sælger snydt {{forumTopicSubject}}
hejsa
vi hører så meget om at køber er blevet snydt på den måde at de har sendt penge men ikke får varen.
MEN MEN MEN
er jeg den eneste der har oplevet det modsatte?
køber sætter pengene ind for varen, jeg sender varen. men køber siger de ikke har modtaget varen og vil have pengene retur?
altså får de både varen og pengene retur.
det har jeg nu prøvet 3 gange, 2 gange herinde og 1 gang i den stald min hest stod i.. i sidstnævnte siuation va aftalen at jeg skulle lægge pengene i hendes striglekasse
det gjorde min mand så, men hun sagde hun ikke havde fået pengene, jeg beklagede mange gange og lagde igen pene i heldes striglespand, nu er de åbentbart også forsvundet ud i den blå luft....
et godt råd: send altid varer som pakker og IKKE som brev selvom det er billigere. pakker får et tracking nummer så pakken kan følges.
læg aldrig penge til nogen men giv dem til køber/sælger.
jeg er inden for det sidste år blevet snydt 3 gabge og det har kostet mig ca 1400 kr.
så selvom du får pengene inden du sender tingen skal du virkelig passe på.trist det skal være sådan.
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
dvs hvis de vælger brevporto erstattes ikke hvis det forsvinder i posten.
jeg vil ikke have hængende på mig at jeg har snydt nogle ved ikke og sende så jeg ser helst det sendes som pakke, men er det ting til et lille beløb forstår jeg selvfølgelig godt der sommetider vælges brevporto.
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
ellers skal post dk faktisk tage den med ind på posthuset igen og lægge en sedde i postkassen om den er forsøgt afleveret..
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.365
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.495
Det er heldigvis første gang i meget lang tid at jeg er blevet snydt, alle andre gange er handlerne gået godt.
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Har aldrig set 2 halvdel af pengene og håber virkeligt at personen har engum smag i munden..
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.581
Har solgt en sadel til en ung kvinde jeg endda kendte, og gav hende lov til at betale til den næste første. Den kostede kun kr. 1.500 og hun indbetalte kr. 500... Jeg skrev til hende at der mangler kr. 1.000, men det afviste hun, hvorpå jeg tilbød at mødes ved min bank så de kunne oplyse hende om hvad der var indbetalt af hende.
Hun nægtede, og nåede at sælge min sadel til en anden for kr. 1.800.
Jeg kontaktede den lokale politi og de afviste at gøre noget, men sagde bare jeg var næs til at tage en advokat og så køre en sag, hvis jeg havde råd til det. FLOT !!!
Hun var hammer ligeglad med mit tab og at vi faktisk kendte hinanden...selvom jeg i lang tid blev ved med at skrive på hendes købsannoncer, hvor jeg henviste til hun da først skulle betale mig inden hun købte fra andre...
Vedr. forsendelse gør jeg køber opmærksom på at det er på eget ansvar hvis det skal sendes som maxibrev. Har til dato været så heldig at der aldrig var problemer.
dec 2010
Følger: 69 Følgere: 51 Heste: 7 Emner: 1 Svar: 33
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Er blevet snydt hvor jeg sendte en næsten ny stævne jakke og skulle have en kasse med diverse ting i, hun fik jakken, jeg fik aldrig kassen :S
Og så har jeg sendt et spil, kan ikk huske hvad jeg skulle have, men hun fik spillet og jeg fik intet..
Synes det er klamt folk kan finde på det :S
jan 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 112
feb 2006
Følger: 111 Følgere: 116 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 1.076
det er ikke korrekt
et brev sendt med post danmark er ALDRIG forsikret, og Post danmark vil aldrig skulle stå til ansvar og betale for et brev er forsvundet..
kvitteringen til 13 kroner hedder en indleveringsattest, og bruges for at den der sender brevet kan bevise over for modtageren at brevet er sendt afsted, så i tilfælde af at brevet er forsvundet, kan modtage ikke kræve penge retur da afsender jo har bevis for at tingen er sendt afsted :)..
man kan altid, uanset forsendelsesart, lave en efterlysning hos Post danmark, i tilfælde af at brevet dukker op et sted eller lignende, men postdanmark udbetaler ikke penge for et "tabt" brev
ønsker man denne sikring, skal tingene enten sendes som, Rekommanderet (anbefalet) brev, hvor der er track and trace nummer og forsikring, samt krævet underskrift ved aflevering - eller sendes som økonimipakke eller almindelig pakke
arbejder i Postbutik, så kender reglerne ret godt
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 139 Svar: 1.699
Det er også træls når man har ting til salg, og folk gerne vil købe dem, og de så får ens kontonummer, hvorefter at man så åbenbart glemmer at indebetale beløbet. 3 gange på 1 mdr prøvede jeg det. Rigtig træls når man endelig ikke har lyst til at give ens kontonummer ud.
Jeg ved ikke hvorfor folk er blevet sådan. Men træls er det.
maj 2011
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 6 Emner: 13 Svar: 137
maj 2011
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 6 Emner: 13 Svar: 137
det kan man nemlig ikke nej. det er kun et bevis for at du har sendt. ikke et pakke nr.
så der kan posten ikke stilles til ansvar.der skal sendes som pakke eller rekommanderet. jeg sender selv mange pakker
kh lene
jul 2011
Jeg har ikke mange penge, men snyde folk kunne jeg ikke finde på...samvittigheden tillader det overhovedet ikke !
Men der er bare folk som ikke har samvittighed.
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 177
jul 2011
Skulle ikke undre mig hun har fyldt HG med en løgn for St de gav dig en anvarsel.
Grrrrrrrrrr...
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 177
sælger snydt