{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Hestekøbere eller hestekiggere ?? {{forumTopicSubject}}

Vi har den her lækre dressurhoppe stående til salg.
Alle info er i annoncerne alle steder på nettet i ind og udland.
Den er ren i røntgen og velredet, og klar til stævne med en mindre indsats, når hest og rytter har fundet melodien.
Der står stangmål, der står pris, der var helt ny video, som vi har opdateret efterhånden som der har været interesserede.
Og vi har haft 20 fremvisninger på hoppen, og jeg har besvaret over 100 henvendelser.

Adskillige har så ikke prisen, og vil give et langt lavere beløb ?
Ikke en forhandling om et evt afslag men en decideret halvering af prisen.

Flere har ikke råd til at købe hest nu, men vil da gerne låne ?

Andre igen mener hun er for høj ?
Nogle mener den er for kort ?

Et par stykker har afvist dressurhesten da den ikke er indsprunget ?

Egentlig noget der plejer at være en ukompliceret handel.
Let og ligetil, forarbejdet er gjort, men hvad dælen er der sket med hestekøberne, de er jo hamrende useriøse.

Har flere mistænkt for bare lige at ville ride en tur.
Andre igen undrer jeg mig over de overhovedet spildte deres tid på at komme og se hoppen, da de jo tydeligvis søger noget helt helt tredje.

Ikke om jeg fatter det ???

Det er absolut første gang at vi har oplevet det her i krisen.
Så kradser den bare rigtigt nu eller er det noget helt 3 ?

Oplever i andre det samme ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestekøbere eller hestekiggere ??
  • #1   16. okt 2012 Tror at folk holder fast i at det er krisen der kradser, for så kan man få en hest til ganske få penge.
    Men jeg synes at folk er dybt useriøse og tænker at man selvfølgelig kan snakke om at forhandle prisen, men direkte at ønske at halvere prisen er noget pjat.

Jeg havde milano (min datters hest) til salg og der mente folk heller ikke at de skulle give 20.000 kr grundet krisen, jeg tænkte bare tag jeres krise og stik skråt op, hesten bliver ikke billigere. At jeg så valgte slet ikke at sælge er en anden historie smiley

• #2   16. okt 2012 tror bare det er sådan at sælge hest for tiden.. smiley

• #3   16. okt 2012 folk bruger krisen ja. men er det deres undskyldning ja så sælger jeg IKKE min hest til dem..så hellere vente hvis man har den mulighed.

• #4   16. okt 2012 Åh ja. Folk vil have hesten under minimumsprisen, afdrage og have en anden sadel som er bedre (og koster mere end hesten!) med ganske gratis. Og så skal den helst leveres. På Sjælland. Gratis. For krisen kradser og jeg skal være glad for at jeg overhovedet kan få solgt hesten! Åh ja. Og så skal den handelsundersøges, helst for sælgers regning. Åh ja. Der er mange "sjove" mennesker derude. Lige fra folk der mener at vi skal ride hesten op til M uden beregning, folk hvis børn ikke engang har fået den første ridetime, folk absolut uden forstand på hestene, folk der ja, det er jo vanvittigt hvad køberne kan finde på smiley

• #5   16. okt 2012 ja der er mange sjove folk der ude, men faktum er vi er i en krise, og man ville da være idiot hvis man ikke prøvet at udnytte den på et eller andet plan,

Nu snakker jeg ikke om at få den på afdrag eller andet. men kan man få noget billigere hvorfor så ikke prøve ? Jeg bliver ikke sur hvis folk byder mig halvdelen af prisen, jeg vil bare sige til dem at det bliver ikke en realitet, men de skal være velkommen til at byde igen.

Jeg har selv lige købt en krise hest, men den stod så billig fordi hun er en følsom dame med en far med dårligt ry. OG jeg er da lykkelig for at jeg fik hende så billigt, fordi .. ja hun ville unægteligt havde været dyrere for nogle år tilbage. Men hun stod også så billigt til en start.

