Meget tyndpelset pony får hurtigt slidmærker? {{forumTopicSubject}}
Min fjordhest er meget tyndpelset generelt, og der skal ikke særlig meget til at han bliver slidt diverse steder. Dette har resulteret i, at han nu er blevet slidt på højre side lige bag gjorden, der hvor min højre fod egentlig er, når jeg rider. Jeg rider i forvejen med runde og bløde sporer, og har for tiden helt taget dem af, da jeg ikke vil slide ham mere end højst nødvendigt. Det er kun på højre side, og det er et forholdsvis bredt stykke ca. 20*20cm, så det er ikke kun pga en spore. Jeg er meget opmærksom på mine ben, og forsøger at sidde så stille med dem som muligt, men intet hjælper
Han er ikke klippet, og jeg tør da slet ikke tænke på, hvordan det vil komme til at se ud senere på sæsonen, når han bliver klippet.
Nogle råd til, hvad der kan gøres? Jeg putter i forvejen lammeskind på alt hvad der kan puttes lammeskind på, men det er sq svært på en støvle x)
okt 2004
Følger: 68 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 62 Svar: 418
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Heste: 24 Emner: 126 Svar: 1.174
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.756
Ved dog ikke hvad du skal gøre med dit.
mar 2005
Følger: 129 Følgere: 129 Heste: 5 Emner: 188 Svar: 759
Hmm, ja, det kan da være at jeg skal skifte støvler ja, det kunne være det ville hjælpe.. Jeg rider med forskellig længde bøjler i løbet af ugen, da jeg bøde rider spring og dressur, men det kan være at mine ben alligevel havner samme sted, hmm..
Meget tyndpelset pony får hurtigt slidmærker?