292 visninger
|
Oprettet:
Kørsel {{forumTopicSubject}}
Hej mennesker
Jeg har tænkt på at jeg gerne vil starte med noget kørsel af shetlændere
Men jeg ved ikke om der er aldersgrænse eller?
ved i hvor gammel man skal være?
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
Dvs. at ingen dommer tillader et barn at ligge og fræse rundt med en hest, man tydeligt ikke kan styre.
feb 2010
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 82 Svar: 643
Tak
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Man kan starte stævner fra man er 7 år (med en groom over 18), så alderen skulle ikke være et problem
Det største problem er vel nok at du skal have 2 shettere for at måtte starte til de almindelige stævner. Man må nemlig ikke starte en 1-spænder på under 120cm.
Men så er der top cup (som er keglekørsel -lidt som en springbane, blot kører man mellem kegler istedet for at springe over spring) og dressur cup, der vil jeg tro man kan få lov at starte med en lille pony, selvom man kører enspænder.
Shetlændernes avlsforening afholder osse køre-arrangementer, så det er osse en mulighed at prøve at henvende sig der, jeg ved ikke hvordan deres regler er.
feb 2010
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Kørsel kan være en farlig sport (som med ridning) hvis ikke man lærer tingene rigtigt -forskellen er her, at når man færdes med hest og vogn i trafikken osv så er man ikke kun til fare for sig selv og hesten, men osse for ens medtrafikanter.
Så det er vigtigt at man får tingene lært rigtigt fra start, og at du, nu hvor det bliver din første kørehest, osse får hjælp tl at få "uddannet" hesten så i kan få mest mulig glæde af kørslen sammen
En mulighed er at tage ud at kigge når køreselskabet holder et arrangement, det være sig stævne, undervisning e.l. å kan du få en sludder med andre kørefolk og du kan få hjælp til at komme igang
feb 2010
Kørsel