{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vokse pause ..
  • #1   17. sep 2012 Mine har jeg gjort ryttervant/tilredet om sommeren det år de blev tre hvis de var klar og så har de haft voksepause hele vinteren og er blevet startet op igen til foråret.

• #2   17. sep 2012 Jeg ville lade den stå i omkring 5-6 måneder efter ryttervænning smiley longering kan du godt arbejde med, bare ikke på for små volter, da balancen og deres muskler ikke er vant til det smiley det ville jeg i hvert fald andbefale smiley

• #3   17. sep 2012 Min får ikke voksepause, da hun ikke vokser mere. smiley Har ikke vokset siden hun var 2 år. smiley

Altså rider vel 15 minutter 4 gange om ugen, efter Gerd Heuschmanns råd, da de hurtigt får ondt i ryggen som unge.

Er i gang med tilridning, hun fik 3 ugers pause pga . et hævet ben efter vist en måned. Og en uge igen senere. Så synes at pauserne kommer naturligt af sig selv smiley

• #4   17. sep 2012 Hilling trænede jeg meget fra jorden, men da hun blev to lod jeg hende få pause, det skal hun fortsat have til hun bliver 3 og et halvt. Der vil jeg starte hendes tilridning i efteråret, og når det så bliver vinter får hun et par måneders pause igen, og bliver så først startet op igen til foråret.

• #5   17. sep 2012 Lige et sidespring , skal en hest på 5 år ha voksepause ??

• #6   17. sep 2012 jeg er ved at træne Depla, hun er 4 planen er at gøre hende ryttervant inden december også får hun vokse pause vinteren over og bliver så startet op omkring i april igen med tilridning

• #7   17. sep 2012 Men hvordan kan man se at hesten er vokset ferdig ?

• #8   17. sep 2012 Det er svært at vide hvornår hesten er færdig med at vokse, men man kan gætte sig til det ud fra dens bygning. En fuldt udvokset hest er oftest bredere end en der stadig vokser. Men heste vokser typisk til de bliver 7 år mener jeg. De behøve selvfølgelig ikke holde pause alt den tid, da de jo ikke vokser nær så hurtigt det sidste stykke tid.
    Man bruger dog også ofte pausen som en "tænkepause", altså hvis man har en hest i tilridning og den har lært en helt masse nyt, så giver man den en pause for at tingene kan nå at falde lidt på plads i hovedet på den inden man går igang med noget nyt. ungheste kan nemlig ikke kapere så mange nye ting på én gang.

• #10   17. sep 2012 Tusen takk for alle di gode svar smiley så vil jeg i gang med og longsjere han og holde han i gang i gjend smiley

• #11   17. sep 2012 Det lyder fornuftigt smiley Men husk, aldrig mere en et kvarters longering af gangen for en unghest.

Kommentér på:
Vokse pause ..

Annonce