• #6   16. okt 2012 Kender også til flere med heste i en rimelig prisklasse som har samme problemer...men jeg tror ikke det er helt så slemt i de mindre prisklasser...jeg fik afsindig hurtigt solgt vores 2 shetterponyer...og til langt over den pris som den slags normalt går til...de har så også udseendet (brogede) med sig og er godt og meget redet i forhold til den slags og måske er det fordi de var til små altså helt små ponyryttere. Det er mit indtryk at de forældre der (i modsætning til mig selv) har kassen at købe ponyer for...bruger enorme mængder tid og ressourcer på at køre rundt og se en masse ponyer og prøve osv...mens vi der er lidt mindre bemidlede...vælger nogle få stykker ud i nærområdet eller i hvertfald ikke over broen...altså vi bruger muligvis noget mere tid på at finde den rette ud fra annoncerne og er måske derfor lidt mere seriøse når vi kommer ud fordi vi virkelig har skimmet markedet for de muligheder der er indenfor den prisklasse vi har at gøre godt med...jeg ved ikke om det er sådan det hænger sammen...jeg ved bare at da jeg skulle finde de nye ponyer til pigerne så brugte jeg enorm meget tid på nettet og skrev meget frem og tilbage med sælger så jeg vidste egentlig ret præcist hvad det var for en pony jeg skulle op og se og derfor var det med at se den egentlig mere en sikring af at det så også passede smiley hvad sælger sagde...men omvendt så har jeg også været en af de trælse købere....for jeg har nemlig haft begge ponyer på prøve i en del længere tid end man normalt har...for heldigvis var sælger ret forstående og ønskede heller ikke at hendes ponyer skulle sælges videre efter kort tid fordi de ikke matchede rytteren...til gengæld så er de købt uden det store udstyr og jeg har ikke forhandlet om prisen overhovedet smiley

• #7   16. okt 2012 folk er useriøse, det har jeg også oplevet, hvor der endda er nogle som har budt en tredjedel af prisen INDEN de overhovedet havde mødt hesten, der må jeg nok indrømme jeg blev lidt harm og sagde til dem at der vist ikke var nogen grund til de spildte hverken min eller deres egen tid med og kigge på min hest, for jeg kunne sige på forhånd at den ikke blev solgt til den pris, så blev den hellere stående her.

Jeg er ikke den der vil forære hesten væk, for så er chancen for videresalg større i mine øjne, hvis de ser en chance for og tjene på hesten.
    selvfølgelig skal prisen være fair, men sælger sætter jo også hesten til det de mener den er værd.

jeg syntes så det er fair nok hvis købere kommer ud og prøver hesten og siger at de syntes den virker for stor til dem f.eks. der er forskel på hestes bygning og derfor kan der være stor forskel på hvor store heste virker selvom de har samme højde, så man kan ikke altid sige at en hest på 165 eks er for stor, det kan godt være den ene på den højde er, men en anden ikke føles så "voldsom".

så fair nok den ikke lige er noget hvis der er en ordenlig begrundelse, vi søger heldigvis ikke det samme ved hestene, så det der er nogle som godt kan lide er der måske andre som har en anden mening om.

Jeg er normalt af den holdning, at hvis ikke folk har pengene den står til salg til, så er det bare ikke den hest de skal tage ud og kigge på, men hvis de har et seriøst bud og spørger om man vil sælge for det (hvis ikke helt de har den forlangte pris) så er det ok og spørge så de ikke spilder min og deres tid ved vi efterfølgende finder ud af de ikke helt har penge nok til hesten da de måske havde regnet med og kunne forhandle prisen lidt ned så der var råd.

bud skal dog være seriøse og ingen skambud, og intet er sikkert fordi de vil købe til den aftalte pris, for hest og rytter skal passe sammen.

