{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Køre pony. Hvilken race? {{forumTopicSubject}}

Godaften alle glade heste gale mennesker smiley

Jeg har haft en lille snak med kæresten og min mor smiley Situationen er den at min mor er ret så træt af at min lillesøster er ved at blive heste pige som sin storsøster (go pige smiley ) og min mor er laaaaangt fra heste menneske og har altid frygtet dem, og så kom vi til at snakke om at jeg godt kunne tænke mig en kørepony smiley og så var min mor hurtig og spurgte hvis jeg fik mig en lille kørepony om min lillesøster så måtte blive undervist af mig smiley det er dog stadig kun i ønske tænkning men hvilken racer syns i er bedst til børne og køre pony?? min lillesøster er 5 år (noget af en efter nøler) og hun er liiidt større end gennemsnits årig og det er både i højen og en smule i drøjten.. jeg har selv tænkt shetlænder meeen jeg kunne godt tænke mig en lidt mere elegant hvis det endelig var det skulle blive til noget smiley men hvad er jeres erfaringer? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre pony. Hvilken race?
  • #1   3. nov 2012 Måske en welsh sec.a eller en sec c:)

  • #2   3. nov 2012 En welsh =D en welsh mountain evt.. de er fantastiske køre ponyer.. er alle welsher

  • #3   3. nov 2012 Dartmoor et godt bud.... evt. haflinger.

    Men hvis du alligevel beslutter dig for en shetter, så skriv endelig. Jeg kender flere avlere der har rigtig gode ponyer til salg. Både tilredne og tilkørte.


  • #4   3. nov 2012 Welsh er også gode køreponyer, men hvis i skal bruge den som børnepony skal i have fokus på temperamentet da nogle af dem godt kan være lidt varme.

  • #5   3. nov 2012 Fjordhest er en dejlig allround pony, de fåes både i brede og mere elegante udgaver smiley

  • #6   3. nov 2012 mange tak Anna F smiley det er dog stadig ved tænke plan men det er jo godt og lave lidt research inden smiley og det med temp. ja det er også derfor jeg også skriver god børne pony smiley

    *Beltane* en fjordhest vil nok dog stadig være for stor til hende smiley men ja fjordheste er meget dejlige smiley har selv haft en smiley


  • #7   3. nov 2012 Vil du sige det er mget få welsh der er varme, men selvfølgelig der er jo også nogle shetlænder der er varme i hovedet:)

  • #8   3. nov 2012 Welsh kan sagtens have roligt temperament. Det er bare med at søge efter det smiley Som med alle andre racer smiley
    Vil klart anbefale en Welsh også. Men der er så mange skønne racer - så syntes egentligt at i skal se på en masse forskellige og gå efter den mest erfarne og rolige/pålidelige til jobbet smiley


  • #9   3. nov 2012 fjordheste er faktisk avlet til det, og de kan også komme langt i spring og dressur(: men ellers ville jeg finde en blandings pony, prøv at se mig, tue, han kunne sagtens være kører pony og er en super spring hest, da jeg solgte ham var han klar til landsstævner(:

  • #10   3. nov 2012 jeg må indrømme jeg desværre aldrig har været i selvskab med welsh ponyer, men har beundret dem for syns de er rigtig fine og se på men ved desværre ikke meget om dem og hvordan deres hoved fungere eller hvad de helt præcist er avlet til...

  • #11   3. nov 2012 De er avlet til primært kørsel oprindeligt, og siden ridebrug (allround) og show. Men som sagt, så er der ikke bare "ET" sind - der er mange forskellige. Som der også er ved andre racer. Selvfølgelig kan der være tændte heste, men der er lige så mange "tamme". Men kig markedet igennem og vælg ikke den første og den bedste (medmindre den virkelig er perfekt) haha :-).


  • #12   3. nov 2012 Hvis jeg var lille nok kunne jeg godt tænke mig en New Forrest smiley Måske det var noget? de er ihvertfald yndige og jeg har aldrig hørt om besværlige NF'er

  • #13   3. nov 2012 hvis du aldrig har hørt om besværlige NF'er skulle du ha mødt min gamle rideskole pony xD han var lidt af en sær snegl men sød smiley han stjal ALT hvad der kom hans mule nær og så blev det gennem tygget smiley alt fra piske hvis han stod ved siden af paraply holderen med piske til strigler til mobiler til... ja alt xD

  • #14   3. nov 2012 *Skovminde* hvilken slags welsh syns du bedst om og hvorfor??

  • #15   3. nov 2012 Welsh ponyer er avlet til køreponyer og rideponyer så er oplagt til dette.. Og de fungere også rigtig fint som børne ponyer..

    Jeg vil sige nå pony skal burges til både kørsel og børnepony så er en welsh mountin og en selv sek C et virkelig godt bud..

    Jeg har selv købt mig en sek C følle bølle som skal bruge til kørsel og børne pony til min datter =) de har super hoved og jah nogle af dem kan godt tænde men for det meste er de super rolige og meget gode i hoved.

    JEg har købt mig en welsh cob som er den større type af sek C og den ikk bange for noget som helst hun er total cool..


  • #16   3. nov 2012 hej det du søger er fellponyer meget gode til jeg fik min første fell pony som 4 og har redet den lige siden, de er meget rolig og dejlige de kan have mangen kilo på ryggen og kan trække en masse kilo, fellponyen er en gammel pony som kommer fra england og er brugt til mine hest:-)

Kommentér på:
Køre pony. Hvilken race?

Annonce