{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

hjælp spørgsmål ang køb af hest {{forumTopicSubject}}

hej;) jeg har lige været oppog kikke hest.

en stor hoppe på 6 år, ca 170, (bred hest)
rigtig grimme hove.
hun var rigtig rar og stille og rolig..
hun er ikke tiledet og har aldrig kørt i trailer, eller jo da den var 3 dge gammel..

vi havde 2 1/2 time er op (fredekshavn)

spørgsmålet er, er et en dum ide at købe sådan en hest?. og er det mega riikabelt at tanspotere sådan en stor hest, når en ALDRIG har prøvet det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp spørgsmål ang køb af hest
  • #1   31. aug 2012 Du kunne prøve at spørge ejeren om de ville prøve at køre noglesmå korte ture med den... og så gøre turene længere og længere så den lærer det smiley Og så skal den have masser af godbider når de tager den ind smiley Men når i så henter den så burde i holde ca. 2 pauser og gå ind til den og sørge for at den har det godt og rose den og give den godbidder smiley

  • #2   31. aug 2012 Jeg ville helt sikkert bestille en vognmand til at transportere den her første gang, og så ellers træne trailer med den når du får den, ved hjælp af horsemanship! Jeg ville aldrig proppe en hest i trailer uden en masse tilvænning osv UDEN at køre nogen steder... først når hesten selv tøffer i trailer blot ved at få tegn til det, er den klar til at køre! og til at starte med meget små ture - hvorefter man læsser den et par gange . Sådan øver man gradvist.. hele tiden små delmål (shaping) og ikke bare op med krikken og afsted..

  • #3   31. aug 2012 de har ingen mulighed, for a køre med den..

    sidder bare og tænker hva der nu ka ske .. hmmm..


  • #4   31. aug 2012 Hvorfor lave et problem ud af det ??
    - det som regel ejeres bekrymringer der gør det til et problem.
    Hvis du kan li' hesten og det er den du vil have, så tag op og hent den læs den som om den er van til det og tag det riligt hvis den spænder op og bliver netvøst og ros den når den kommer op smiley


Kommentér på:
hjælp spørgsmål ang køb af hest

Annonce