{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Udlåne hest. {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for hjælp, det handler omkring min hest.

Min økonomi ser ikke så godt ud i næste år, men vil ikke sælge ham. Tænker på at hvad med udlåne hest, jeg ved ikke så meget om det. Vil gerne høre jeres mening om det.

Hvordan gør I med jeres heste som er udlånet hos en anden ejer? Laver I en regler for det, på underskrive som aftalt? Hvis man ikke kan holde aftale, hvad gør I så?

Får man lov til at tage egne hest med hjem efter et stykke tid når man vil? F. eks 1 eller 2 år senere så man vil tage hesten med hjem, som om det er en tak for en anden ejer der brugte deres tid på det? Er det ikke egoistisk at gøre?

Er det gratis for en anden ejer får min hesten hjem hos dem?

Giv jeres råd og mening det! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlåne hest.
  • #1   4. nov 2012 Jeg låner selv en hest!
    Og der er der skrevet kontrak på at hesten skal retur om 2 år, med mindre ejer vil sælge, og så har jeg første ret på hesten!

    så kan du jo bare forlænge kontrakten efter 2 år, hvis det endelig er! smiley (altså hvis ikke økonomien er bedre)
    Så nej syntes egentlig ikke det er egoistisk, og så lav det så låner betaler smed, opstaldning, små dyrelæge regninger og så videre. så kan du jo lave det så du betaler ved større skader, og forsikring smiley


  • #2   4. nov 2012 Jeg ville låne ud på ubestemt tid og evt. give personen en tak for hjælpen.
    Skriv det sort på Hvidt så i ikke bliver uenige


  • #3   4. nov 2012 Lav altid en kontrakt hvor alle detaljer er skrevet ned. HN har nogen ganske glimmerne kontrakter som dækker bredt.
    Overholdes kontrakten/betingelserne for lån ikke, kan man som ejer hente sin hest hjem igen.
    De heste vi har lånt, har vi altid betalt alle udgifter på, bortset fra forsikring, som ejeren har betalt og evt. dyrlægeregninger for ting hesten har fejlet inden den kom til os.
    Mhs. til længde af kontrakten, kan man jo aftale at det er for 1 eller to år, evt. med forlængelse.


  • #4   4. nov 2012 Tak de tre! smiley

    Er det gratis for anden ejer når de får en udlåne hest med hjem?

    Har en problem, Milton er ikke blevet en super hest endnu, han har redet kun i ca to måneder efter hos en berider, jeg skal arbejde videre med ham men er det for tidligt til at få en anden rytter tager ham? Han er ikke SÅ nem hest, meget følsom, det er jeg mest nervøs for. smiley


  • #5   4. nov 2012 Sørg for at have kontrakt - og lån ikke ud til en du ikke har en god føling med smiley

    Har lånt hest flere gange, stod for opstaldning og undervisning + unødvendigt udstyr som det eneste, men det er heller ikke helt normalt smiley . Normalt står låner for opstaldning, smed, undervisning, udstyr og alt efter hvad man aftaler omkring dyrlæge og forsikring smiley

    Længde af udlån skriver du ind i kontrakten, samt en klausul om at du kan hente hesten hjem med det samme hvis den ikke bliver passet og plejet som den skal.

    Og så vil jeg lige sige tak, til mennesker som dig der giver os andre chancen for hest (omend kun for en periode), når man ikke selv har råd til at købe smiley


  • #6   4. nov 2012 Du bestemmer selv om du vil udleje - eller udlåne smiley . Også må du jo sætte de krav til låner som du føler er nødvendigt for at gøre det bedste for din hest smiley

  • #7   4. nov 2012 Som regel er det gratis for ejer at udlåne sin hest.
    Vi har dog haft et par unge heste/heste som ikke var redet så meget. Her har vi så haft en aftale om en procentdel ved salg.
    Du kan jo selv vælge at sige at du gerne vil betale låner et beløb når du får hesten tilbage, som tak for hjælpen.
    Men der er også mange der gerne vil låne en hest, der skal ligges arbejde i, uden at få noget for det. Låner får jo den glæde at have en hest.


  • #8   4. nov 2012 Aless - Synes godt om din beskrivelse! smiley
    Lyder rigtig godt. Men er det samme mellem udleje og udlåne, vel?

    Men har en problem, Milton er ikke blevet en super hest endnu, han har redet kun i ca to måneder efter hos en berider, jeg skal arbejde videre med ham men er det for tidligt til at få en anden rytter tager ham? Han er ikke SÅ nem hest, meget følsom, det er jeg mest nervøs for. smiley


  • #9   4. nov 2012 Cindy - Team Korstoft - Lyder rigtig godt.

    Ja, jeg tror at jeg betaler noget for ejer som tak for hjælpen. Men jeg ved det at det er svært at finde en som kan overmagt min hest Milton. Han er den type som har været bandit i nogle år og har næsten aldrig redet i 5 år. Han er nu 9 år og er først i gang med at ride. Han havde voldsomt overmagt mennesker, når han vil ikke have at rytter sætter op på ham så gør han alt for at rytter skal af. Men han har været undersøgelse OVERALT.

    Han har sendt til en berider i Ribe og få ham til at ride. Nu det kan han ride men har stadig lidt magt.


  • #10   4. nov 2012 Udleje er hvor lejer betaler et beløb pr. Mdr. For at låne hesten, udlån er gratis for låner (altså ingen lejeudgift, kun de aftalte) smiley . Hvad du helst vil er jo op til dig smiley .

    Sæt dig ned og tænk over hvad du mener han har brug for, der er mange dygtige "hesteløse" ryttere derude der ved hvordan man skal omgåes/tackle en urutineret, følsom hest - du kan sagtens forlange erfaring med den type hest, og forståelse for at det skal foregå i hestens tempo smiley


  • #11   4. nov 2012 Okay så jeg synes at det er bedst udlåne i stedet for udleje. Det vil andre også sige det samme. smiley

    Ja, skal have en erfaring rytter til ham.


Kommentér på:
Udlåne hest.

Annonce