{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.405 visninger | Oprettet:

at være teenager med hest ! {{forumTopicSubject}}

Godmorgen hg smiley jeg står i den sværeste situation jeg nogen sinde har prøvet ! Jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg stadig skal have hest smiley jeg er begyndt at syntes at det med veninder og drenge og alt det der også er meget sjovt og lektierne presser også på, så jeg føler lidt at jeg svigter Bella smiley jeg kan se hvor hårdt det var for min storesøster og min mor at blive enige om at hendes pony skulle sælges og de havde nogle slemme skænderier om det ! Min mor passede den i to år indtil hun simpelthen ikke gad mere og solgte ham smiley hvad ville i gøre ? Syntes det er syndt at hun bare skal gå og glo indtil at jeg får lysten igen men hun er også en ældre dame der måske godt kunne klare et par års ro ? Har virkelig brug for lidt hjælp til denne svære situation !
Sofie smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at være teenager med hest !
  • #1   9. sep 2012 DU har skaffet dig den hest. en hest er ikke et legetøj som man smider væk når man synes noget andet er sjovere.

• #3   9. sep 2012 Jeg ville sparke mig selv bagi, og tage det ansvar jeg har valgt at have. Det er dig der har valgt at have hest - ikke hesten der har valgt dig som ejer.

Jeg har intet tilovers for teenagere der lader hesten gå videre som kastebold fordi drenge, fester, alkohol og vennerne pludselig er sjovere og noget man hellere vil bruge sine penge på.

Du kan sagtens nå det hele! Det handler om prioritering, og droppe det at være doven teenagere og sove det meste af døgnet.

Jeg arbejde 15-20 timer om ugen, går i 2. g på et krævende gymnasie med ekstra mange timer og afleveringer, har lang transporttid og har alligevel både råd og tid til at deltage i sociale arrangementer, se venner, gå til fester og være ved min hest 5 gange om ugen. Det betyder bare at jeg ikke går til fest hver weekend, at jeg ikke shopper nyt tøj eller luksusting til mig selv særlig tit, at jeg ikke sover længere end til 8-9 i weekenden og at jeg ikke spilder halvdelen af døgnets timer foran fjernsynet.

Når du så ikke engang betaler din hest, kun er 13 år og formentlig ikke har særlig mange timer i skolen eller lektier, så synes jeg det er noget pjat.

Ja undskyld den hårde udmelding - men det er simpelthen for meget med alle de hestepiger, der når vinteren kommer pludselig ikke gider deres hest mere.

• #4   9. sep 2012 Gider ikke høre på de der negative svar !!! Jeg gør det i en god mening for min ponys skyld og ja det lyder måske som om at jeg er snot forkælet men det er jeg ikke !!! Jeg vil min pony det bedste og syntes faktisk ikke det er i orden at i så bare sviner mig til ! Jeg vil bare finde en løsning på det hele smiley

• #5   9. sep 2012 Du gør det da ikke i en god mening, hvis du kun er ved hesten når du gider - og det stortset er aldrig? Så gør du det i en selvisk (egoistisk / kun med dig i selv i hovedet) mening .

• #6   9. sep 2012 Det er nemlig det jeg vil undgå ! At hun bare står og får det dårligere og dårligere fordi jeg ikke lige gider at tage der ud smiley så hellere finde en sød pige som vil lære at ride og nusse og elske hende lige så meget som jeg gør !! Det kunne bare godt virke meget negativt det du skrev undskyld ! smiley

• #7   9. sep 2012 Jeg er der ude hver dag , hele ugen, altid for at sørge for at hun har det godt og får noget motion men vil gerne nå og have lidt fritid også og det når jeg ikke når jeg skal sørge for at hun har det godt !!

• #8   9. sep 2012 Jeg vil ikke undvære mine heste for alt i verden! De kommer løbende, når jeg kalder på dem, gør deres bedste under ridning, og kigger efter mig når jeg går. De er min 1. prioritet, og det vil aldrig ændre sig. Man har et ansvar, og en ven for livet, du vil fortryde det, hvis du skiller dig af med din hest. Lige så snart teenagelivet ikke går som planlagt, så er din pony der ikke til at trøste dig. Den er væk..

