{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.725 visninger | Oprettet:

Dyrs hud pH {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og ledte efter dyrs pH, kan se, der findes shampooer til både hunde, katte og heste - i en flaske.

Men her står der, at hunde er de mest basiske i huden, fra 5 til 9. Gennemsnittet er 7. Hvor mennesket er 5,5. http://www.kajovehyldahl.dk/artikler_2.htm Det er den 2. nederste artikel.

Men hvis hunde er de mest basiske, er heste så ikke tættere på menneskers?

Det er ikke shampoo, jeg leder efter, men en kur mod skæl/kløe.

Har brugt en vareprøve fra Effol - skin lotion med panthenol og piroctone olamine, bl.a., og det er ret svært at finde. Har ikke fundet nogen, der kan og vil bestille det hjem endnu.

Derfor leder jeg også i menneske-produkter. Her har de hvad jeg søger, dette er med piroctone olamine og salisylsyre, som jeg fik anbefalet af apoteket.
(link fjernet)

Har også spurgt apoteket, om de ville blande de ting, som er i alle klø/skæl/hudproblems cremer, men det er der kommet restriktioner på.

Ved at der også kan være forskel på pH i olie.

Men overvejer altså snart at købe menneske-midler til det skæl-kløen. Har også brugt panthenol creme fra matas til halen, og det hjælper en del, men der har jeg vel samme pH problem..

Og hvorfor kan man ikke finde hestes pH nogen steder? Nogen, der ved det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrs hud pH
  • #1   16. aug 2012 "Brug af meget syreholdige shampoos rengør ikke effektivt og man ødelægger på sigt pelsens naturlige elastisitet. Gentagen brug af et sådan produkt vil indtørre hårsækkene, ødelægge fibrene og være årsag til, at hårene knækker ved børstning og kæmning. Mange hunde vil angiveligt begynde at kradse og rive sig.

Men man skal også passe på ikke at bruge en for basisk shampoo, for den kan angribe hårets farvemolekyler og gøre pelsen kedelig,tør og usund at se på.
    "
    "Salt water has a pH from 7 - 8."
    - sjovt, jeg troede, det var surt. smiley Så forstår jeg bedre, at folk siger, at sorte heste bliver bleget om sommeren, fordi de sveder. Nu giver det mening. Altså det med at baser angriber farvemolekylerne.

• #2   16. aug 2012 ring dyrlægen op til et hurtig svar.. det koster oftes ikke noget smiley også får du svar lige efter lærebogen smiley god vind smiley

• #4   16. aug 2012 Ved ikke hvad hestes pH-værdi er, men du kan jo altdig gå efter noget der er neutralt, så skader det hvort fald ikke smiley

Kommentér på:
Dyrs hud pH

Annonce