{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
232 visninger | Oprettet:

Jonas har spat ='( {{forumTopicSubject}}

I dag ringede vores dyrlæge og sagde han havde fået røngtenbillederne tilbage og at Jonas har spat..
Og nu ved vi så ikke om han skal aflives eller om han bare skal stå på marken.. Men jeg synes bare det er synd at han skal stå på marken, hvis han nu har ondt..
Hvad synes i at vi skal gøre ?

Kunne virkelig godt bruge et råd nu ='(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jonas har spat ='(
  • #1   22. okt 2006 Har han smerter, synes jeg han skal aflives smiley Har han ikke smerte, skal han have lov at gå og hygge sig smiley

• #4   22. okt 2006 Vi vil i hvertfald prøve og tage ham med på et par skridtture og se om han har ondt.. fordi man kan ikke se at han er halt i skridt og galop, men i trav er det ret slemt en gang i mellem.. men han skal i hvertfald "overleve" vinteren .. og så må vi jo snakke med vores dyrlæge igen..

• #5   22. okt 2006 Som AA siger, hvis han ikke lider under det kan han jo sagtens gå som hygge hest.
    Det havde jeg en der gjorde i 5 år efter hendes spat kom frem, hun haltede hver dag men hun led ikke under det, altså hun var glad og "tilfreds" hver dag. De dage hun skulle ske at have det rigtig slemt på fik hun lidt smertestilende. Jeg red hende stadig efter hun fik spat, ikke noget vildt men bare hygge.
    Hun blev ikke aflivet pga af hendes spat men da hun gik som hyggehest det sidste år eller to ved nogle venner som betalte alt foder og halm og det, og deres hest skulle aflives pga astma valgte vi at give Michell fred da hun var ved at være gammel og havde også astma, men ikke pga af hendes spat...

Håber du kan læse det jeg skriver, det er vist lidt rodet...

• #6   22. okt 2006 Hvis ikke han har smerter ville jeg lade ham gå som hyggehest og bruge ham til nogle små hyggeturer, det kan de som regel godt. Hvis det er så fremskreden at han har ondt, er det bedst han får fred, selvom det vil være utrolig hårdt for dig.

• #7   22. okt 2006 Karina N

nej det kan man ikke altid

• #8   23. okt 2006 Hmm.. Kommer an på mange ting.. Hvad vurderede dyrlægen? Kan du se om den har ondt eller bare er stiv? Min pony fik konstateret spat i det ene bagben for over 4 år siden.. Han lever endnu i bedste velgående.. Han har ikke døjet med smerter som sådan.. Spat er en sammenvoksning i ledet, som gør at hesten ikke er rentgående og aldrig bliver det.. (Forestil dig, hvis et af dine bøjlige led groede sammen?). Imens processen/sammengroningen står på vil haltheden være forværret, men dér fik jeg at vide af min dyrlæge, at jeg skulle se tiden an et stykke tid.. Jeg valgte at lade Lux leve, men motionen er på hans præmisser..

• #9   23. okt 2006 Enig med Vibeke!
    Min Bonita har haft spat de sidste 10 år og hun lever i bedste velgående... hun har aldrig været halt eller generet af det.
    Naturligvis er hun noget stiv og som vibeke siger sker motionen på hendes vilkår.
    Men hun bliver stadig trænet og redet nu ikke så meget mere men i løbet af de mange år hun har haft det har hun været holdt igang uden problemer.
    Så ja det kommer jo an på meget...

Kommentér på:
Jonas har spat ='(

Annonce