{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Transport af hest uden forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Jeg ville høre om der er nogen af jer der kender reglerne hvis man vil transportere en hest der ingen forsikring har. Det er en kretur på 2-3 timer, og hesten er 15 år og skal kun gå som selvskab, så jeg har ingen intentioner om at tegne en forsikring når han kommer hjem. Men er det ved lov at de skal forsikres nr de transporteres på vej????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transport af hest uden forsikring
  • #1   22. nov 2012 der er ingen regler om at hesten skal være andet end ansvars forsikret.. og det er de fleste igennem ejerens indbo forsikring

• #3   22. nov 2012 Mener at der kun er krav om at du skal have passet på hesten når du køre med den , og som anden bruger skriver så kan din hest gå ind under indbos forsikringen smiley

• #4   22. nov 2012 De SKAL have en ansvarsforsikring uanset hvad, om de går som selvskabsdyr eller er på højt konkurrenceplan. Oftest er denne inkluderet i ejers inboforsikring, men det skal du selv tjekke op på, om din dækker.. smiley

Det er normalt vis ellers billigt, og er lovpligtig, men ellers rigtig godt givet ud. Hvis din hest skulle komme ud af folden og gøre skade på mennesker, dyr, biler osv, så dækker den det. Hvis du fx ikke har ansvar, og din hest løber ud foran en bil, står du selv med alle omkostninger for alt og alle der er indvoldrevet. Altså du skal dække bilen/skader på bilen, dække mulig skade på personerne i bilen og evt andre indvoldrevet - ret mig, hvis det ikke præcis er det det dækker, men det mener jeg nu det er smiley

• #6   22. nov 2012 Tusind tak for jeres svar smiley Jeg tjekker op på min egen forsikring når jeg kommer hjem

Kommentér på:
Transport af hest uden forsikring

Annonce