at være teenager med hest ! {{forumTopicSubject}}
Godmorgen hg
jeg står i den sværeste situation jeg nogen sinde har prøvet ! Jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg stadig skal have hest
jeg er begyndt at syntes at det med veninder og drenge og alt det der også er meget sjovt og lektierne presser også på, så jeg føler lidt at jeg svigter Bella
jeg kan se hvor hårdt det var for min storesøster og min mor at blive enige om at hendes pony skulle sælges og de havde nogle slemme skænderier om det ! Min mor passede den i to år indtil hun simpelthen ikke gad mere og solgte ham
hvad ville i gøre ? Syntes det er syndt at hun bare skal gå og glo indtil at jeg får lysten igen men hun er også en ældre dame der måske godt kunne klare et par års ro ? Har virkelig brug for lidt hjælp til denne svære situation !
Sofie
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
Jeg har intet tilovers for teenagere der lader hesten gå videre som kastebold fordi drenge, fester, alkohol og vennerne pludselig er sjovere og noget man hellere vil bruge sine penge på.
Du kan sagtens nå det hele! Det handler om prioritering, og droppe det at være doven teenagere og sove det meste af døgnet.
Jeg arbejde 15-20 timer om ugen, går i 2. g på et krævende gymnasie med ekstra mange timer og afleveringer, har lang transporttid og har alligevel både råd og tid til at deltage i sociale arrangementer, se venner, gå til fester og være ved min hest 5 gange om ugen. Det betyder bare at jeg ikke går til fest hver weekend, at jeg ikke shopper nyt tøj eller luksusting til mig selv særlig tit, at jeg ikke sover længere end til 8-9 i weekenden og at jeg ikke spilder halvdelen af døgnets timer foran fjernsynet.
Når du så ikke engang betaler din hest, kun er 13 år og formentlig ikke har særlig mange timer i skolen eller lektier, så synes jeg det er noget pjat.
Ja undskyld den hårde udmelding - men det er simpelthen for meget med alle de hestepiger, der når vinteren kommer pludselig ikke gider deres hest mere.
feb 2010
Følger: 32 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 315
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
feb 2010
feb 2010
mar 2008
Følger: 113 Følgere: 107 Heste: 4 Emner: 50 Svar: 445
sep 2008
Følger: 289 Følgere: 247 Heste: 20 Emner: 91 Svar: 548
jeg har valgt at sætte mig ned og lave en dags orden for hele ugen
eks
mandag
5:00 morgen foder og longer en hest
8:00 skole
14-15:00 fri
hjem
lave lekiter og bag efter ud til hesten
22: sove
tirsdag
det samme om morgen bare ride en hest istede for
så skole og fri være sammen med en veninde tag hjem om aften så lige strigle eller longer en af hesten eller 2
og det samme onsdag
torsdag har de fri
og om fredagen
foder- strigle og longer en hest
skole
hjem
lige et smut ned og longer eller ride en hest
i byen eller hvad man nu skal
lørdag
ride mellem kl 7-8 eller 9
så har man resten af dagen fri
søndag en lille skridt og trav tur
ellers give hesten fri
det er hvad jeg har valgt at gøre
feb 2010
mar 2008
Følger: 119 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 161 Svar: 1.529
Men kunne aldrig finde på at sælge min hest, prioteringer!
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.531
Jeg går i 2.G, ligesom Andrea, har 2 heste som der skal passes og rides stortset hver dag, går i skole 38 timer om ugen - derudover har jeg over 107 afleveringstimer i år + lektier.
Du er 13 år - nyd barndommen mens den stadig er der. Pas din hest - når man når min alder må der prioteres. I stedet for at gå til fester hver weekend passer jeg min hest.
mar 2008
Følger: 119 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 161 Svar: 1.529
feb 2010
sep 2008
Følger: 289 Følgere: 247 Heste: 20 Emner: 91 Svar: 548
finde en part til hende som ville ride hende 2 gange om ugen giv hende fri gang og rid og hyg med hende de andre dag selv og lav sådan et skema det funger sku sæt dig ned i fred sammen med din mor og få lavet det så bliver det hele sku så letter
dec 2008
Har netop fået en masse venner, og skulle være sammen med dem i fredags. Takkede nej, fordi jeg skulle til stævne næste dag, men jeg kan snildt være sammen og hygge med vennerne 1-2 gange om ugen uden problemer, stadig lave mine lektier og passe min hest.
Det handler om at prioritere.
Havde jeg haft børn havde min datter fået et spark i røven og bedt om at passe hendes hest. Man køber ikke en hest for 2 år og så smide den væk.
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 881
Hvis du synes det er svært at få tingene til at hænge sammen nu, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan det kommer til at føles når du kommer videre fra folkeskole;-)
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 230
Jeg var en af de teenager der aldrig mistede interessen for hest og ridíng, og samtidigt prioterede det over alt andet. Tænker det jo også kan være problematisk ifh til det sociale, men heldigvis red mine gode venner også. Men har set andre teeenagers heste som bare stod og forældre passede, det synes jeg ikke er helt optimalt, så er det bedre at finde en ny familie til hesten - det er min mening.
Men hvad du skal gøre kan jeg jo ikke svare på, men tænker du må overveje både for og imod at være hesteejer....er sikker på du finder den rigtige løsning for dig og din hest
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Men ja. Hvis hesten bare er overladt til sig selv. Er det bedre at sælge den..
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.000
Nu skal du jo så træffe det rigtige valg. Vil jeg sælge eller evt låne ponyen ud- eller vil jeg tage det valg, at mine nye interesser ikke skal påvirke den måde og den tid jeg bruger på min pony.Du kender svaret, og må handle ansvarligt derefter.
