{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Hvornår begyndte I at ride igen? {{forumTopicSubject}}

Jeg var så uheldig at blive løbet ned og sparket af en hest for 3 uger siden og endte med en kraftig hjernerystelse.

Har lyst til at ride igen men ved ikke om det er for tidligt, lægen sagde jeg måtte ride når jeg selv syntes jeg var klar, men hvornår er man det.

Er der nogen af jeg der har haft en kraftig hjernerystelse og hvornår startede i så med at ride igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår begyndte I at ride igen?
  • #1   13. okt 2012 Jeg vil sige at når du ikke længere er svimmel, kan koncentrere dig om at læse, side foran computer eller fjernsyn uden hovedpine, så kan du godt ride en forsigtig tur.
    Jeg holdt mig pænt fra hestene efter en mild hjernerystelse i en uge, og hellere for sent igang end for tidligt. smiley


  • #2   13. okt 2012 jeg red 3 dage efter min sidste kraftige hjernerystelse, men jeg kan heller ikke undværre det på nogen måder..
    brækkede min overarm og var på hest inden jeg var så funktionel at jeg måtte køre bil smiley


  • #4   13. okt 2012 Jeg fik kraftig hjernerystelse i marts, og jeg fik at vide af lægerne at jeg ikke måtte ride igen før hovedpinen var helt væk ... Det blev jeg så fyret på ...

    Men jeg begyndte at ride igen fast i juli, og der havde jeg stadig en smule hovedpine smiley


  • #5   13. okt 2012 Jeg fik vist kun en let hjernerystelse - fik det ikke tjekket. Men jeg red igen 2 dage efter.

    Men du ved du er klar når du ikke får det dårligt (hovedpine og hvad du ellers får) når du skal koncentrere dig eller være fysisk aktivt.

    Jeg fik f.eks. nemt hovedpine i skolen når jeg koncentrerede mig i ca. 2 uger efter, men der var intet til ridning. Tror jeg kan brække ryggen og jeg vil ikke bemærke det når jeg sidder på en hest smiley

    Men husk nu at passe på dig selv og hvis du begynder at få ondt i hovedet mens du er ude at ride, så skal du stoppe og hoppe af med det samme! Til at starte med ville jeg bare ride lidt tur eller let dressur i skridt, trav og hvis du føler dig klar, så galop. Og gerne på en helt rolig hest som ikke sender bukkespring afsted.

    God bedring!


  • #6   13. okt 2012 Puha, jeg har haft hjernerystelse nogle gange. Jeg cyklede engang med nogle veninder, hvor vi kom til, at cykle ind i hinanden, jeg kan ikke huske hvad der skete, men jeg vågnede op igen derhjemme, der var en mand der havde kørt mig hjem.
    Jeg red igen samme uge smiley

    I 03 erhvervede jeg mig en hjerneskade, hvor jeg lå i koma i 2 uger, skulle starte forfra med alting (ligesom "pigen der ikke ville dø"), jeg var oppe igen efter efter 3 måneder, og har redet siden, købte min egen efter 3 år smiley Så jeg synes bestemt ikke 3 uger er for tidligt smiley Men husk, at være klar på det selv, og ikke føl dig presset.


  • #7   13. okt 2012 Jeg faldt af min gamle part og fik også hjerne rystelse. Jeg blev i sengen en uge uden tv og uden computer. 2 uger efter var jeg i sadlen igen. Giv dig selv tid til at blive glad for hesten igen. Selvom du glæder dig kan du godt være blevet bange. det opdagede jeg hurtigt efter jeg faldt af. Mine ben rystede og jeg fik ondt i maven mens jeg gik op mod gården hesten stod på.

  • #8   13. okt 2012 jeg red først en måned efter.. smiley

  • #9   13. okt 2012 Jeg blev sparket i ansigtet i september 2011.. Tænkte ikke så meget over hvornår jeg kom til hest igen, men mere på at undgå computer, tv, læsning osv..
    Du kan få det dårligt at at få pulsen op eller intens koncentration, men en skridttur burde kun være sundt for dig.

    Jeg håber ikke at din hjernerystelse kommer til at vare så længe som min.. Jeg er stadig sygemeldt her over 1 år efter.


  • #10   13. okt 2012 du må ikke starte for tidligt det gjorde jeg og den dag i der lider jeg af meget kraftig hovedpine.. jeg fik os af vide af lægen at hvis jeg starte før tid ville jeg have en skade med mig rasten af livet.. jeg starte 2 uger efter ca men ville ønske jeg havde vente 4-5 smiley

Kommentér på:
Hvornår begyndte I at ride igen?

Annonce