• #9   9. sep 2012 jeg er 15 og jeg skal ride mindst 4 hest på en uge og jeg har masser af fritid og tid til fester og venner og lekiter jeg kan nå det hele

jeg har valgt at sætte mig ned og lave en dags orden for hele ugen

eks

mandag
    5:00 morgen foder og longer en hest
    8:00 skole
    14-15:00 fri
    hjem
    lave lekiter og bag efter ud til hesten
    22: sove

tirsdag
    det samme om morgen bare ride en hest istede for
    så skole og fri være sammen med en veninde tag hjem om aften så lige strigle eller longer en af hesten eller 2

og det samme onsdag

torsdag har de fri

og om fredagen
    foder- strigle og longer en hest
    skole
    hjem
    lige et smut ned og longer eller ride en hest
    i byen eller hvad man nu skal
    lørdag
    ride mellem kl 7-8 eller 9
    så har man resten af dagen fri

søndag en lille skridt og trav tur
    ellers give hesten fri

det er hvad jeg har valgt at gøre smiley

• #10   9. sep 2012 Josefine: du har helt ret ! Har lidt tænkt over at lave et slags skema over hvornår jeg kan være sammen og hvornår jeg ikke kan så man kan sige i dag kan jeg ikke være sammen men på fredag skal Bella hvile så der kan jeg være sammen ! Hvad syntes du om den idé ?

• #11   9. sep 2012 Tror du kommer til at fortryde det! Find heller en part der vil hjælpe. Har en veninde som også har valgt at sætte sin pony til salg fordi hun heller vil spille fodbold, venner/veninder ogdrenge. Har sagt til hende at hun skal låne hende ud eller finde en part. Tror hun kommer til at fortryde det.
    Men kunne aldrig finde på at sælge min hest, prioteringer! smiley

• #12   9. sep 2012 Jeg må nu også være lidt hård her!
    Jeg går i 2.G, ligesom Andrea, har 2 heste som der skal passes og rides stortset hver dag, går i skole 38 timer om ugen - derudover har jeg over 107 afleveringstimer i år + lektier.
    Du er 13 år - nyd barndommen mens den stadig er der. Pas din hest - når man når min alder må der prioteres. I stedet for at gå til fester hver weekend passer jeg min hest.

• #13   9. sep 2012 *Gik godt nok på produktionsskole men der red jeg mellem 2-4 heste om dagen. Tog afsted kl 6 om morgen, fri kl 15:15, ca ude ved hestene omkring kl 16:20. Ordne stald ride alle sammen. Hjem, spise aftensmad, være sammen med familien og i seng. Og hvis jeg skulle være sammen med veninderne så blev det når hestene havde fri, ellers så gjorde det om aften smiley

• #14   9. sep 2012 Goa: har tænkt netop det helt samme lave et skema med hvornår jeg skal ud til Bella og hvornår jeg ikke skal ud til hende smiley kan så bare ikke nå det om morgen smiley

• #15   9. sep 2012 det er et super tema som funger fint jeg har så valgt at få en part på en af mine hest som hun rider den 2 gange om ugen så der behøver jeg ikke tænke på om den redet og nusset om det kunne du jo også gøre

finde en part til hende som ville ride hende 2 gange om ugen giv hende fri gang og rid og hyg med hende de andre dag selv og lav sådan et skema det funger sku sæt dig ned i fred sammen med din mor og få lavet det så bliver det hele sku så letter smiley smiley

• #17   9. sep 2012 Jeg tror næppe på lektierne presser på som 13 årig.

Har netop fået en masse venner, og skulle være sammen med dem i fredags. Takkede nej, fordi jeg skulle til stævne næste dag, men jeg kan snildt være sammen og hygge med vennerne 1-2 gange om ugen uden problemer, stadig lave mine lektier og passe min hest.

Det handler om at prioritere.

Havde jeg haft børn havde min datter fået et spark i røven og bedt om at passe hendes hest. Man køber ikke en hest for 2 år og så smide den væk.

• #18   9. sep 2012 Hvis du ikke har lysten mere, er det da bedre at sælge den, så den kan få alt det opmærksomhed den fortjener..
    Hvis du synes det er svært at få tingene til at hænge sammen nu, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan det kommer til at føles når du kommer videre fra folkeskole;-)

• #19   9. sep 2012 Jeg synes nu TS tager ansvar ved at overveje om hun nu fortsat skal have hest og om huni den aktuelle situation kan tilbyde sin hest det bedste, deft synes jeg er flot.

Jeg var en af de teenager der aldrig mistede interessen for hest og ridíng, og samtidigt prioterede det over alt andet. Tænker det jo også kan være problematisk ifh til det sociale, men heldigvis red mine gode venner også. Men har set andre teeenagers heste som bare stod og forældre passede, det synes jeg ikke er helt optimalt, så er det bedre at finde en ny familie til hesten - det er min mening.

