{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Gamle heste {{forumTopicSubject}}

Vil gerne høre lidt om andres erfaringer med ældre heste 25+.
Meget gerne se nogen billeder, hvis muligt.
Hvad gør i dagligt med jeres gamle hest?
Hvad får de af foder, hvis de evt. får speciel foder?
Ridning, foldtid osv.

Grunden til jeg spørg, er fordi vi har en gammel hest i stalden, som umiddelbart har det godt. Men vil rigtig gerne høre andres erfaringer, så vi kan gøre det bedre får ham, hvis muligt...;-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamle heste
  • #1   25. sep 2012 Sørg for at hans tænder er i orden, hvis han ikke kan tygge hans mad optager han det ikke ordentligt. Få evt sundhedstjek 1 gang om året så han ikke lider.

    Har en veninde der lige har aflivet hendes ponyhest i går. han blev 27½, hun havde haft ham i 18 år. Han var nedslidt men havde det ok, men i følge dyrlægen var det det mest rigtige at stoppe mens han stadig havde det nogenlunde.

    Ang ridning kommer det meget an på hvad han ellers har lavet. hvis han har været holdt i gang så ture i skoven, ikke for meget baneridning,


  • #2   25. sep 2012 vi har en gammel pony i stalden på 24 som lever i, bedste velgående smiley det eneste han har er at han ikke selv fælder så han bliver klippet fast to gange om året da han ellers ligner en isbjørn smiley han bliver fodret som de andre får dog maks i vitaminer og godt med warp smiley han blev som 22 årig nr tre til fynsmesterskaberne for ponyer.. og han alle pony øvelser. er dog nu delvis pensioneret og bliver brugt som lære pony redet 2-3 gange i ugen, og er stadig meget fremad gående smiley han går på fold fra morgen til aften..

  • #3   25. sep 2012 På min gamle gård, gik der en dejlig DV rundt, hun er lige blevet 35 år, og hun er frisk som en havørn. Kommer på fold osv. ligesom de andre heste smiley

  • #5   25. sep 2012 Måske denne gruppe var noget smiley

    http://www.hestegalleri.dk/grupper/degamleheste


  • #6   25. sep 2012 Min gamle dreng Hannibal er ..... 28? tror jeg nok, +-1år, han går bare ude og lever af græs og hø, og stor trives!
    Får 2 år siden red jeg stadig laaange ture i skoven, sprang og ja gjorde alt, det var kun fordi jeg fik en større hest han røg lidt i glemme bogen og synes han er for gammel til at blive redet op igen, selvom han sikkert ville elske det! (:

    Man kan godt se på ham han er gammel, men tror aldrig nogen ville gætte på han var SÅ gammel smiley Han er blevet lidt tyk fordi han ikke bliver brugt, men ellers ligner han sig selv (;


  • #7   25. sep 2012 Han er gl. springhest, 27 år. Bliver brugt både i skoven og på banen ( dog ikke spring), men skal siges at bane ridning ikke siger ham det store. Der kan han være noget træls at få i gang. Derudover er han på fold hver dag, spiser og drikker godt. Får sit årlige tjek, inkl. tænder. Og smed ca. hver 8. uge, eller efter behov, hvis han smider en sko.
    Men lyder til at vi i forvejen gør alt det rigtige, var nu heller ikke i tvivl, bare altid rart med andres erfaringer...;-))

    Tusind tak for Jeres indlæg. Kom gerne med flere....;-)


  • #8   12. dec 2012 Du må lige rette lidt i teksten ibs smiley Pigalle er jo igang med stævnerne igen med Christoffer og det går jo fantastisk smiley jeg er så stolt af min smukke Pigalle og han er jo blevet en helt anden hest at se på når Christoffer rider dressur stævner ?

Kommentér på:
Gamle heste

Annonce