Hestekøbere eller hestekiggere ?? {{forumTopicSubject}}
Vi har den her lækre dressurhoppe stående til salg.
Alle info er i annoncerne alle steder på nettet i ind og udland.
Den er ren i røntgen og velredet, og klar til stævne med en mindre indsats, når hest og rytter har fundet melodien.
Der står stangmål, der står pris, der var helt ny video, som vi har opdateret efterhånden som der har været interesserede.
Og vi har haft 20 fremvisninger på hoppen, og jeg har besvaret over 100 henvendelser.
Adskillige har så ikke prisen, og vil give et langt lavere beløb ?
Ikke en forhandling om et evt afslag men en decideret halvering af prisen.
Flere har ikke råd til at købe hest nu, men vil da gerne låne ?
Andre igen mener hun er for høj ?
Nogle mener den er for kort ?
Et par stykker har afvist dressurhesten da den ikke er indsprunget ?
Egentlig noget der plejer at være en ukompliceret handel.
Let og ligetil, forarbejdet er gjort, men hvad dælen er der sket med hestekøberne, de er jo hamrende useriøse.
Har flere mistænkt for bare lige at ville ride en tur.
Andre igen undrer jeg mig over de overhovedet spildte deres tid på at komme og se hoppen, da de jo tydeligvis søger noget helt helt tredje.
Ikke om jeg fatter det ???
Det er absolut første gang at vi har oplevet det her i krisen.
Så kradser den bare rigtigt nu eller er det noget helt 3 ?
Oplever i andre det samme ?
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 49 Svar: 696
Men jeg synes at folk er dybt useriøse og tænker at man selvfølgelig kan snakke om at forhandle prisen, men direkte at ønske at halvere prisen er noget pjat.
Jeg havde milano (min datters hest) til salg og der mente folk heller ikke at de skulle give 20.000 kr grundet krisen, jeg tænkte bare tag jeres krise og stik skråt op, hesten bliver ikke billigere. At jeg så valgte slet ikke at sælge er en anden historie
mar 2005
Følger: 163 Følgere: 157 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.218
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.238
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
Nu snakker jeg ikke om at få den på afdrag eller andet. men kan man få noget billigere hvorfor så ikke prøve ? Jeg bliver ikke sur hvis folk byder mig halvdelen af prisen, jeg vil bare sige til dem at det bliver ikke en realitet, men de skal være velkommen til at byde igen.
Jeg har selv lige købt en krise hest, men den stod så billig fordi hun er en følsom dame med en far med dårligt ry. OG jeg er da lykkelig for at jeg fik hende så billigt, fordi .. ja hun ville unægteligt havde været dyrere for nogle år tilbage. Men hun stod også så billigt til en start.
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.144
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
Jeg er ikke den der vil forære hesten væk, for så er chancen for videresalg større i mine øjne, hvis de ser en chance for og tjene på hesten.
selvfølgelig skal prisen være fair, men sælger sætter jo også hesten til det de mener den er værd.
jeg syntes så det er fair nok hvis købere kommer ud og prøver hesten og siger at de syntes den virker for stor til dem f.eks. der er forskel på hestes bygning og derfor kan der være stor forskel på hvor store heste virker selvom de har samme højde, så man kan ikke altid sige at en hest på 165 eks er for stor, det kan godt være den ene på den højde er, men en anden ikke føles så "voldsom".
så fair nok den ikke lige er noget hvis der er en ordenlig begrundelse, vi søger heldigvis ikke det samme ved hestene, så det der er nogle som godt kan lide er der måske andre som har en anden mening om.
Jeg er normalt af den holdning, at hvis ikke folk har pengene den står til salg til, så er det bare ikke den hest de skal tage ud og kigge på, men hvis de har et seriøst bud og spørger om man vil sælge for det (hvis ikke helt de har den forlangte pris) så er det ok og spørge så de ikke spilder min og deres tid ved vi efterfølgende finder ud af de ikke helt har penge nok til hesten da de måske havde regnet med og kunne forhandle prisen lidt ned så der var råd.
bud skal dog være seriøse og ingen skambud, og intet er sikkert fordi de vil købe til den aftalte pris, for hest og rytter skal passe sammen.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 542
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
http://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/854460-hvor_meget_kan_man_hoejeste_tilade_sig_at
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
Nan skal virkelig træde vande som sælger i dag og søge at få sorteret de useriøse fra, inden man får spildt sin tid på dem.
Men jo - der er faktisk ved at komme seriøst gang i salget, hvis altså man orker at frasortere tidsrøverne først!
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.144
Hvis der er mange sælgere der er villige til at forhandle så langt ned så kan jeg da godt forstå at køberne spørg...for hvis 3 ud af 4 (som eks.) har sat deres priser alt for høje hvordan skal man så som køber kunne gennemskue at den 4 sælger er seriøs og ikke er villig til at sætte prisen længere ned
mar 2008
Følger: 58 Følgere: 60 Heste: 11 Emner: 13 Svar: 65
Jeg synes min hest Aramis er verdens bedste hest osv. men det ændre jo ikke på den reelle værdi af dyret..... Det burde folk tænke lidt over......
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
Jeg kan ikke se det er så slem at folk forsøger, man kan jo bare sige nej.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 542
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
Men jeg fornemmer som sagt, at markedet så småt er ved at løsne sig op, hvilket jo er glædeligt, for de som ønsker at sælge noget.
aug 2010
Følger: 94 Følgere: 91 Heste: 8 Emner: 71 Svar: 965
Hestekøbere eller hestekiggere ??