{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Opstaldning, eller skal hesten hjem og stå? :o) {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er
Her i går kom mine forældre med den nyhed at de var blevet enige om at det sagtens kunne lade sig gøre at have hest hjemme igen, hvis jeg kunne spare penge ved det. Denne nyhed kom på trods af at de i flere år har sagt at de aldrig skulle have heste i stalden igen og med den besked da jeg købte Charlatan at de ikke ville have noget med det at gør, så blev noget overrasket da de kom med den nyhed i går, blev da helt vildt glad, da det hele tiden har været min drøm at have Charlatan så tæt på som muligt (bor kun 2 huse fra mine forældre). Så var det jeg begyndte at tænke det hele igennem, økonomisk set ville det være en super idé, plus at jeg ville kunne få råd til at have en trailer, så jeg selv kan ligge og køre til undervisning, stævner og sådan noget, plus at jeg selv kan slå hø, da jeg har loftet til at opbevare det på. MEN så var det jeg kom til at tænke, vi har ridebanen, markerne og staldbygningen, men der er kun plads til at der kan blive sat to bokse op, hvis de skal opfylde kravene for hestehold, men hvad så når jeg skal til undervisning og til stævner, så står den anden jo selv hjemme og det dur jo ikke. Så var det jeg overvejede om man måske kunne lave noget løsdrift på en af markerne, for så kunne vi jo have flere heste og så kunne hest nr. 2 stå ude, sammen med de andre heste, mens jeg var afsted med min. Alt i alt har vi nemlig marker til at kunne have 4 heste stående uden at løbe tør for græs om sommeren.

Så nu til mit spørgsmål, er der nogen der har gode idéer til hvordan man kan lave en løsdrift, på en rimelig økonomisk måde?
Eller hvad havde i gjort hvis i fik denne mulighed for at kunne have hesten hjemme? Og er det overhovedet til at finde en opstalder når man ikke har ridehus, men kun udendørsbane?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstaldning, eller skal hesten hjem og stå? :o)
  • #1   7. nov 2012 Hvis jeg havde mulighed for helt selv at kunne bestemme, så stod den på løsdrift!
    Ikke noget med lille indelukket boks til hesten, men den kunne få lov at gå som den ville..
    Tror det giver en sundere hest, end en der skal stå flere timer på et lille begrænset areal..
    Jeg har stået steder, hvor der kun var ridebane smiley
    Det fungerede sådan set fint nok.. Nu står jeg et sted med hal og det er da også rart.. Men ja.. Hvis i laver aftale med at køre til ridehus om vinteren sammen, kunne det jo være en mulighed.. Ellers er det jo kun hvis ridebanen bundfryser det er et problem.. Så rider man bare tur..

• #2   7. nov 2012 Vil nu ellers mene at den anden sagtens kan stå alene de par timer du er af sted..

• #3   7. nov 2012 det er muligt at finde en opstalder selvom du ikke har hal... det er først efter jeg er flyttet i mit eget at jeg har hal.. du kan selvfølgelig bare ikke tage så meget for det som hvis du havde hal.. smiley
    og tror nu også godt den kunne stå selv de timer du er til undervisning.. bare den får en god tot hø.. smiley

• #4   7. nov 2012 Jeg har før kørt til undervisning med den ene hest, hvor jeg havde kun 2 heste.. Den som ikk skulle med til undervisning, kom i boksen, fik en 4 kg wrap/hø ind i boksen, imens vi var afsted med den anden.. Ingen af dem tog skade af dette, derefter kom de så på fold igen, altså når det var sommer og stadig var lyst så kom de på fold indtil det blev mørkt..
    Så vil sagtens mene at den ene kan stå selv hjemme, imens du er afsted med den anden

• #5   7. nov 2012 Der sker ikke noget ved at man tager til stævner og den anden står alene
    Det er heler ikke i mod loven at man tager hesten væk bare det ikke er for lang tid ad gangen
    Fx hvad gør du når den skal til dyrlæge?
    Synes helt klart du skal tage den men hjem!
    Evt kunne du jo få 2 shætlændere de kan jo bare få en stor boks så der er plads til dem begge smiley

• #6   7. nov 2012 Tusind tak for svar allesammen, men må nok indrømme at jeg selv ville have det skidt med hvis det var min hest der skulle stå selv hjemme, så synes ikke rigtigt jeg kan forlange det af en andens hest. Ville helst at vi kunne have mere end 2 heste, det kan vi selvfølgelig også om sommeren hvor de går på døgnfold, så der vil det ikke være et problem, er først når hestene ikke skal gå på døgn fold mere at det vil blive et problem.

Kommentér på:
Opstaldning, eller skal hesten hjem og stå? :o)

Annonce