{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.626 visninger | Oprettet:

Alternativ "Høhæk" Gode ideer?? {{forumTopicSubject}}

Min hyp skal snart i boks for vinteren og skal have det meste af sit hø hen over natten..
Jeg vil gerne Give hende det i "noget" så hun ikke får vadet i det og det bliver blandet med bunden.

Et hønet er absolut ikke en mulighed, jeg mener at det er noget fanden har skabt.. og har set en hest komme frygteligt til skade i et..

Og jeg ser helst at hun stadig skal have hovedet ned for at spise, og ungå evt støv, så hø hæk er heller ikke muligt. plus det bliver meget besværligt at montere i boksen.

Jeg har overvejet at tage en blå foder tønde og skære hul næsten i bunden et par tunge fliser i bunden og så hø deri og låg på.. så kan der være den mængde hun skal have og hvis hun vælter den sker der ikke noget..

er der nogen af jer der ligger inde med nogen geniale påfund så del meget gerne. og rigtig go weekend smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alternativ "Høhæk" Gode ideer??
  • #1   15. sep 2012 En palletank er ret genial (til folden) smiley Der er ligeledes en ventil i bunden så den er let at rengøre uden den skal tippes igen smiley

• #2   15. sep 2012 Hvor mange kg hø skal den kunne indeholde?

• #3   15. sep 2012 Hvis der er plads i boksen til at tage et hjørne, så få en planke sat op. Ca en meter høj. Det er både billigt og nemt.

• #4   15. sep 2012 en firkantet baljle med rivenet i..så synker nettet ned i bunden efterhånden som hun spiser.. du skal bare have lavet en stopper på kanten, så nettet ikke kan tages op af hende..kun af dig... det kan laves med en lille træklods som skrues fast på 2 kanter..

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #5   15. sep 2012 Google slowfeeder for det er ikke en løsning at smide noget i en beholder som hesten så hiver ud og det gør de fleste heste desværre og det sænker ihvertfald heller ikke spisetiden.

Du kan finde rigtig mange alternativer til net hvis du ikke fungere med disse, alle hest i vores stald har dem du kan se dem i mit album og vi har ikke oplevet nogen problemer med nogen af hestene, jeg har brugt hønet i 7 år nu.

profilbillede
  • #6   15. sep 2012 JM.

hvad er det der for et net ig ved du hvor man kan købe det? min Pinus sluger bokstaveligtalt sit hø så har brug for råd

• #7   15. sep 2012 JM hvad mener du med at det ikke er en løsning at putte noget i en beholder, som hesten så hiver ud? Det er vel ikke anderledes end dit hønet? Bare det er en beholder, med mere eller mindre hul?.

• #9   15. sep 2012 Har I prøvet dem, der hedder nibblenet? De ser gode ud?

• #10   15. sep 2012 Sikke mange gode ideer..

JM. Som sagt vil jeg IKKE have nogen form for net i boksen.. jeg har siddet og skåret en hest fri af sådan et og det vil jeg aldrig opleve igen...

Beholderen skal kunne indeholde ca 8 kg hø.

Det er desværre ikke muligt at montere en haybar.. (havde også været et af mine første valg. da ejer af opstaldeningsstedet ikke vil have at der bliver monteret noget på boksvæggene smiley

• #11   16. sep 2012 Jeg har set et billede på google med en slowfeeder bygget af en grøn skraldespand. Du ved - de der der står uden for folks huse. Der var skåret et hul nederst i den ene side og sat noget gitter på (det kan man jo evt lade være med).
    Så proppede man høet ned fra oven, lukkede låget og snørrede det fast.

• #12   16. sep 2012 Katrine P

Det var også noget i den stil jeg er kommet frem til nok er løsningen smiley

• #13   16. sep 2012 Så handler det bare om at lave den så hesten ikke kan få fødderne i klemme i åbningen smiley
    Tag gerne billeder af resultatet når du engang er færdig smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#14   17. sep 2012 Hold da op der var mange svar, TS det var også kun for at vise dig en mulighed jeg har forstået at DU ikke ønsker at anvende denne mulighed men det kunne som jeg kan læse være at der var andre der ledte efter nogen brugbare løsninger smiley

Jeg har fået designet nettet hos Nørvo Sportsnet og de laver special net efter mål så det er bare at finde ud af hvor stort man ønsker det, mit net er 120 cm x 120 cm og indeholder propfyldt ca. 30 kg. wrap.

Maskestr. er ca. 4 x 4 cm. jeg købte mit for et år siden og det holder stadig er ikke så pænt hvidt som dengang men virker efter hensigten nemlig at der aldrig må være tomt i nettet.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#15   17. sep 2012 Gitte F, måske misforstår jeg hvad der menes med beholder men jeg så senariet at man stiller en murebalje ind og lægger høet i det, så kan jeg bar sige at det ville i løbet at ingen tid hos vores heste være slæbt rundt og brugt til toilet seng mm.

• #16   17. sep 2012 JM.. måske?? men den "beholder" jeg mener er en firkantet plastbalje som man kan putte et rivenet i eller et mindre net på ramme...så virker det som en slowfeeder. men jeg kan godt se problemstillingen med at de vil flytte rundt på den.. her hos mig sidder bliver baljen skruet fast på en stolpe i løsdriften...
    men ellers bruger jeg også net, mine net hænger i træerne og ved rigtig træls vejr inde i løsdriften.. jeg har heldigvis aldrig haft problemer...men mine heste bruger så heller ikke sko..

Kommentér på:
Alternativ "Høhæk" Gode ideer??

Annonce