{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opereret for mus.?
  • #1   23. nov 2012 Har du ikke snakker med din dyrlæge om risikoen ved en operationen, og chancen for at være konkurrencehest efterfølgende? Det er vel den slags de kan svare på smiley

• #2   23. nov 2012 Landkaster er blevet opereret for mus i en ung alder, og der har aldrig været problemer fra det efterfølgende smiley

• #3   23. nov 2012 Hvad er mus?

• #4   23. nov 2012 Jeg har en dejlig hest, der blev opereret for mus da han var 2 år, han har ingen men og fungerer super fint.

• #5   23. nov 2012 Det kommer helt an på hvor musen har siddet, og om den har nået at skade leddet inden operationen. Derudover er der altid en risiko for at leddet/ledbrusken bliver læderet ved operationen og at hesten måske danner meget arvæv. Snak med din dyrlæge om det, og få ny røntgen af hesten inden du beslutter dig.
    Jeg har kendt to heste som var opereret for mus i hasen/haserne og de fik begge senere for kort knæbånd. Den ene var i fuld træning, den anden var ikke. Om der er en sammenhæng mellem operation/mus her eller ej, skal jeg ikke kunne sige, da det er de eneste to, jeg har kendt, som har gennemgået denne operation...

• #6   23. nov 2012 tak for svarene, jeg afventer pt. røntgen fra før og efter OP. så vil jeg naturligvis tale med min dyrlæge om det. Hesten er 3 og er pt i ridning hvilket går godt. Ingen halthed at se. Men eftersom han jo ikke er så gammel er det jo osse begrængset hvor presset han blir under træningen og deraf kan ejg ikke vide om det så senere vil gi problemer... Men dejligt at høre det kan være uden bøvl sidenhen. Flere succes historier modtages gerne (oss de negative selvom det jo aldrig er fedt at høre) Men det er vigtigt at vide både forsiden og bagsiden af medaljen smiley

• #7   23. nov 2012 en mus er et fragment af brusk som er gået løs i den ben (:

• #8   23. nov 2012 Tak trine:-)

• #9   23. nov 2012 jeg ville klart fraråde at få den fjernet,den kan jo sidde sådan at den ikke kommer til at genere den. Har haft en travhest der løb med to mus i en bag kode,og det gav aldrig problemer. Derimod fik jeg fjernet en på min unghest,og hun måtte aflives 3 måneder efter,da hun slet ikke kunne gå.

• #10   23. nov 2012 Rigtig mange heste bliver i dag opereret for mus, da der er kommet langt mere fokus på det. Syntes det er både positivt og negativt. Købere vil ikke købe en hest med mus, derfor bliver mange unge heste opereret inden de bliver solgt af avler. Her kan man jo tænke om det virkelig er nødvendigt. Men når det er sagt, afhænger det meget af hvor musen har siddet, hvor gammel hesten er, hestens brug både før og efter. Men det ville ikke afskrække mig for t købe en hest, såfremt den kan godkendes i en ny klinisk undersøgelse.

Jeg har gennem årene stødt på en del heste med mus, ikke en af dem har det haft betydning for. Et eksempel er min egen trakehner hoppe. Hun blev købt som 3 års, tilredet som 4 års og ellers uddannet videre og startende i m dressur som 8 års. Aldrig været halt. Midt i en undervisningslektion hvor piaff var ved at blive indøvet da hun var 9 år, blev hun pludselig uren bagtil. Dette gentog sig hver gang jeg ville sætte hende an til piaff. Hun kom til dyrlæge og det blev konstateret at hun havde 2 store mus, en i hver has. Vi valgte at operere hende. 6 måneder efter operationen og overstået genoptræning, var hun tilbage på konkurrencebanerne og det skal fortælles, at hun som 16 og 17 årig deltog til DM på broholm samt NM for para dressur med øvelser som traverser, samlet trav/galop og ch'er. Hun er nu 19 år og blevet pensioneret, MEN hun er stadig gående og ikke engang uren. smiley

Så tag en fornuftig snak med dyrlægen om den enkelte hest, vær dog opmærksom på at forsikringen laver det som en anm. I policen smiley

• #11   23. nov 2012 Det viser sig den er blevet OP for 2 mus en i hb has og hb kodeled, den har en mus siddende i vb kode og lidt små fragmenter i hf. Så jeg er sprunget fra det tør jeg ikke rode med. Tak for alle jeres input smiley

• #12   23. nov 2012 Puha det kan jeg godt forstå. Den havde jeg også holdt fingerne fra smiley

Held og lykke med at finde hest. smiley

• #13   23. nov 2012 Tusind tak Rikke... Er godt nok lidt træt af at lede efterhånden.... smiley

• #14   23. nov 2012 Hvad søger du?

Kommentér på:
Opereret for mus.?

Annonce