{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Øvsen Bøvsen - lille hesten med knækket tand {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige betalt 3000 til hvad jeg troede var den sidste dyrlæge regning i denne omgang, men nu kommer dyrlægen så igen på fredag smiley
Min lille ponydreng har det sidste halve år givet sig og virket sur når han blev striglet så han har haft pause hvor han kun er trænet fra jorden.. I samme periode har vi haft besøg af massør et par gange og dyrlægen har også kigget forbi.. Konklusionen er at han ikke fejler noget fysisk, men bare er "sart" og følsom i huden og helst kun vil strigles med bløde børster..
Fint med mig bare min hest synes det var rart..
Bestemte mig så for at kastrere ham nu vi var i gang fordi min tid til avlshingst ikke lige er som den skal være, men min søster kunne ride ham som vallak..
Ingen problemer indtil der så går betændelse i hans næsten helede sår -.-..
Nå så måtte vi på den igen..
SÅ var det også slut med dyrlæge regninger - troede jeg..
Lige indtil jeg skulle hjælpe min søster med at sadle op her i weekenden og opdager et sår på hans tunge.
Da jeg fik åbnet munden og kigget efter opdagede jeg noget der ligner en knækket tand som sidder og spidder hans tunge lige ved laderne og det ligner at han er ved at få en slags "bølgebid" på nogen af de bagerste tænder..
Så må dyrlægen jo komme tilbage igen..
Dog har jeg valgt en ny dyrlæge denne gang som også er tandteknikker.. Så må vi se hvad dommen bliver..
Men ØV.. Og hallelujah for opsparinger - det betaler sig..

Det var lige en irritation herfra selvom det jo ikke er alvorlige ting jeg har været udsat for.. Hvad har i så lavet i dag og hvordan har jeres heste det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øvsen Bøvsen - lille hesten med knækket tand
  • #1   22. okt 2012 Hold da op en omgang i har været igennem. smiley
    Jeg tror jeg ville dø hvis jeg skulle så meget igennem med Malibu. Hun har 7-9-13 aldrig fejlet noget så slemt at dyrlægen skulle ud. Når der har været noget og jeg har sagt at hun får til dagen efter inden jeg ringer til dyrlægen har det altid været en hel del bedre den efterfølgende dag smiley - Håber mit held fortsætter på den måde smiley

• #2   22. okt 2012 Regning på regning.. Jeg har dog aldrig selv været så nheldig men føler med dig -.-

Chaplin er lige kommet ind til sin rene boks der tog mig en time og muge i morges. Så tro at han er meget tilfreds med at komme væk fra regnen og ind i en lun stald med de andre heste smiley

• #3   22. okt 2012 Puuh.. Føler mig ikke specielt uheldig for min hest er jo ikke alvorligt syg og synes hele tiden jeg hører om folk der har heste med kroniske skader og genoptræning på genoptræning.. Det har jeg heldigvis endnu ikke været udsat for.. Samtidig har jeg en kæreste med den samme kærlighed til dyr som jeg selv og han har endnu ikke én gang stillet ? ved om min dømmekraft mht. mine hestes velbefindende.. Også selvom jeg har brugt penge på undersøgelser som bare viste at hesten ikke brød sig om hårde plastikstrigler..
    Men jeg synes nu godt at han kunne passe lidt på sine tænder :(..
    Og min opsparing svinger også lige så stille ind..

• #4   22. okt 2012 Jeg kender følelsen, kort efter jeg fik min dreng havde han trådt på noget skarpt ude på folden, så han havde fået skåret sin stråle op. Dyrlæge ud!
    Så gik der et par måneder hvorefter han så begyndte at virke ret sløj, og havde 39,9 i feber, dyrlæge ud!
    Og ikke nok med det er hans ben nu hævet op, han er ikke halt eller øm. Hvis det ikke bliver bedre indenfor et par dage - dyrlæge ud!
    Jeg er også ved at runde de 3-4000 på et halvt år, dyrlægeregninger. Men hvad man ikke gør for dyret smiley

Kommentér på:
Øvsen Bøvsen - lille hesten med knækket tand

Annonce