{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Valg af foder? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen:)

Jeg har en frederiksborger vallak på 7 år og jeg overvejer at skífte hans foder ud med noget andet foder.
Han får i forvejen Videbæk fiberblanding.
Er Videbæk fiberblanding et godt foder, eller hvad mener i?

Jeg har været inde og kigge på forskellige slags foder, og vil gerne høre jeres mening om hvilket foder i synes jeg skal vælge.

Her kommer det foder jeg har kigget på:

- St Hippolyt natur müsli
- Equifirst Basic Omega 3
- Equifirst Fibre
- Nobel Allround Müsli
- EMH Classic Müsli ( fra Eggersmann)
- Frucht Müsli ( fra Eggersmann)

Tror i nogle af de har slags foder vil være gode for min hest Calypso?
Han bliver ikke redet vildt meget lige nu da han har haft dårlige hove, men han skal til at rides mere på nu.
Han er ikke for tyk nu. Han er måske lidt tynd men ikke rigtig noget der er noget.

Håber i kan hjælpe mig:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af foder?
  • #1   16. aug 2012 jeg fodrede selv min frederiksborger vallak med natur müsli. Jeg synes det er et vidunderligt foder - det er lækkert fuldfoder. Asmun fik kun det og grovfoder smiley

    du kan få det leveret til døren med www.grovvarecenteret.dk


  • #2   16. aug 2012 Jeg kan anbefale både st. hippolyt og Equifirst Basic Omega, det kommer an på om du ønsker at han skal fedes mere op eller om han har god huld smiley

    Hvis han har god huld, ville jeg nok vælge Natur Müsli, da den ikke skal have så meget for at være dækket korrekt ind + det vil vedligeholde dens huld på den gode måde smiley


  • #3   16. aug 2012 Jeg bruger/brugte st hippolyt til min frede og det har hun fungeret ret fint på, dog blir hun sløv af det hvis der ikke er korn ved siden af smiley

  • #4   16. aug 2012 Okay tak. Ved i sådan cirka hvor meget natur müsli en frederiksborger skal have?
    Og hvis han skal have korn hvilken slags korn? og hvor meget af det?:)


  • #5   16. aug 2012 Ville ikke vælge nobelfood til ham, når han skal i træning igen.. Det skulle være et noget billigere foder til heste, som bare går eller laver meget meget lidt..

    Fodre selv med equifirst basic omega 3 og er vildt glad for det..
    Hestene elsker det, de står super blanke i pelsen og har perfekt huld smiley


  • #6   16. aug 2012 Tak:)



  • #7   16. aug 2012 Jeg har før brugt "equifirst basic omega 3". Det var jeg meget glad for både til den nøjsomme og den krævende. Jeg er lige gået over til noget der hedder "simpel balance", det er foder helt uden stivelse og sukker. Man abbonerer på det og får det bragt til døren, samt gratis besøg af foderkonsulenter hver halve år hvis man abbonere et halvt år af gangen. Vi har kun været på det i lidt over en uge, men lige nu er jeg ret begejstret, hesten spiser og det er billigere smiley

Kommentér på:
Valg af foder?

Annonce