{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Min tur - Ny hest {{forumTopicSubject}}

Ja, nu blev det altså min tur til at få ny hest, skulle jeg ellers ikke. Men så tilfældigt for nogle uger siden en annonce på en frieserhoppe, som jeg for sjov gik ind og kiggede på. Der skete så faktisk bare det, at jeg blev smaskforelsket, og jeg var så oppe og se hende i søndags.

Hun levede op til forventningerne, og vi blev i går enige om, at hvis hun går gennem handelsundersøgelsen har hun fået et nyt hjem..

Jeg har dog en indre kamp med mig selv. Jeg vil så gerne glæde mig, men jeg gør det desværre ikke.
Jeg tror det er en kombination af at det ikke føles virkeligt, men også hvad min mor og kæreste vil sige til mit valg. De vil helt sikkert mene at jeg er "åndssvag".

Men når jeg så ser et billede af en frieser, her rundt omkring på hestesiderne, bliver jeg mindet om, at sådan en får jeg nu her til oktober.

Mit spørgsmål går så på, hvordan jeg får det til at blive virkeligt inden i, og hvordan skal jeg takle dem, der vil mene jeg gør noget dumt, således de ikke tager glæden fra mig?


Kommentarer på:  Min tur - Ny hest
  • #4   4. sep 2012 Jeg synes det er rigtig synd for dig, hvis de mennesker der står dig nærmest ikke er i stand til at glæde sig på dine vegne smiley
    Evt. kan du spørge dem, hvorfor de mener det er "åndssvagt", og hvis de har nogle saglige grunde (f.eks. at det er 15. hest i år du køber, og derefter sælger igen fordi det alligevel ikke var den rigtige), så imødegå disse med rationelle argumenter.
    Hvis der ikke er nogle gode argumenter fra deres side, så er de - som en anden skriver - meget små mennesker, og fortjener ihvertfald ikke at du bruger energi på dem.
    Hvis de bringer emnet op på en negativ måde, så ignorer det, eller bare sig "ja ja" eller lignende.
    Mht. at gøre det virkeligt; se på billeder fra salgsannoncen (hvis der er nogen), skriv ned hvad du gerne vil træne med din nye hest (eksempel: dag 1: se boksen/folden. Dag 2 trække en lille tur på opstaldningsstedet, og give en portion mash eller lignende hyggeligt. Dag 3 o.s.v.). Tænk på hvad du forelskede dig i ved hesten og bare nyd at du snart får en af de store smukke heste som din egen (har altid hemmeligt været forelsket i frieseren, de er så store, smukke og elegante dyr, men det må I endelig ikke fortælle min lille araber smiley )


  • #5   4. sep 2012 Monty: Jamen jeg var faktisk slet ikke på udkig efter en ny hest :S Jeg har en skøn en som jeg elsker overalt på hele jorden. Det var en ren tilfældighed at jeg så denne her.
    Jamen hun har haft en god opvækst - hun er 1½ år, og er faktisk næsten rå. Så det er begrænset hvor mange dårlige oplevelser hun kunne have i bagagen. Men hun virker fornuftig i hovedet.

    Camilla: Jamen altså min kæreste bryder sig ikke om heste i det hele taget, så han vil helst have at jeg helt lader være. Men som han siger - mine penge, mine beslutninger. Han vil bare ikke støtte mig som sådan. Og min mor, jamen hun mener også at den jeg har er rigeligt, og mener ikke jeg har råd til en mere. Men det mener jeg jo så. Har jo regnet på det nogle gange og det kan godt løbe rundt, hvis man prioriterer.
    Altså jeg har allerede lagt en masse planer for hvad vi skal igennem med tiden - hun er jo kun 1½ og nærmest rå. Så der er en masse ting, som skal indlæres - så der er også nok at tage sig til træningsmæssigt.


  • #7   4. sep 2012 Tillykke med din kommende nye hest! smiley

    Tænk ikke på andre, men dig selv og glæden i din kommende nye hest!


  • #8   4. sep 2012 Camilla: Okay den vil jeg godt lige have af vide hvordan det kan hænge sammen smiley Jeg har en hest, to katte, lejlighed (1-værelses) og kan få det til at løbe rundt med en hest mere - men bil og en hest til. Det kan jeg sku ikke på min SU :S

  • #9   4. sep 2012 Fregnehesten: Jo mange tak - nu skal hun lige handelsundersøges inden det er sådan helt bestemt smiley

  • #11   4. sep 2012 Monty: Ja jeg ville ønske det var tilfældet med min kæreste. Nu har vi været sammen i 3 år, og interessen er ikke blevet større med tiden. Han kan til nøds acceptere det, fordi han ved det gør mig glad - hvis han så ind i mellem får lov til at få afløb, ved at sige den burde skydes.
    Omvendt har han søndag aften klokken 23 i januar med tre meter høj sne kørt mig ud til hesten grundet mistanke for kolik.Og han spørger til hvordan det går med hesten, hvis jeg har været bekymret grundet forskellige ting. Fordi han ved hesten betyder ALT. Men det betyder altså ikke at han synes det er fedt med en mere af de forpulede tingester der æder ALLE pengene.


  • #12   4. sep 2012 Krydser fingre for dig.

  • #13   5. sep 2012 Nu får jeg helt sikkert en verbal lussing af en af de store, men siger det alligevel!

    Er du overhovedet sikker på det ikke er drømmen om at få denne her hest der gør du bliver lettere kuldret oveni?? Jeg mener det at købe hest..
    Mener bestemt at dine nærmeste kender dig Best også synes jeg faktisk det er forkasteligt at folk undervurdere deres drømme kræft..
    Jeanette hvis du kun glæder dig når du ser billeder af hesten eller af samme race synes jeg lige du skal mærke godt efter, for når du har købt er der jo ikke fortrydelsesret..


  • #14   5. sep 2012 Vent til du får den hjem jeg havde det på samme måde.

    Fortalte ikke til min mor at jeg havde købt hest, før 3 måneder senere, for vidste hun syntes ville være dumt, for har barn og er 18. Men det går rigtig godt nu, og hun har accepteret det. Hun spørg ikke ind til det, men det skal nok komme alt sammen


  • #15   5. sep 2012 Da jeg købte Elektra meget spontant troede min mor også jeg havde tabt hovedet, men efter jeg fik hende hjem og eftersom min økonomi stadig fungere er hun efterhånden blevet glad på mine vejne.
    Blev stædig og skulle nok bevise for hende det var det rigtige valg smiley


Kommentér på:
Min tur - Ny hest

Annonce