{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

bedste måde at sige farvel? {{forumTopicSubject}}

skriver dette indlæg med tårene løbende ned at kinderne, uden at vide hvordan jeg skal forholde mig til det hele...!! håber der er nogen som vil læse dette igennem!! smiley

jeg fik d. 1 april sidste år min allerførste pony, og jeg var ovenud lykkelig, men jeg havde bare det problem, at den var enormt svær at ride iforhold til hvad jeg kunne, så hver ridetur var en kamp, og det endte tit med en stor tudetur!!! men tilsidst lærte vi at finde knapperne sammen, og vi nåede at starte en lc3 til hele 67.?? %

så for snart et halvt år siden, fik han en skade i det højre forben, og vi har virkelig prøvet ALT og gjordt hvad vi kunne for at han skulle få det godt igen, det har også ført til rigtig mange ture på højgaard hestehospital, sidst vi var det overe for 2 måneder siden, erklarede en af dyrelægerne ham ubrugelig, og sagde at det bedste ville være at tage afsked med ham:( men så stod det hele jo til forsikringen, og de valgte at sike han skulle gå 2 måneder på græs. på fredag er de to måneder gået, og vi har bestilt tid hos syrelægen på højgaard.
men idag, da vi var ude og besøge ham, travede han rundt på folden, og det var så tydeligt for både mig og min mor, at han var MEGET halt. så uden ord, sad vi begge to i bilen og stortudede:( heldigvis står han hos en af mine veninder, så jeg fik en kæmpe krammer, og nogle dejlige ord.
men nu hvor man sidder og tænker på alle oplevelserne med ham, bliver det hele bare så overvældene!! vil ikke midste min prins:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bedste måde at sige farvel?
  • #1   2. sep 2012 Prøv og få det bedste ud af den sidste tid selvom det er utrolig hårdt:-(
    Se om du evt kan holde sorgen ud imens du er sammen den, så den ikke mærker at du er ked af det..
    Og så forkæl den rigtig meget..
    Lav alt det som den nyder, fx at blive nusset rigtig meget om, evt dens yndlings sliksten/ guf;-)


  • #2   2. sep 2012 jaa.. men da vi så endelig kom ned til ham. kunne jeg knapt nok se på han, uden tårene strømmede ud.:( det føles så uvirkeligt at han skal væk:(

  • #3   2. sep 2012 Hej!

    Min hest er også min allerførste så kan næsten forstille mig hvordan du har det, stakkel... men min hest bliver rigtig tit skadet og hver gang har flere sagt til mig at der kommer til at gå meget lang tid før han bliver rengående igen men min mor kan heale og hun kommer altid og healer på ham... Sidst havde han trådt en sko af og så igen, der fik jeg afvide at der ihvertfald ville gå 2-3 uger før jeg kunne ride ham igen men der var min mor også ude hos ham et par gange og han var helt rengående efter 1 uge så om man tror på healing eller ej så virker det altså!
    Så prøv at finde nogle hestehealere i dit område og prøv om det virker, ellers er du mere end velkommen til at skrive til mig og så kan vi måske finde ud af noget med min mor kan komme og behandle ham... smiley

    Mvh Sofie


  • #4   2. sep 2012 der er bare meget stor forskel på en tabt sko, og så en pony der har gået i et halvt år, med en skade i kodeledet:( desværre er der nok intet vi kan gøre for ham mere. og al den tid, og alle de o´penge vi har lagt i dyre sko, massør, dyrelæge, behandlinger osv. er det snart på tide at give op, men der vil altid være nogen farvel der er hårdere at sige end andre, og tror der går længe før jeg kan tænke tilbage på ham KUN med et smil:)

  • #5   2. sep 2012 Husk det er ikke et farvel, blot et på gensyn!


  • #6   2. sep 2012 Jeg sagde også farvel til min ponyprins.
    Jeg tog fri fra skole og tog ned til ham. Hyggede med ham hele dagen og græssede med ham osv. så tog vi op på rideskolen og han blev vasket og kom i solarie, ordnet hove, fik sliksten, gulerødder æbler og alt det jeg kunne finde på. Så gik vi tilbage hvor han fik lov at græsse hele vejen og så pakkede vi stille og roligt traileren og kørte til dyrlægen. og nej det var heller ikke uden mange tårer og det tog mindst 5 mdr før jeg kunne se tilbage på det med et smil smiley


  • #7   3. sep 2012 Det er det allersværeste i hele verden, og intet vi kan sige, kan gøre din sorg mindre.

    Men du har forsøgt alt for at hjælpe ham til et smertefrit liv, og det står nu klart for dig (og forsikringen), at det ikke er muligt.

