{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Meget tyndpelset pony får hurtigt slidmærker? {{forumTopicSubject}}

Min fjordhest er meget tyndpelset generelt, og der skal ikke særlig meget til at han bliver slidt diverse steder. Dette har resulteret i, at han nu er blevet slidt på højre side lige bag gjorden, der hvor min højre fod egentlig er, når jeg rider. Jeg rider i forvejen med runde og bløde sporer, og har for tiden helt taget dem af, da jeg ikke vil slide ham mere end højst nødvendigt. Det er kun på højre side, og det er et forholdsvis bredt stykke ca. 20*20cm, så det er ikke kun pga en spore. Jeg er meget opmærksom på mine ben, og forsøger at sidde så stille med dem som muligt, men intet hjælper smiley
Han er ikke klippet, og jeg tør da slet ikke tænke på, hvordan det vil komme til at se ud senere på sæsonen, når han bliver klippet.

Nogle råd til, hvad der kan gøres? Jeg putter i forvejen lammeskind på alt hvad der kan puttes lammeskind på, men det er sq svært på en støvle x)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget tyndpelset pony får hurtigt slidmærker?
  • #1   8. okt 2012 Måske er der en syning eller andet på din støvle som slider ham? Det kan være noget du ikke lige har lagt mærke til måske. smiley Prøv måske for en periode at ride med andre støvler og så sæt dine bøjler lidt op eller lidt ned, så dine ben bliver flyttet fra det sted hvor han er slidt. smiley

• #2   8. okt 2012 hvis det er 20x20cm så er det jo ret stort, kan det være svamp el. noget!!

• #3   8. okt 2012 Har samme problem med Zambrano, dog bare på nåseryggen. Der er lam på hans grime og selv efter 2 måneder på døgnfold uden grime, hvor han kun havde noget på hovedet (altid med lam) de ca. 2 timer om dagen hvor han var inde og blive trænet, så er de der stadig.
    Ved dog ikke hvad du skal gøre med dit.

• #4   8. okt 2012 kan fortælle at det ikke er svamp, for det er tydeligt at det er fra støvlen, og han havde det også sidste år..
    Hmm, ja, det kan da være at jeg skal skifte støvler ja, det kunne være det ville hjælpe.. Jeg rider med forskellig længde bøjler i løbet af ugen, da jeg bøde rider spring og dressur, men det kan være at mine ben alligevel havner samme sted, hmm..

Kommentér på:
Meget tyndpelset pony får hurtigt slidmærker?

Annonce