{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Nogen som bruger tørv? {{forumTopicSubject}}

Har lidt spørgsmål da jeg har besluttet at bruge tørv under hestene i år

1) hvor meget bruger i om måneden under 1 hest
2) samt hvor meget bruger i på 1 hel vinter
3) hva syns i om det
4) bruger i kun tørv eller os halm
5) er det nemt at muge ud i og bruger i evt en spicel grev lige som dem til træ/halm piller/spæner
6) eller vil i anbefale anden form for strøelse ud over halm og vis ja hvilket og samme spørgsmål som dem oven for

Ps de vil stadi få fri adgang til strå foder bare i en hø hæk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen som bruger tørv?
  • #1   23. sep 2012 Der hvor jeg rider bruger de det, og smider en ny ind ca. en gang om ugen.. De bruger vist bare en spånegrev, og det er meget vigtigt at du ikke bruger halm og at der ik ligger wrap eller andet da den så ikke "arbejder" ordenligt smiley De får så deres wrap i en plast balje med net over så de ikke smider wrap over hele boksen.. det er nemt at ordne når der er dannet en ordenlig bund derinde smiley

  • Anita R
    Anita R Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   23. sep 2012 Jeg har ingen erfaring. Men jeg kender en der ved ALT der er vær at vide om tørv ol. Hvis det kan hjælpe dig.

  • #3   23. sep 2012 jeg bruger tørv/spånemix i løsdriften.
    fylder op, med en balle hver 3 md. ca.


  • #4   23. sep 2012 Vi er lige begyndt at bruge det, så jeg kan ikke sige så meget om det igen, men lidt kan jeg da smiley

    1)Ved vores store hest der står i normal str. boks, bruger vi ca. en halv pakke +/- det løse smiley
    2) Ved ikke endnu, men vil ikke tro vi bruger mere end en palle til 4 heste smiley
    3) Rigtig rart når det har lagt sig som en god madras, der går lige et par uger inden smiley
    4) Vi bruger tørv og spåner, dog er der kun spåner i et tyndt lag ovenpå for at gøre det lidt lysere og for at man bedre kan se deres skidt smiley
    5) Det er rigtig nemt, hvis man har et spånegrev af jern! smiley Vi har af plastic så det tager lige lidt mere tid, men vil til hver en tid anbefale spånegrev af jern smiley
    6) Vi er rigtig glade for det, så nej smiley


Kommentér på:
Nogen som bruger tørv?

Annonce