    Derfor er der ikke længere nogen vej udenom, han må aflives, da det er DER han atter kan være smertefri.

    Du må gerne være ked af det, og være gal på verden, det har du din fulde ret til! smiley
    Men du skal vide, at det ikke alene er din pligt, men også at leve op til sit ansvar som hesteejer, at aflive dit uhelbredeligt syge dyr.
    Det er storsindet, heltemodigt, barmhjertigt og af kærlighed til dit dyr at du giver det fred.

    Du har min fulde medfølelse og respekt!

    Du skal ikke svælge i sorgen, og lade dig trække ned af den, men tude, og så klappe dig selv på skuldrene, og sige, at du gjorde det for dyrets skyld, og fordi du elsker din hest!

    Du skal være både glad og stolt over din beslutning. Vær glad på din hests vejne. Den er ikke ked af at blive aflivet, det er bare dig der vil savne den, men fordi du er så ansvarlig en hesteejer som du er, så mander du dig op, og lever med det.

    Den største kærlighedserklæring vi giver vores dyr, er når vi evner at give slip!

    RESPEKT og KRAMMER herfra!


  • #8   3. sep 2012 Jeg gav det farvel til min hoppe hun fortjente. Var fra hende fra hendes første åndedræt til hendes aller sidste.

    Nyd dagen - det nåede jeg ikke. Jeg havde 3 dage med en hest som gik i koma.

    - og vis endelig du er ked af det.. Få det grædt ud, snak med hesten. Du kan aldrig lyve for en hest smiley


  • #10   3. sep 2012 Stor respekt for dig!

    At give slip er den største kærlighedserklæring man nogen sinde kan give til en - mennesker eller dyr smiley

    Jeg kan intet sige som gøre det nemmere, men du kan på min profil under Annabell læse om hvordan min familie og jeg sagde farvel til hende her for få måneder siden.
    Det kan give inspiration til at sige farvel, men må "advare" en del har fortalt de fik tårer i øjnene da de læste det.
    Vores farvel gav os fred i sjælen og hjalp min datter på 7 rigtig godt igennem det. Det var hendes første pony.

    Det vigtigste er at du gør ting som du har det godt med, at du ikke tager afstand fra ham den sidste tid men nyder den sammen med ham og får nogle gode minder og viser ham du elsker ham. Det er også vigtigt at du giver dig selv tid og lov til at græde og græde alt det som du har behov for til du ikke føler du har flere tårer. Og så er det vigtigt at du snakker med nogen om det, og gerne skriv herinde hvis du har behov for det, bare sørg for at få fortalt dine følelser og ikke gemme dem inden i smiley

    Igen du har min medfølelse og dybeste respekt.


  • #11   3. sep 2012 tusind tak alle sammen, der er så fucking hårdt lige nu, vil nyde tiden med ham, og huske på at vi har gjordt ALT for at det skulle blive godt igen!! smiley det er min aller første pony, nåede kun at have ham i 1,5 år, og han er idag kun 10 år, det er sku hårdt at det skal ende nu:( men husker på alle de gode minder;)

    har en masse dejlige venner som støtter og forstår mig, så selvom det er svært, tror jeg at der er lys på den anden side:'( men bare tanken om at min calle mand kommer væk fra jorden er ulidelig:'(


  • #12   5. sep 2012 Jeg sagde også farvel til min elskede Prins i maj, det er en forfærdelig tid op til og lige efter. Kæmpe knus til dig, og husk han ikke længere har ondt når den tid kommer smiley

  • #13   5. sep 2012 tak til alle jer fantastiske personer der er kommet med opløftende ord!! smiley
    det hele er nu gået rigtig rigtig stærkt, og han flyver op i himlen til alle de elskede heste verden over!! smiley det bliver en sygt hård tid, både heroptil, men især efter når man skal undvære ham i sin hverdag!!!! smiley


  • #14   5. sep 2012 KRAM!

  • #15   5. sep 2012 dem kan der ikke komme for lidt af for tiden:'( ved at der er så ufatteligt mange andre der har stået i samme situration, og der er ingen ord der kan fylde hullet ud, men et kram hjælper altid en i den rigtige retning!! især dagen imorgen bliver hård!! tør slet ikke tænke på det!!! smiley

  • #16   6. sep 2012 *kram* tænk på det er det rigtige for ham, det bedste og at han vil takke dig for at slippe for flere smerter. Ved godt det ikke hjælper en skid sikkert men forhåbentligt *knus*

Kommentér på:
bedste måde at sige farvel?

Annonce