{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Langtidsopbevaring af heste opstaldning og pris ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har akut fået et par heste i opstaldning fra en veninde pga personlige problemer. Hun arbejder udenlands og er væk de næste 14 måneder.

Er der nogen der har erfaringer med pris på en sådan "langtidsopbevaring" af heste ift pris ? Jeg har normalt kun mine egne heste herhjemme, og ved hvad de koster pr måned, men der er jo næppe regnet min arbejdsløn med
Egentlige udgifter går på strøm i hegnet (som jeg alligevel har), vand (egen brønd, så kun afgift som alligevel bliver betalt). Foder, alm vedligehold, pt har de selv madpakker med til et godt stykke tid frem. Nogen bud ?

Jeg har fået udleveret deres hestepas, og hun har lagt foder og depositum. Skal hun lave en fuldmagt til mig af en eller anden art ift dyrlæge fx ?
Og er der andre ting at tage hensyn til ?

Det er 2 ældre hopper som ikke er i træning, men jeg må gerne tage dem ud at ride hvis jeg skulle gå hen og få den slags lyster

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langtidsopbevaring af heste opstaldning og pris ?
  • #1   31. okt 2012 Syns det ville være fair hvis du regner sammen den koster om mdr når foder er brugt om, hvor meget har du brugt på foder til den, hvor meget vand osv.
    Og dyrlæge mæssigt mener jeg ikke du skal have fuldmagt til at tilkalde den, men du skal have tilladelse til at slå den ned hvis det går helt galt smiley

• #2   31. okt 2012 Jeg ville helt klart bede om en fuldmagt, så du har muligheden for at tilkalde dyrlæge efter behov, uden at skulle være bange for at hænge på regningen selv.

Derudover ville jeg overveje, hvor meget din tid er værd, og så tænke på, hvor lidt eller hvor meget ekstra tid, det kræver med to ekstra heste, som blot skal ud og ind hver dag, have foder og have fixet bokse.

Jeg ville ikke tage alverden for det, men mindst så alle udgifter er dækket, og så en lille smule ekstra for dit arbejde. Hvis de faste udgifter er fx 1200 om måneden, så ville jeg nok tage 1500 i alt. Det er ikke alverden, men som jeg læser dit indlæg, så er det en god veninde, og så synes jeg ikke man skal "tjene" på at have dem stående. smiley

Håber du finder ud af det uden større komplikationer. smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #3   31. okt 2012 HMM ja hvad er ens arbejdskraft værd ? hvis du siger 600 kr. per mdr så svare det til at du skal arbejde for 20 kr. om dagen og hvor lang tid tager de ting du skal lave,

Indluk-udluk
    Vand på fold
    Fodring x 2-3 stk.
    Mugning af 2 bokse
    Smedebesøg
    Dyrlægebesøg
    strigle lidt og tjekke for skrammer, tjekke hove

Det kan virke som en loppetjans men nu gør jeg det selv PT og jeg bruger faktisk en del timer hver dag og vi har kun 3 heste at passe og de tager selv smed og dyrlæge

• #4   31. okt 2012 Altså jeg synes bestemt hellere ikke du som sådan skal tjene på en god veninde, men heste er jo bare dyre at have.

Med foder pr hest er det omkring 300-500,- i måneden
    Så der hø og hvis det koster 1,5kr kg og hver hest skal have 10 kg er det (1,5x10x30)x2 = 900kr
    også kommer der jo strøelse og det er jo meget forskelligt efter hvilket strøelse du bruger.
    Så jeg synes du skal tage omkring 1000-1200 pr hest i måneden men igen så er det meget forskelligt hvad foder man bruger, hvad strøelse man bruger og hvor billigt og hvor meget hø man kan købe smiley

• #5   31. okt 2012 lav en kontrakt på det så du har fuldmagt til at handle, jo mere der står i kontrakten des mindre er der at blive uvenner over senere

• #6   31. okt 2012 min 1000 pr hest i vinter og evt det halve sommer plus dyrlæge smed.

• #7   1. nov 2012 Spørgsmålet går egentlig kun på hvor meget jeg skal tage for at passe hendes heste ? Alt andet som foder og strøelse betyder ikke så meget i denne sammenhæng, da det er et andet regnskab.

Min tid er en del værd da jeg iforvejen selv har 10 heste, og derfor kommer til at skulle løbe ekstra hurtigt ;o)

• #8   1. nov 2012 Jeg vil sige mellem 500-1000 an på hvor god en veninde hun er =)

• #9   1. nov 2012 camilla, er det pr hest ?
    '

• #10   1. nov 2012 Altså det jo op til en selv.. jeg sys 500,- pr hest er ok. du kunne nok også tage mere. Men som sagt for mit vedkommende kommer det også an på hvor god en veninde det er.. Men jah pr hest.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #11   1. nov 2012 Mindst 600 kr. per hest ville jeg tage i dit sted og det er ikke dyrt

• #12   1. nov 2012 jeg havde min hest opbevaret hos en meget god veninde, hun fik lov at bruge ham som hun havde lyst til. han kunne øvelser til M( i hans prime) hun forlangte kun hvad det kostede hende i foder, strøelse, og lidt til vand og strøm.. men det var en 6-700 kr pr mdr. og jeg betalte så selvfølgelig smed og dyrlæge til ham. og dækner med mere.

Og ville gøre det samme for hende, Lidt for mig en win win situation, hvis man altså vil ride på dyret smiley

Kommentér på:
Langtidsopbevaring af heste opstaldning og pris ?

Annonce