg skriver sender jeg tanker til hende.. Men sandhed er sandhed og selvom den såre, er der absolut ingen grund til at pakke sandheden ind, det er min mening - og jeg glæder mig til at meninger kan komme på bordet herinde uden at man får tæsk.. smiley

    Fortsat god aften til alle - og specielt til Liselotte J - Vi tænker på dig smiley


  • #56   6. aug 2012 Line P, kan godt forstå dig. Var nok lidt for hurtig. Igen.. Typisk mig. Typisk børn..
    Undskyld. smiley


  • #57   6. aug 2012 Du skal skam ikke undskylde - igen ALLE LAVER FEJL! og reagere på nogle tidspunkter forkert smiley Undskyld godtaget! smiley

  • #58   6. aug 2012 LiseLotte, hvad var det der skyldtes lungebetændelsen på det nyfødte føl? smiley

  • #59   6. aug 2012 LiseLotte jeg tror også jeg måske havde tænkt på at lægge sag an, hvis de ikke ville betale for det tabte føl.

    Jeg kender en der har lagt sag an mod dem engang.
    men det var fordi han ikke kunne få en hoppe med føl og den var skannet tom rigtig mange gange.
    Han solgte den meget billigt men et par mdr efter ringer den nye ejer at der stod det flotteste langbenet sorte hoppe føl efter Blue Hors Zack.. Han lagde sag an mod dem men endte så med at han tabte da de havde gjort alt som bogen siger man skal for at finde udad om den har føl i maven, så det var bare øv.

    Men syntes det du har oplevet lyder som de ikke har tænkt at det nok ikke var så slemt med føllet, men som det desværre var.
    Men håber for dig at du få det du gerne ville have i erstatning, det skaffer ikke følle tilbage men måske du ville have en ny.
    Men rigtig meget Held og Lykke herfra smiley


  • #60   6. aug 2012 LiseLotte

    Jeg håber for dig at du kan få afsluttet hele denne her triste sag til din fordel!
    Det er en grusom og utilgivelig fejl Ansager har begået -menneskelig eller ej, og jeg håber at du får erstatning for hele forløbet, om end det ikke giver dig dit føl tilbage!


  • #61   6. aug 2012 Line p


    Du har ganske ret i at det er uhyggelig svært at sige sin mening herinde uden at folk bliver stødte eller tager det som angreb. Det er sørgeligt!


  • #62   10. aug 2012 Tak jeg har sendt dem en ratskrav så nu køre jeg sag på dem den er sendt i dag

  • #63   12. aug 2012 Nogle dyrelæger er bare dumme!!! Jeg har også hørt en anden forfærdelig historie om en idiotisk dyrelæge!

  • #64   13. jan 2013 trist!!D;
    Hader Ansager dyrehospital! Mega mange har problemer problemer med dem, og har også selv haft en dårlig oplevelse med dem ;(


  • #65   13. jan 2013 Noget nyt i sagen?

  • #66   13. jan 2013 Det bare ikke okay.
    Har man ikke kapacitet til de heste der er sender man nogle til et andet(akkurat som med mennesker)


Kommentér på:
Død føl

Annonce