• #8   16. okt 2012 Det oplevede jeg ikke da havde min 4 års DV hoppe tilsalg, hun var solgt på under 1 md., ( her i sept. til en rigtig dejlig familie) jeg havde rigtig mange henvendelser og folk der stod i kø for at komme og se hende, min oplevelse var at alle dem kom og prøvet, var ude og se efter ny kommende hest og ikke bare for at prøve ride heste, men jeg tror det er meget normalt at man oplever at ens hest måske ikke lige var det de søgte alligevel, for en ting er jo at læse om hesten, og en anden ting at se den live, man kan jo godt have 2 hest med samme stg mål, men den ene syner/føles størrere, der er også kermien og jeg tænker også at man som køber måske tager ud og kigger på en der ikke er 100 % er det man søger, da dette er meget svært finde, men jeg er sikker på at hvis afstamning og hesten er iorden og det passer til prisen så har man ingen problemer med at sælge smiley

• #9   16. okt 2012 ved ikke om nogle af jer har fulgt med i denne tråd i foråret, men her er der virkelig nogle der efter min mening burde skamme sig med de bud de er kommet med på heste...

http://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/854460-hvor_meget_kan_man_hoejeste_tilade_sig_at

• #10   16. okt 2012 Det vrimler med useriøse købere faktisk som enten søger noget helt, helt andet, end det som de henvender sig på, ingen penge har eller som forsøger at nedbyde pris hellere end at se og prøve dyret.
    Nan skal virkelig træde vande som sælger i dag og søge at få sorteret de useriøse fra, inden man får spildt sin tid på dem.
    Men jo - der er faktisk ved at komme seriøst gang i salget, hvis altså man orker at frasortere tidsrøverne først!

• #11   16. okt 2012 men man kan jo så i henhold til de eksempler i linket sige at det faktisk ikke er køberne der er useriøse men sælgerne....for hvis man er villig til at forhandle med over 30.000 så har man jo ikke været seriøs omkring prisen fra starten af...
    Hvis der er mange sælgere der er villige til at forhandle så langt ned så kan jeg da godt forstå at køberne spørg...for hvis 3 ud af 4 (som eks.) har sat deres priser alt for høje hvordan skal man så som køber kunne gennemskue at den 4 sælger er seriøs og ikke er villig til at sætte prisen længere ned smiley

• #12   16. okt 2012 Synes at folk burde være mere reelle både når de sælger og køber i forhold til prisen. Har set mange annoncer hvor jeg bliver chocket over hvad folk tror deres dyr er værd i forhold til hvad de selv engang har givet og det faktum at den har med forrige rytter startet bla. bla. bla. Ok Men kan den så også det nu eller skal den trænes op igen?
    Jeg synes min hest Aramis er verdens bedste hest osv. men det ændre jo ikke på den reelle værdi af dyret..... Det burde folk tænke lidt over......

• #14   16. okt 2012 jeg bød en gang 1/3 af prisen på en plag, mest i sjov, men ejer tog mig på ordet, og jeg ende med en plag til meget billige penge.

Jeg kan ikke se det er så slem at folk forsøger, man kan jo bare sige nej.

• #15   16. okt 2012 ud fra det i skriver, så har jeg vist været rimlig heldig, med at møde de seriøse køber, men vil nu også sige at hvis man kan prutte prisen 1/3 eller mere ned i pris, så er sælger da også useriøs fra start, man har da altid pruttet med prisen, det gjor jeg også for over 20 år siden, da jeg købte min første hest, jeg har altid forhandlet om prisen ved køb og dem jeg har solgt til har også den anden vej smiley

• #16   17. okt 2012 Jeg har så flere gange mødt de kunder, der allerede inden besigtigelse ævler op om afbetaling og nedslag. Jeg hører så selv til den kategori af sælgere, der sætter en pris. Og den pris er meget fast. Der ville ikke for mig være nogen resonnans i at sætte en pris på en hest for så at gå 20-30.000 ned i forlangende, så forlanger jeg hellere det, hesten koster og nix weiter.
    Men jeg fornemmer som sagt, at markedet så småt er ved at løsne sig op, hvilket jo er glædeligt, for de som ønsker at sælge noget.

• #17   2. dec 2012 Nu har jeg selv lige kigget på mange ponyer, og sådan er det jo? Havde set en pony troede han var for frisk, men da han stod tæt på kunne jeg ligeså godt prøve ham? Og ja han var for frisk, men sådan finder man ponyer.. Har da også været positivt overrasket, da jeg prøvede en anden. Så synes ikke det er spor useriøst. smiley

Kommentér på:
Hestekøbere eller hestekiggere ??

Annonce