Men hvad du skal gøre kan jeg jo ikke svare på, men tænker du må overveje både for og imod at være hesteejer....er sikker på du finder den rigtige løsning for dig og din hest smiley

• #20   9. sep 2012 Jaa man ser jo gang på gang. At unge piger ikke gider deres ponyer/ heste når de bliver teenager. Og synes fester og drenge er sjovere.. Det er måske derfor at nogle forældre siger nej til deres børn om at få hest.. Når man har en hest er det ens ansvar. Man BURDE godt kunne få det hele til at køre selvom man har hest. Jeg har haft hest siden jeg blev konfirmeret, og kunne sagtens finde ud af at passe min hest. Ved siden af skolen. Fester/veninder og kærester.. Det burde andre piger i den alder også kunne finde ud af.

Men ja. Hvis hesten bare er overladt til sig selv. Er det bedre at sælge den..

• #21   9. sep 2012 Jeg synes faktisk at det er utroligt flot og ansvarligt at du har gjort dig de her tanker om din pony.Det viser netop at du bekymrer dig om den, men samtidig osse er ærlig over for dig selv om, at der er andre ting der begynder at trække.
    Nu skal du jo så træffe det rigtige valg. Vil jeg sælge eller evt låne ponyen ud- eller vil jeg tage det valg, at mine nye interesser ikke skal påvirke den måde og den tid jeg bruger på min pony.Du kender svaret, og må handle ansvarligt derefter.
    Du skal ikke føle dig som et dårligt menneske hvis du vælger et evt salg.Er sikker på at det ville være vigtigt for dig at finde en sød pige som vil elske og passe godt på din pony.Den behøver jo langt fra at blive kasteboldt fordi du sælger smiley
    Håber det bedste for dig.

• #22   9. sep 2012 Undskyld!! Men hvorfor er det i nogle af jer skal udstille os unge!?
    - Hvorfor skal nogle af jeg blive ved med at sige: Du har selv valgt at ha hest. Ja fint vi har selv valgt det! og hvad så man har vel lov til at have det sjovt selv om man har hest?? Man kan jo godt løbe surt i det nogle gange?

- Jeg er 15år gammel. Jeg går meget i skole og bruge meget tid på det.
    Jeg har en kæreste som jeg er sammen med hver dag. Er ca sammen med mine veninder ca 1 gang om ugen... da jeg ikke har tid til mere. Jeg går ikke til fester.

Jeg har selv 2 heste(som jeg er glade for) men jeg kan da også godt selv løbe surt i det.
    1) Jeg skal selv lukke dem ud (inden jeg skal i skole)
    2) Jeg skal selv give dem mad inden jeg skal lukke dem ud.
    3) Jeg skal selv ride det selvf
    3) Jeg skal selv gøre klar til at de skal ind igen.
    5) Jeg skal selv lukke dem ind
    6) Jeg skal selv give dem med!!
    - De står ca 900 meter væk fra hvor jeg bor.
    Jeg skal alt det her HVER DAG!! (Jeg kan godt løbe surt i det nogle dage, og hvis jeg gør det så lukker min mor dem ud for mig)

Men jeg elsker mine heste og vil ikke af med dem. Nogen gange ønsker jeg at jeg ikke hvade dem fordi jeg ikke synes jeg har tid til at ha en fritid.

• #23   9. sep 2012 Undskyld!! Men hvorfor er det nogle af jer skal udstille os unge!?
    - Hvorfor skal nogle af jeg blive ved med at sige: Du har selv valgt at ha hest. Ja fint vi har selv valgt det! og hvad så man har vel lov til at have det sjovt selv om man har hest?? Man kan jo godt løbe surt i det nogle gange?

- Jeg er 15år gammel. Jeg går meget i skole og bruge meget tid på det.
    Jeg har en kæreste som jeg er sammen med hver dag. Er ca sammen med mine veninder ca 1 gang om ugen... da jeg ikke har tid til mere. Jeg går ikke til fester.

Jeg har selv 2 heste(som jeg er glade for) men jeg kan da også godt selv løbe surt i det.
    1) Jeg skal selv lukke dem ud (inden jeg skal i skole)
    2) Jeg skal selv give dem mad inden jeg skal lukke dem ud.
    3) Jeg skal selv ride det selvf
    3) Jeg skal selv gøre klar til at de skal ind igen.
    5) Jeg skal selv lukke dem ind
    6) Jeg skal selv give dem med!!
    - De står ca 900 meter væk fra hvor jeg bor.
    Jeg skal alt det her HVER DAG!! (Jeg kan godt løbe surt i det nogle dage, og hvis jeg gør det så lukker min mor dem ud for mig)

Men jeg elsker mine heste og vil ikke af med dem. Nogen gange ønsker jeg at jeg ikke hvade dem fordi jeg ikke synes jeg har tid til at ha en fritid.

