21. jan 2010 Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 175
Opstaldning, eller skal hesten hjem og stå? :o) {{forumTopicSubject}}
Hej HG'er
Her i går kom mine forældre med den nyhed at de var blevet enige om at det sagtens kunne lade sig gøre at have hest hjemme igen, hvis jeg kunne spare penge ved det. Denne nyhed kom på trods af at de i flere år har sagt at de aldrig skulle have heste i stalden igen og med den besked da jeg købte Charlatan at de ikke ville have noget med det at gør, så blev noget overrasket da de kom med den nyhed i går, blev da helt vildt glad, da det hele tiden har været min drøm at have Charlatan så tæt på som muligt (bor kun 2 huse fra mine forældre). Så var det jeg begyndte at tænke det hele igennem, økonomisk set ville det være en super idé, plus at jeg ville kunne få råd til at have en trailer, så jeg selv kan ligge og køre til undervisning, stævner og sådan noget, plus at jeg selv kan slå hø, da jeg har loftet til at opbevare det på. MEN så var det jeg kom til at tænke, vi har ridebanen, markerne og staldbygningen, men der er kun plads til at der kan blive sat to bokse op, hvis de skal opfylde kravene for hestehold, men hvad så når jeg skal til undervisning og til stævner, så står den anden jo selv hjemme og det dur jo ikke. Så var det jeg overvejede om man måske kunne lave noget løsdrift på en af markerne, for så kunne vi jo have flere heste og så kunne hest nr. 2 stå ude, sammen med de andre heste, mens jeg var afsted med min. Alt i alt har vi nemlig marker til at kunne have 4 heste stående uden at løbe tør for græs om sommeren.
Så nu til mit spørgsmål, er der nogen der har gode idéer til hvordan man kan lave en løsdrift, på en rimelig økonomisk måde?
Eller hvad havde i gjort hvis i fik denne mulighed for at kunne have hesten hjemme? Og er det overhovedet til at finde en opstalder når man ikke har ridehus, men kun udendørsbane?
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Ikke noget med lille indelukket boks til hesten, men den kunne få lov at gå som den ville..
Tror det giver en sundere hest, end en der skal stå flere timer på et lille begrænset areal..
Jeg har stået steder, hvor der kun var ridebane
Det fungerede sådan set fint nok.. Nu står jeg et sted med hal og det er da også rart.. Men ja.. Hvis i laver aftale med at køre til ridehus om vinteren sammen, kunne det jo være en mulighed.. Ellers er det jo kun hvis ridebanen bundfryser det er et problem.. Så rider man bare tur..
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
jun 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 131
og tror nu også godt den kunne stå selv de timer du er til undervisning.. bare den får en god tot hø..
maj 2008
Følger: 141 Følgere: 119 Heste: 7 Emner: 74 Svar: 609
Så vil sagtens mene at den ene kan stå selv hjemme, imens du er afsted med den anden
feb 2010
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 82 Svar: 643
Det er heler ikke i mod loven at man tager hesten væk bare det ikke er for lang tid ad gangen
Fx hvad gør du når den skal til dyrlæge?
Synes helt klart du skal tage den men hjem!
Evt kunne du jo få 2 shætlændere de kan jo bare få en stor boks så der er plads til dem begge
jan 2010
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 175
Opstaldning, eller skal hesten hjem og stå? :o)