{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel
  • #2   13. okt 2012 Man kan starte som juniorkusk som barn. Man skal blot have en groom som er over 18 og ekvipagen skal være så sikkerhedsmæssigt forsvarlig som muligt.
    Dvs. at ingen dommer tillader et barn at ligge og fræse rundt med en hest, man tydeligt ikke kan styre.

• #3   13. okt 2012 Okay smiley
    Tak

• #4   14. okt 2012 Der er en del køreforeninger på sjælland. Prøv at kontakte dem, de kan hjælpe dig videre.

Man kan starte stævner fra man er 7 år (med en groom over 18), så alderen skulle ikke være et problem smiley

Det største problem er vel nok at du skal have 2 shettere for at måtte starte til de almindelige stævner. Man må nemlig ikke starte en 1-spænder på under 120cm.

Men så er der top cup (som er keglekørsel -lidt som en springbane, blot kører man mellem kegler istedet for at springe over spring) og dressur cup, der vil jeg tro man kan få lov at starte med en lille pony, selvom man kører enspænder.

Shetlændernes avlsforening afholder osse køre-arrangementer, så det er osse en mulighed at prøve at henvende sig der, jeg ved ikke hvordan deres regler er.

• #5   14. okt 2012 Men jeg mener sådan bare noget hygge på små veje og sådan
    smiley

• #6   14. okt 2012 ok på den måde -jamen jeg ville så stadig henvende mig til et af de køreselskaber der ligger i nærheden.
    Kørsel kan være en farlig sport (som med ridning) hvis ikke man lærer tingene rigtigt -forskellen er her, at når man færdes med hest og vogn i trafikken osv så er man ikke kun til fare for sig selv og hesten, men osse for ens medtrafikanter.

Så det er vigtigt at man får tingene lært rigtigt fra start, og at du, nu hvor det bliver din første kørehest, osse får hjælp tl at få "uddannet" hesten så i kan få mest mulig glæde af kørslen sammen smiley
    En mulighed er at tage ud at kigge når køreselskabet holder et arrangement, det være sig stævne, undervisning e.l. å kan du få en sludder med andre kørefolk og du kan få hjælp til at komme igang

• #7   14. okt 2012 Jamen tusind tak så smiley

Kommentér på:
Kørsel

Annonce