• #24   9. sep 2012 Mie - der er forskel på at man stadig kan have det sjovt selvom man har hest, eller at man vælger at kaste hesten væk, fordi nu er det andet SÅ meget sjovere.. smiley

• #25   9. sep 2012 Hvis du har mistet lysten til at have hest, synes jeg du skal sælge den. At have hest skal ikke være en sur pligt, så er det ikke sjovt, hverken for dig eller hesten.

Ellers kunne du måske finde en part til den? Så du f.eks. kun skulle derud 3 gange om ugen, hvis du stadig har lyst til at have hest, men bare ikke orker at skulle derud hver dag.

• #28   9. sep 2012 Da min pony stod skadet og skulle have ro, var jeg ved at gå godt sur i det hele. Jeg tog mere og mere afstand til hesten, og afprøvede ungdomslivet med fester hver weekend, shopping hele tiden osv. Og jeg er så sur på mig selv over det,jeg kan ikke genkende mig selv i den person jeg var for 3 måneder siden.
    Jeg vil godt nok aldrig vælge fester over en hest, at have hest er en livstil, ikke bare noget man gør når man har tid og lyst.
    Tænk på det som var det dit barn, man kan ikke bare give barnet vidre når man ikke gider mere. Du har et ansvar og du bliver nød til at leve op til det du har valgt. Og hvis ikke du magter det, så sælg ponyen eller find en part til den.

• #29   9. sep 2012 Drenge er der nok af.. Tag hellere at ride dine pony år ud, dem får man aldrig igen!

• #30   9. sep 2012 Du skriv dette meget længer oppe

''Jeg er der ude hver dag , hele ugen, altid for at sørge for at hun har det godt og får noget motion men vil gerne nå og have lidt fritid også og det når jeg ikke når jeg skal sørge for at hun har det godt !! ''

Jeg ville syntes hvis du begynder at syntes at din pony ikke er din fritid og mere et job og noget der skal laves, så bliver det meget surt til sidst at skulle ud til den hver dag..

Jeg ville syntes du skal udlåne den og om nogle mdr. kan du så spøger dig selv ville du have din pony hjem og begyde at ride igen eller skal den sælges.

• #31   27. sep 2012 Må give Line P fuldstændig ret. TS prøver at gøre det hun syntes er rigtigt.

• #32   27. sep 2012 Når man køber en hest, er det jo ikke altid for at have den hele livet, og ens liv ændre sig, og derfor er det ikke altid muligt at beholde hesten.

• #33   27. sep 2012 Det kaldes at planlægge sin tid fornuftigt!
    Jeg er 14, jeg har arbejde arbejder mellem 12-18 timer om ugen + jeg har 36 skole timer om ugen og så har jeg veninde og venner som jeg også passer og jeg er altså hos min hest 6 dage om ugen mindst 2 timer om dagen. Og så har jeg lektier og afleveringer! Jeg ville ikke for noget skille mig af med min bedste ven! Det for dumt bare fordi man synes noget er "sjovere" i en periode! DUMT DUMT DUMT tænker jeg bare!

• #34   27. sep 2012 Jeg kan godt følge dit dilemma, jeg forstår godt, at du gerne vil venner og alt det andet der hører til at være teenager. en hest tager meget tid, og ja så må man prioritere. det lyder som om du virkelig tænker på din hest, og måske har du faktisk selv svaret. Har du overvejet en part? så har du den jo ikke hver eneste dag, for det skal ikke blive en pligt, så forsvinder fornøjelsen ved at have hest. ellers so andre siger, udlån?:-)

• #37   1. okt 2012 Det er et spørgsmål om prioritering. Hvis du er 13 år gammel, tror jeg næppe du går så meget i skole, og har så mange lektier, at du ikke kan nå din ene hest. Går på HHX, med massere af lektier og afleveringer, og jeg har tid til alle mine heste HVER dag (der er ikke noget der hedder fridage her - kun skridtture) - derudover har jeg også tid til at tage til div. lands og internationale stævner torsdag/fredag engang imellem. Byture, venner og så videre. Så det er et spørgsmål om at prioritere. Men hvis du ikke føler du gider din hest mere, så er det jo derfor tiden ikke kommer. Så prioriterer du anerledes. Så burde du nok overveje om du skal beholde den:-)

• #38   1. okt 2012 Men lyt til dig selv og dit hjerte. Det er kun dig, der ved hvad der er rigtig og forkert at gøre:-)

Kommentér på:
at være teenager med hest !

Annonce