{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.799 visninger | Oprettet:

Caslicks operation?! {{forumTopicSubject}}

Efter 100 dyrelæge besøg, heste-massører, hestehviskere og akupunktur, fik i fredag at vide af vores dyrelæge at min pony havde brug for sådan en ''operation'' smiley

Link her til hvad der er - http://www.hesteklinikherning.dk/?pid=66&sub=31

Ville bare høre om nogen har erfaringer med det, eller har hørt om det før? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• græsklipning 650 kr.
  • Fjern hvepsebo 500 kr.
  • Hækklipning 1.000 kr.
  • Robotplæneklipper fejlfinding 1.030 kr.
  • Rengøring af vægge og lofter ned i grundrens 3.630 kr.
  • Fjerne hvepsebo under udhæng… Kan nåes fra jorden 840 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Caslicks operation?!
  • #2   13. aug 2012 Min hoppe fik operationen, fordi hun var livsfarlig og i brunst hele tiden. Hun kunne ikke trækkes til eller fra fold, hun bukkede så snart man tænkte på at finde ridehjelmen frem, hun kunne ikke stå stille, hun kunne ikke med andre heste, hun kunne ikke finde ro osv...
    14 dage efter var hun en helt anden hest. Hun kan trækkes, rides, gåes i trailer med, have smed/dyrlæge, gå med andre heste og er afbalanceret igen. Jeg har ikke haft problemmer med hende siden. Mit eneste råd til dig vil være at give hende ro efter operationen. Dyrelægen vil sikkert fortælle dig at du kan ride hende dagen efter, men lad hende være hest i 14 dage. (Nu ved jeg ikke hvad problemmet er for dig)
    Men jeg har heller ikke haft problemmer med infektioner eller noget, hun løfter halen meget mere nu, og hun har bedre gangarter. smiley

• #3   13. aug 2012 Men men, jeg flyttede stald i samme omgang, så kan ikke med 100% sige, at det kun var pgr. af operationen, at det er gået godt. Et nyt sted med afbalanceret heste, uden stress og hierki, har også en del at sige med hestens trivsel.

Fik desuden operationen lavet ved hesteklinikken Herning. Han er førende ekspert på området, men en lidt spøjs fætter.

• #4   13. aug 2012 Min hoppe er blevet opereret. Hun fik også en hormon kur og fik laser mod sin vinskhed. Hvis ikke jeg bar over med hendes måde at være på, kunne hun faktisk kasseres som ridehest pga. hun er så hysterisk og svær at ride. Men jeg vil sige at jeg tror det har virket smiley Sådan en cocktail af alle de ting vi har prøvet på hende smiley Men måske det også gør lidt at de bliver ældre smiley

• #5   13. aug 2012 vi skal have det gjort på vores ene hoppe, for når hun har afføring løber det ind i hende igen af næste hul.

Hun er hvinsk, og gørat det kun er mig der kan håndtere hende da hun nægter at lade andre ordne hende, give grime på, ride hende osv.

• #6   13. aug 2012 Caslick er en lukning af de ydre skamlæber ved operativt indgreb. Det benyttes også af og til til hopper, der har sværere ved at komme ifol, p.g.a. at de vedbliver med at blive urene.

• #7   13. aug 2012 Når hesten suger luft ind bagi, så danner der sig nogle cyster på æggestokkene, og det gør at hormornerne er lidt ustyrlige smiley

Kommentér på:
Caslicks operation?!

Annonce