1.873 visninger
|
Oprettet:
Barfodstrimmer {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt nysgerrig omkring barfodstrimning, så jer der bruger en barfodstrimmer - hvorfor har i valgt en sådan og ikke en beslagsmed?
Hvor lang en uddannelse har jeres barfodstrimmer? Eller er jeres barfodstrimmer selvlært?
Hvordan fandt i frem til barfodstrimmeren?
Hvor ofte?
Hvilken "behandling" får jeres hests hove? Altså hvad bliver der gjort når trimmeren er på besøg?
Eventuelle billeder i vil dele?
Hvis man ikke spørger, så får man ikke svar
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.902
Hun er dygtig, har uddannelse (ved ikke hvor lang) og uddanner sig stadig.. Hun ved meget om hoven, hov sygdomme og benstilling..
Min hest har gode hove, så hun beskærer ham bare og kontrollerer for surstråle eller hvad der må være af småting..
Hun kommer i stalden hver 6. Uge, så der bliver han beskåret..
Hun kommer fast i stalden da ejer af stedet bruger hende til alle sine heste, både private og rideskoleheste..
Grunden til at det kun er den ene hest, er at den anden pt har brug for sine sko, da hun har en hovbyld som er ved at hele op, og det er altså lettere med sko med såler, end med boots som skal af og på
Tine er en dygtig trimmer, som ikke er bleg for at fortælle hvis hun mener at ens hest skal gå med sko, da hun er enig i at i nogle tilfælde er det det bedste for den enkelte hest
Tine tage ud og holder foredrag om den sunde hov, det er utroliglærerigy, og kan virkelig åbne ens øjne for en helt ny verden!
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
vi bruger ham, fordi han er den eneste hernede der vil tage vores belgier
at så desuden lærer min mand hvordan man gør, er bare et plus
han kommer 2 gg om året, beskærer og kontrollerer mandens arbejde
han kommer så også hvis der noget helt akut..
vi er super glad for ham.. selv om han brokker sig noget over smølfen ind i mellem
jun 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 162 Svar: 402
Hun er også Udlært dyrepasser m. speciale i hest.
Jeg fandt frem til min trimmer igennem nettet,da jeg havde en hest som ikke var god til at løfte ben(Unghest på 4år)
Så skrev jeg og snakkede med trimmeren og de er bare super.De har alt det tålmondighed hesten har brug for.Det er så dejligt
Istarten kom min trimmer hver 4uge,men efter at have trimmet hoven 3-6gange blev det til hver 6uge.
Min hovtrimmer kommer og ser hesten,snakker og ærre den lidt.Har somregl en sliksten med,vis han nu lige pludslig ikke har mere tålmodighed.Så går hun rundt om hesten og jeg skal gå med hesten,så hun kan se hvordan den går og om den slider dem forkert.Når det er gjord kan hun se det og fortæller mig om der er noget.Det synes jeg er dejligt.selvom jeg ikke har prøvet at hesten slider dem forkert.
Også går hun så i gang med at file hoven.Vis hun kan se der mangler noget når hun er færdig eller inden hun går i gang.Så siger hun det.Altså vis fx.hestens hove er lidt tør.Så smør hun noget på vis det bliver nødvendigt.Hun er rigtig flink
Barfodstrimmer