1.040 visninger
|
Oprettet:
Ejercertfikat - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation at Whimsi's gamle ejer ikke fik ejercertifikatet med da hun købte hesten.
Jeg har så snakket med forrige ejer, og har lavet en tro og love erklæring over at den er blevet væk mens hun havde hesten.
Så nu skal jeg sende den ind så jeg kan få et nyt certifikat - men hvad præcis skal jeg sende ind?
jun 2007
Følger: 73 Følgere: 198 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 373
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.126
Har du selv lavet en tro og love erklæring el. har forrige ejer det?
Lund.Team Vådebjerggård. :
Det er desværre ikke korrekt det du oplyser - tro og love er i nogle tilfælde nødvendigt.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
Du ringe til landscenteret på mandag forklarer dem sagen, de vil temmelig sikkert have at du sender papirerne på handlen ind, og ud fra det annullere det gamle ejercertifikat og giver dig et nyt
okt 2009
For at jeg kunne få et ejercertifikat skulle jeg finde den person der havde det el. havde mistet det. Fandt jeg personen skulle jeg få det udleveret af vedkommende hvis hun havde det og havde hun smidt det væk, så skulle HUN gå ind til en notaris publicus mener jeg det hed og udfylde en tro og love erklæring, så jeg kunne få et ejercertifikat på min hest.
At jeg havde hans pas og købskontrakt var underordnet, for jeg ejede ikke hesten uden certifikatet.
Så tyskland udsteder IKKE bare et nyt, de er meget strenge med det. Og de er ikke indbefattet af vores lovgivning. De kører deres eget system. Det tog mig ½ år at finde vedkommende.
okt 2009
okt 2009
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.495
Men hvis forrige ejer har skrevet under på at det er væk, så skal du sende papiret med underskrift ind, sammen med et papir hvor du skriver at du har købt hesten.
Men snak med videncentret på mandag, de ved hvad du skal.
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 68
Det er ikke helt korrekt. Jeg har fået lavet nyt ejercertifikat i Tyskland, en holstener og en tyskvarmblod. Begge tilfælde sendte jeg pas og købskvittering ind og fik tilsendt nyt ejercertifikat. Det var uafhængig af hinanden.
okt 2009
Det er i hvert fald sådan det foregik for mig for ½ år siden - videnscentret bistod mig med hjælp og end ikke de kúnne hjælpe mig. Havde advokat bistand inde fra dem af.
Har utallige mails fra holstener forbundet hvor de skriver at det er den måde det foregik på.
Fordi hende der havde solgt hesten IKKE var hende der stod som registreret ejer.
Og ved der er flere her på HG der har været det samme igennem.
Jeg må da bedst vide hvordan det er foregået med MIN hest. Jeg fortæller om mine erfaringer, fordi sælger ikke var den reg. ejer.
okt 2009
Dear Mrs. Hjortkjaer Hjortvald
we would like to inform you that we can only print a duplicate of a document if we have got an affidavit from a notary / lawyer. This affidavit has to be declared by the person who has lost the document. In the decleration must stand: I was in the possession/I have lost....
Furthermore we can inform you that the duplicate will cost €uro 154,00. I send an Invoice. I need the the affidavit by post per post.
With best regards
Silke Stopp
okt 2009
Præcis - men det er jo også sådan i TS´s tilfælde
okt 2009
Hvilken relevans tænker du passet og chip har ift. ejercertifikatet mangler?
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 68
Skrev ingen steder at din historie var usand, du skrev blot, jeg citere " så Tyskland udsteder IKKE...." Hvilket ikke er korrekt. Eftersom jeg ingen problemer har haft med dem!! Og min veninde ha lige fået på hendes hest fra Tyskland.
Så rolig nu!!
okt 2009
Jeg er som end helt rolig - skriver bare at jeg bedst må vide hvordan det gik med min hest. Så det er helt korrekt at det var sådan i mit tilfælde fordi det som ved TS ikke var hende der havde solgt der ejede hesten
Lund.Team Vådebjerggård. :
Ok så er vi enige - kunne bare ikke se relevansen for dette indlæg
Ja det er dejligt at der er kommet strengere krav mht. registrering.
Da jeg købte min dreng var de krav der ikke og jeg var derfor ikke obs på at få ejerertifikatet. DESVÆRRE. For det endte med at blive en træls proces og næsten umulig opgave.
maj 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 255
Det er KUN registrerede ejer, der kan underskrive tro og love erklæring.
Er det umuligt at opstøve registreret ejer, så er der til gengæld ikke meget at gøre. Her strander den, og landscentret kan/vil ikke udstede nyt certifikat eller yderligere hjælpe.
Har stået i situationen to gange, og den ene gang var registrerede ejer 10 år tilbage - her lykkedes det hele. Andet tilfælde er registrerede ejer "forsvundet" (død..?) og jeg står uden ejercertifiakt, og landscentret trækker bare på skuldrene. Min købekontrakt kan IKKE bruges, da sælger jo ikke er "ejer" på papiret.
mar 2007
Følgere: 68 Heste: 6 Emner: 55 Svar: 298
Mange tak for de mange svar! Jeg ringer til landscenteret og hører hvad jeg skal gøre. Jeg har jo underskriften var den 'tidligere-tidligere' ejer på en tro og love erklæring
Whimsi har et tysk bordeau hestepas
okt 2009
Skal lige forstå rigtigt - Har du underskriften fra vedkommende der ejede den før hende du købte hesten af - på en tro og love erklæring?
mar 2007
okt 2009
Håber det går med den hjemmelavede - ved mig skulle det dog være den rigtig tro og love, og hende jeg skulle samarbejde med var ikke villig til det.
Men ja ring og hør om de godtager den, ellers må hun lave en rigtig. Det vil hun nok gerne.
Pøj pøj med det
mar 2007
Ejercertfikat - HJÆLP!