Dyrs hud pH {{forumTopicSubject}}
Jeg sad og ledte efter dyrs pH, kan se, der findes shampooer til både hunde, katte og heste - i en flaske.
Men her står der, at hunde er de mest basiske i huden, fra 5 til 9. Gennemsnittet er 7. Hvor mennesket er 5,5. http://www.kajovehyldahl.dk/artikler_2.htm Det er den 2. nederste artikel.
Men hvis hunde er de mest basiske, er heste så ikke tættere på menneskers?
Det er ikke shampoo, jeg leder efter, men en kur mod skæl/kløe.
Har brugt en vareprøve fra Effol - skin lotion med panthenol og piroctone olamine, bl.a., og det er ret svært at finde. Har ikke fundet nogen, der kan og vil bestille det hjem endnu.
Derfor leder jeg også i menneske-produkter. Her har de hvad jeg søger, dette er med piroctone olamine og salisylsyre, som jeg fik anbefalet af apoteket.
(link fjernet)
Har også spurgt apoteket, om de ville blande de ting, som er i alle klø/skæl/hudproblems cremer, men det er der kommet restriktioner på.
Ved at der også kan være forskel på pH i olie.
Men overvejer altså snart at købe menneske-midler til det skæl-kløen. Har også brugt panthenol creme fra matas til halen, og det hjælper en del, men der har jeg vel samme pH problem..
Og hvorfor kan man ikke finde hestes pH nogen steder? Nogen, der ved det?
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Men man skal også passe på ikke at bruge en for basisk shampoo, for den kan angribe hårets farvemolekyler og gøre pelsen kedelig,tør og usund at se på.
"
"Salt water has a pH from 7 - 8."
- sjovt, jeg troede, det var surt.
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 785
jun 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 77 Svar: 291
Dyrs hud pH