{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

Hjortetaksolie og muk {{forumTopicSubject}}

ja hej hg.:D har hørt lidt om at Hjortetaksolie er godt mod fluer. hvor kan man købe sådan noget?:D og ja hvad er det egentlig har hrt det er brunt så på hvide heste skulle det ikke være så kønt men altså virker det så virker det.

så har min hest duncan også muk på to ben. det ene er ved at gå væk selv (har intet gjort) men det andet er ved at sprede sig. hvad skal jeg gøre for at det kommer væk. har hørt honning skulle være super effektiv. men da det nu er sommer syntes jeg måske det tiltrækker dyr så det har jeg ikke lyst til at prøve lige nu.:D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjortetaksolie og muk
  • #1   17. aug 2012 Hjortetaksolie det plejer man vidst at bruge til eksem heste.
    Til muk kan du købe noget der hedder ''mudblock'' - det virker. smiley


  • #2   17. aug 2012 Hjortetaksolie er min Gud i denne sommer havde en hest der gik i løs drift hu fik det på 2 gange om ugen. Bare en meget let sprøjt på fra man og ned over ryggen i på benene. Men ikke hold den for tæt på når du sprøjter men det virker! smiley man kan købe det i en land og fritid eller en lh foder. smiley

  • #3   17. aug 2012 kan man ikke købe det andre steder.:( øv sådan noget har vi jo ikke her.:(

    jamen vi har ikke de der fine heste butikker osv. og søger noget du ved gamle opskrifter som folk brugte inden.:D altså som fx nogle brugte urter engang istedet for medicin smiley


  • #4   17. aug 2012 Hjortetaksolie: Det kan fremkalde kræft og alvorlige allergiske reaktioner.. Så lad for guds skyld være med at bruge det! Og det bruges bestemt IKKE til eksemheste!!

    Mug der spreder sig trods behandling, bør tilses af dyrlæge... Honning har ingen effekt på mug der skyldes bakterier... Skal man bruge honning som naturmedicin, skal det forresten være den ubehandlede, rene honning... Ikke den du køber i supermarkedet...


  • #5   17. aug 2012 jeanette: uha. godt jeg ikke harbrugt det så...

    Jeg har ikke gjort noget for at behandle mukken endnu. da det begyndte at gå væk selv på bagbenet. så til vil jeg lade værre. men det på forbenet spreder sig lidt. men ser ikke ulækkert og åbent ud som tidligere på bagbenet. mange sagde jeg skulle nuller det af. men så sagde folk det skulle jeg ikke. så jeg gjorde intet.


  • #6   17. aug 2012 Mug skal renses, gerne med sæbespåner opløst i lunt vand eller jod, alle skorper skal nulres nænsomt af og der sørges for at alt snavs og skidt er vasket væk, så tørrer du stille og roligt hele koden med rene håndklæder så det er HELT tørt.. Derefter er det en smagssag hvad man smører med, men det skal være en spray eller salve der tørrer ud, ikke tilfører fugt og så skal det være desinficerende for at virke mod bakterierne =)

  • #7   17. aug 2012 Altså jeg har aldrig hørt om en hest der har fået kræft af det. De fleste dyrlæger anbefaler det. Men det er jo holdninger smiley

  • #8   17. aug 2012 jeanette. okay. nu spørger jeg nok dumt. hvor får man sæbespåner? smiley
    og skal sæbespåneren opløses i jod ELLLER vand eller er det joden der skal opløses i vand? det forstod jeg ikke rigtig. og hvor lang tid går der før det er væk?

    og kan jeg godt lade baghoven være for den ser jo ud til at klare det selv?

    jeg tror jeg ringer til en dyrlæge imorgen og spørger med det der hjorte noget.:D


  • #9   17. aug 2012 Sophie: Nej det er ikke bare holdninger... Det er videnskabeligt bevist at det kan fremkalde kræft og voldsomme allergiske reaktioner... Ingen dyrlæge jeg kender eller har kendt, vil anbefale man bruger dette....

  • #10   17. aug 2012 Sæbespåner købes i alle supermarkeder, det er fantastisk til at rense sår og mug med... Har altid noget i medikament kassen... Jod skal blandes med vand også =)
    Det har jeg også altid stående, da det netop er super til at desinficere med og i lunt vand, opløser det også super effektivt mug skorper.... Hold øje med det på bagbenet, for hvis det ikke går i sig selv, skal dette også behandles... Jeg tager dog altid og behandler selv det mindste tegn på mug, for det kan på 1 døgn udarte sig voldsomt =/
    God ide, men vent til mandag med at ringe til dyrlægen, tror de også holder weekend ;o)


  • #11   17. aug 2012 Altså først blander jeg sæbespåner med vand for at opløse skorper? så nuller jeg dem af?
    bag efter blander jeg jod med vand for at desinficere eller hvad? smiley
    og jod kan købes i supermarkeder også eller hvad.

    holder skam også øje. men han viser ingen tegn på halthed

    jeg har aldrig haft en hest med mug før så vil gerne være helt 100 på jeg gør det rigtig for folk siger jo det heller ikke må bløde og ja de skræmmer jo livet af mig.:D


  • #12   17. aug 2012 Hjortetaksolie er noget krads stads og ikke sundt som Jeannette siger - men jo det virker.

    Jeg bruger det dog i mild grad og kun på de rigtig slemme dage! Og sprøjter det på man, pandelok og i halen (ikke på huden), samt en enkelt stribe mellem forben og hen langs maven (under) hvor solen ikke rammer. (ikke hvor gjorden ligger)
    Hestene ved det virker og tager gerne imod den grimme lugt - men som sagt, så skulle det være kræftfremkaldende og det er op til en selv om man vil bruge det og i så fald hvor meget.


  • #13   18. aug 2012 hvis man ligger det i man og hale kan det vel ikke fremkalde kræft? eller kan det godt det?

  • #14   18. aug 2012 Hjortyetak kan købes på apoteket og i håndkøbsudsalg.Vores dyrlæge anbefaler det nu også.Men det er da kun mod fluer i man , hale og bringen .Vi dupper det på med en pensel.

  • #15   18. aug 2012 Til muggen er vircon s bare super, og det virker! smiley

    Hjortetakolie: kan man købe ved nogle af foderstofferne rundt omkring i dk.. smiley


  • #16   18. aug 2012 Købes på apotheket;-) Blan det med eddike så virker det super.. Holder også klæg væk

  • #17   18. aug 2012 Det kan købes i matas smiley


  • #18   18. aug 2012 Frede: Du behøver ikke gøre begge dele, men jeg har rigtig gode erfaringer med begge dele, sæbespåner og jod.. Jod købes på apoteket eller udstyrsforretning... Jeg køber 1 liter Iodine Vet fra Krusan, det er yderst drøjt i brug... 10-20 ml til 1 liter vand =)

    Jeg ville slet ikke bruge hjortetaksolie, så hellere et insektdækken hvis hesten virkelig er så generet af insekter.. Der er intet som holder klæg rigtig effektivt væk alligevel, og mange insektsprays holder fluer osv væk... Selv er jeg glad for Absorbine Ultra Shield...


Kommentér på:
Hjortetaksolie og muk

Annonce