Du skal ikke føle dig som et dårligt menneske hvis du vælger et evt salg.Er sikker på at det ville være vigtigt for dig at finde en sød pige som vil elske og passe godt på din pony.Den behøver jo langt fra at blive kasteboldt fordi du sælger
Håber det bedste for dig.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 51 Heste: 5 Svar: 30
- Hvorfor skal nogle af jeg blive ved med at sige: Du har selv valgt at ha hest. Ja fint vi har selv valgt det! og hvad så man har vel lov til at have det sjovt selv om man har hest?? Man kan jo godt løbe surt i det nogle gange?
- Jeg er 15år gammel. Jeg går meget i skole og bruge meget tid på det.
Jeg har en kæreste som jeg er sammen med hver dag. Er ca sammen med mine veninder ca 1 gang om ugen... da jeg ikke har tid til mere. Jeg går ikke til fester.
Jeg har selv 2 heste(som jeg er glade for) men jeg kan da også godt selv løbe surt i det.
1) Jeg skal selv lukke dem ud (inden jeg skal i skole)
2) Jeg skal selv give dem mad inden jeg skal lukke dem ud.
3) Jeg skal selv ride det selvf
3) Jeg skal selv gøre klar til at de skal ind igen.
5) Jeg skal selv lukke dem ind
6) Jeg skal selv give dem med!!
- De står ca 900 meter væk fra hvor jeg bor.
Jeg skal alt det her HVER DAG!! (Jeg kan godt løbe surt i det nogle dage, og hvis jeg gør det så lukker min mor dem ud for mig)
Men jeg elsker mine heste og vil ikke af med dem. Nogen gange ønsker jeg at jeg ikke hvade dem fordi jeg ikke synes jeg har tid til at ha en fritid.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 51 Heste: 5 Svar: 30
- Hvorfor skal nogle af jeg blive ved med at sige: Du har selv valgt at ha hest. Ja fint vi har selv valgt det! og hvad så man har vel lov til at have det sjovt selv om man har hest?? Man kan jo godt løbe surt i det nogle gange?
- Jeg er 15år gammel. Jeg går meget i skole og bruge meget tid på det.
Jeg har en kæreste som jeg er sammen med hver dag. Er ca sammen med mine veninder ca 1 gang om ugen... da jeg ikke har tid til mere. Jeg går ikke til fester.
Jeg har selv 2 heste(som jeg er glade for) men jeg kan da også godt selv løbe surt i det.
1) Jeg skal selv lukke dem ud (inden jeg skal i skole)
2) Jeg skal selv give dem mad inden jeg skal lukke dem ud.
3) Jeg skal selv ride det selvf
3) Jeg skal selv gøre klar til at de skal ind igen.
5) Jeg skal selv lukke dem ind
6) Jeg skal selv give dem med!!
- De står ca 900 meter væk fra hvor jeg bor.
Jeg skal alt det her HVER DAG!! (Jeg kan godt løbe surt i det nogle dage, og hvis jeg gør det så lukker min mor dem ud for mig)
Men jeg elsker mine heste og vil ikke af med dem. Nogen gange ønsker jeg at jeg ikke hvade dem fordi jeg ikke synes jeg har tid til at ha en fritid.
dec 2008
sep 2004
Følger: 47 Følgere: 51 Heste: 7 Emner: 22 Svar: 189
Ellers kunne du måske finde en part til den? Så du f.eks. kun skulle derud 3 gange om ugen, hvis du stadig har lyst til at have hest, men bare ikke orker at skulle derud hver dag.
jun 2010
Følger: 31 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 474
Jeg vil godt nok aldrig vælge fester over en hest, at have hest er en livstil, ikke bare noget man gør når man har tid og lyst.
Tænk på det som var det dit barn, man kan ikke bare give barnet vidre når man ikke gider mere. Du har et ansvar og du bliver nød til at leve op til det du har valgt. Og hvis ikke du magter det, så sælg ponyen eller find en part til den.
okt 2008
Følger: 72 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 669
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
''Jeg er der ude hver dag , hele ugen, altid for at sørge for at hun har det godt og får noget motion men vil gerne nå og have lidt fritid også og det når jeg ikke når jeg skal sørge for at hun har det godt !! ''
Jeg ville syntes hvis du begynder at syntes at din pony ikke er din fritid og mere et job og noget der skal laves, så bliver det meget surt til sidst at skulle ud til den hver dag..
Jeg ville syntes du skal udlåne den og om nogle mdr. kan du så spøger dig selv ville du have din pony hjem og begyde at ride igen eller skal den sælges.
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.365
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.365
jul 2007
Følger: 189 Følgere: 165 Heste: 13 Emner: 30 Svar: 85
Jeg er 14, jeg har arbejde arbejder mellem 12-18 timer om ugen + jeg har 36 skole timer om ugen og så har jeg veninde og venner som jeg også passer og jeg er altså hos min hest 6 dage om ugen mindst 2 timer om dagen. Og så har jeg lektier og afleveringer! Jeg ville ikke for noget skille mig af med min bedste ven! Det for dumt bare fordi man synes noget er "sjovere" i en periode! DUMT DUMT DUMT tænker jeg bare!
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
dec 2007
Følger: 594 Følgere: 593 Heste: 13 Emner: 16 Svar: 146
dec 2007
Følger: 594 Følgere: 593 Heste: 13 Emner: 16 Svar: 146
at være teenager med hest !