{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Boots - hvilke mærke ??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Nogen der har erfaring med boots?? Hvilke mærke er godt?? De skal bruges til ture i terræn. Tænker både på pasform og holdbarhed. Har selv tænkt på dem fra Cavallo??
Skal have nogen for første gang og vil gerne have lidt hjælp for andre, som har redet med boots.
Håber I vil hjælpe mig
Tina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boots - hvilke mærke ???
  • #1   17. aug 2012 Pasform kommer jo helt an på hesten smiley Min har helt runde hove og går derfor med Cavallo Simple. Det er ok, men ville rigtig gerne have nogle liiidt bedre boots til ham som sidder ordentligt til og ikke svupper. Men meget kan jo fikses med sokker og indlæg smiley
    Overvej at få en hovtrimmer ud og prøve en masse forskellige boots på din hest.

• #2   17. aug 2012 Vi har brugt Eqiune Fushion boots to to meget forskellige heste med STOR succes!!

Booten er meget lettere end andre, den er blød og følger hesten naturligt, den er nem at montere og sidder godt i sne, mudder osv.

Equine fushion boots får vores anbefalinger smiley

• #3   17. aug 2012 PS: Ingen sokker, indlæg og andet er nødvendigt...booten gir ingen gnavesår.

• #4   17. aug 2012 Cavallo gjorde min halt igen. Alt for tunge, og klodsede.

Vil nu gerne have equine fusion/ joggingsko. Ligesom vi selv ville have på fødderne.

Vejer ca. 300 gram. (link fjernet)

• #5   17. aug 2012 Vores EF boots vejer ca 250 g pr stk..meget mindre end de fleste andre boots.

• #6   17. aug 2012 hvorfor bruger jeres heste det :-)?

• #7   17. aug 2012 http://www.youtube.com/watch?v=HZR7FB8XSts&feature=relmfu

http://www.facebook.com/#!/pages/Danhov/278245838872076 - der er også et billede af en springhest med 4 Equine boots.

De her ser også okay ud? Swiss boots, http://www.youtube.com/watch?v=Mw3irOIo8xs&feature=related

http://www.naturhov.dk/prod/hov_boots.htm

Hvordan kan de kun veje 250 gram? Det lyder godt. Ved beslagsmeden står der fra 290 til 350 gram.

• #8   17. aug 2012 Den ene - mit hvide spøgelse - har små skæve hove og nu, hvor han er oppe i årerne og har gået mange tusind km på konkurrencebanerne, har hans gamle ben brug for et beslag, der kan aflaste lidt. Han går med en firpunktsko med et kileindlæg i. Det fungerer super godt - bortset fra på fold, hvor hans vilde udskejelser koster mange aftrådte sko. Men ikke længere...Han har siden jul brugt EF boots ovenpå sine jernsko på fold. I halve meter sne, i regn, smat og mudder og jeg kan love dig, de er testet markeræs smiley Ikke siden har vi haft en aftrådt sko, og selvom han går med boots 8-10 timer er der ikke så meget som èt eneste hår afgnavet. Super fedt!

Den anden - en 7 års fuldblodshest - hade sidste sommer helt håbløse hove. Den tabte sine jernsko, havde meget sur stråle, white line disease, skøre hornvægge...you name it!§!! Vi droppe sko - og lod hesten gå barfodet. Den var naturligvis ømtået og forsigtig. Vi købte EF boots til den - SUCCES!! I starten red vi med dem til dressur på bane og i ridehus. Nu går hesten barfodet her, og vi bruger kun boots på tur.

• #9   17. aug 2012 http://naturhov.dk/ ---> swiss boot smiley

• #10   17. aug 2012 Så for pokker, så er der bestilt equine fusion boots. smiley

Er spændt på, om jeg kan finde ud af at lægge dem ordentligt på. Hvor stramme skal de være, og hvordan ved man, om de er for løse eller stramme?

Ps. Mine er til min 3-års, som jeg ville have rigtig dårlig samvittighed ved at lægge jern-sko på. Jeg skal ikke kunne sige, om det er det, der har ødelagt hendes mors hove, men faktum er, at hun ikke kan gå uden sko mere efter at have gået med dem i... 2 år?? Selvom hun har nok hov.

Så at risikere det med 3-årsen også, har jeg ikke lyst til. Men hun slider sine hove alt for meget, og er øm på grus.

• #12   28. sep 2012 Siden sidst har jeg købt Equine fusion. smiley

De er testet i fuld galop i skoven, endda i lidt mudder efter regn.

Og der er ingen forskel på hendes gang, om hun har boots på eller ej. Altså du ved, jernsko skal de lige vænne sig til. Og endnu værre - vænne sig fra, det kan min den gamle foldbums ikke. Hun var ekstremt øm PÅ FOLDEN, altså græs så længe efter aftagning, at det begyndte at være dyrplageri.

Synes det er super, de må gå med dem på fold, og fordi de er mere skridsikre end en bar hov (meget mærkbart på min, hun kan glide på alle underlag), vil de være super på fold til vinter, når der kommer frost.

Min er heller ikke øm mere, hun har ellers nok hov som smeden siger..

Kommentér på:
Boots - hvilke mærke ???

Annonce