Hævet bagben. {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt der har været mange emner omkring hævet bagben, bandager, BOT osv. og jeg har læst mange igennem, men er lidt usikker på hvad jeg lige skal gøre her og håber på lidt hjælp.
Det er sådan at min hest har stået stille de sidste mange måneder, han bliver ikke redet og må heller ikke rides før til næste år. Men han er ude hver dag fra 8.00 til det bliver mørkt. Det er bare sådan at hans bagben hæver når han står på boks natten over. Det er gårdejeren som lukker min hest ud der siger det. Nogle gange lukker jeg selv ud og har godt observeret han hurtig hæver op.
Hvad gør jeg ? skal han have bandager på om natten? kan han stå med gamacher i stedet ? (da jeg ikke selv lukker ind vil jeg ikke bede gårdejer om at gøre dette hver eneste dag )
Hvilket mærke er bedst? Kan man bruge andet end BOT, da det er ret dyrt og jeg ikke ved om det vil hjælpe?
Eller skal jeg kontakte min dyrlæge og spørger om råd? Min hest en kun 5 år.
Hjælp hjælp. masser a råd søges
Er hesteejer for første gang og kender ikke lige nogle med samme problem så søger om hjælp herinde.
jun 2004
Følger: 105 Følgere: 100 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 75
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.647
jun 2004
Følger: 105 Følgere: 100 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 75
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 176 Heste: 8 Svar: 1.229
- Du behøver ikke Købe BOT, du kan få nogle til mindre
penge som er mindst lige så gode, og ja de er jo nemme at tage af og på
Tror umelbart ikke der er behov for dyrlæge, syndes du bare skal
prøve at ligge et par gode fleece bandagsher på en nat, med nogle gode underlag under, og så se om hævelsen er mindre om morgen, er den mindre så tror jeg du har fundet løsningen på problemet
Alderen har ikke som sådan noget at sige, men hvis den hæver allerede nu, er det vigtig den altid står med bandagsher på stald, da den senere i livet sikkert vil hæve mere og mere i dens ben, så det er vigtig at holde det nede fra starten
sep 2007
Følger: 38 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 454
Men vil da helt sikkert prøve det inden jeg kontakter dr. dyr.
sep 2007
Følger: 38 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 454
Hævet bagben.