{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

regndækken af i boks vinter {{forumTopicSubject}}

hej da jeg normalt har haft opstaldet ude og aldrig kune vælge dække af og på så har det aldrig været aktuelt, men nu er hestene hjemme og de skal kun have regndækken på om vinteren for ikke at være våde når de er ude, så vil høre tar i jeres af på stald når de kommer ind? når det kun er regndækken, det jo ikke et der varmer som vinterdækken. men har også altid hørt det med dækken af og på er skidt.. og tænker at det må da være rart at få af hvis det er vådt, så er det bedst at give andet på eller lade dem stå uden. hvad gør i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  regndækken af i boks vinter
  • #1   21. sep 2012 Jeg ville aldrig give en hest regndækken på om vinteren, fordi hesten kan simpelthen ikke holde varmen, så hellere uden, pelsen er jo vand afvisende.

et regndækken uden foer er en rigtig dum ide når det er under 5-8 grader, da hesten ikke kan rejsepelsen, som den gør når den skal holde varmen, og derfor vil den begynde at fryse så ALDRIG et regndækken om vinteren med mindre man vil have en forkølet hest

• #2   21. sep 2012 Du skal ikke tage det af, hvis det er vådt, så kan du risikere, at få en syg hest, da den så får et vådt dækken på igen om morgenen. Når hesten kommer ind, er den varm, og så tørre dæknet af sig selv smiley
    Hvis du har et andet tørt sækken du kan ligge på om morgenen, kan du sagtens tage det af om aftenen smiley

• #3   21. sep 2012 Lidt et andet senario havde en hoppe der frøs om efteråret (pga. manglende fedt, hun var skind og ben) så hun fik et regndækken med en lille smule for i, det havde hun hele tiden på da hun også frøs i stalden, men det jo lidt en anden historie.

• #4   21. sep 2012 Har aldrig hørt det med regn dækken ikke er godt, når det er under 5 - 8 grader. Sidste år havde jeg ingen problemer med min pony.
    Men det kan da være, at han så bare skal have overgangs dækken på til vinter, da det også kun er fordi han ikke skal være våd og helt mudret, når jeg kommer og skal ride.

• #5   21. sep 2012 jeg har i flere år bare haft regndækken på mine da de var opstaldet ude for de måtte godt sætte meget pels men bare ike være meget våde. den ene havde nyreslag sidste år så den skal helst ikke gå uden dækken

• #7   21. sep 2012 Om vinteren, når Tanik har regndækken på har hun det på hele tiden. Hvis det er fugtigt får hun bare et andet regndækken på. Derfor er det smart med mere end 1 smiley

• #8   21. sep 2012 jeg har en del ikke så gode regndækkener så dem tror jeg bare jeg skifter med til boks brug - dem med fleece ligger ik godt syntes jeg og slider meget på hendes pels .

• #9   21. sep 2012 Det kommer an på stalden.

hvis det er en hal, hvor det er lige så kodt inde som ude plus med frisk luft system skal den holde det på, men hvis der bare er et par grader varmere inde for og uden for og læ så skal det af

• #11   21. sep 2012 mine ligger et ordentligt læs vinterpels lige meget hvad så det ikke noget problem for mig er det hovedsagen de ikke står ude sjaskvåde hele dagen .

• #12   22. sep 2012 Ida: Min får også en kæmpe vinterpels om vinteren, selvom han får regndækken på, han ligner næsten en islænder smiley

• #13   22. sep 2012 Ja, jeg tager altid dækkenet af i stalden. Gjorde jeg af begge mine sidste vinter. De havde det RIGELIGT varmt i stalden, frøs kun på folden, da der blæser meget deroppe.

Så kig - og mærk.. på hesten, så får du svaret. smiley De må ikke svede i boksen.

• #14   22. sep 2012 Hvis jeg havde min hest hjemme ville jeg lade den stå uden dækken når den kom ind. Så hvis du har mulighed for det nu når hestene er hjemme ville jeg vælge det. Dog ville jeg have et rum til at hænge dækkenet hvis det er vådt da det ellers ikke tørrer i en fugtig stald om natten.

• #15   22. sep 2012 nej det fandt jeg ud af sidste år at det ike kunne tørre i stalden smiley så vil ligge det ned i kælder hvor fyret er der tror jeg det tørre hurtigt. det blæser også meget her ;(

Kommentér på:
regndækken af i boks vinter

Annonce