{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Hjælp forskel på 17" og 16½" {{forumTopicSubject}}

Jeg troede jeg havde en en 16 " sadel, det var en jeg købte med da jeg købte min nye hest og hun sadge at den svaret til en 16", men nu her hvor jeg er ved at købe en anden, finder jeg ud af at det må være en 17" eller 17½", da den har en anlægsfladen på 48-49 cm, jeg har kig på et par sadler i str 16½", kentaur og wintec, jeg har de sidste mange redet i isbell wert i 17" og i bates innova str 0 (den hedder også 16½"-17" ), begge sadler var jeg meget glad for at side i især den sidst nævnte, men jeg tænker hvad er forskellen i sæde str på en 16½" og en 17", er der nogen der kan hjælpe mig med dette, for tænker også at min munse skal kunne være i den smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp forskel på 17" og 16½"
  • #1   22. nov 2012 Der er ikke ret mange cm's forskel på 17" og 16½".
    Jeg kan sagtens være i begge dele. smiley

• #2   22. nov 2012 det er 1,25 cm:D 1" = 2,5 cm smiley

• #3   22. nov 2012 Forskellen er meget lille, det er få centimenter og milimeter der er tale om, men på bates Innova sadlerne, syndes jeg personligt der er meget stor forskel på at ride i en str. 0 og en str. 1 som de jo hedder.

Men forskellen kan være altafgørend for den pågældene hest smiley

• #4   22. nov 2012 Det er meget forskelligt fra sadel til sadel om hvor stor forskellen er.. Selvom det kun burde være disse 1,25 cm, kan det sagtens gøre meget. Min hest er f.eks for kort til egentlig at gå med en 17" sadel, men hvis jeg får en der er 16,5", så vil den passe ham perfekt, netop fordi anlægsfladen jo er mindre på 16,5"..

- Jeg rider med Isabell Werth.

• #5   22. nov 2012 Ja men hvor meget mindre er sædet hvor vores numse skal være i, det er lige som det jeg prøver at finde ud af, min kan godt gå med en 17" men efter jeg troede det var en 16" jeg havde har jeg forelsket mig en 16 1/2", men blev bange for at mimende ikke kan være der, har snakket nogen som menere at ser ikke er forskel og andre siger at de er meget mindre i sædet ???

Kommentér på:
Hjælp forskel på 17" og 16½"

Annonce