{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.406 visninger | Oprettet:

Stroppy mare, e.l.? {{forumTopicSubject}}

Jeg troede ikke, min hest ville gå i brunst så sent på året.. Men jo!

Gæt lige hvordan hun var, da vi skulle forbi nogle vallakker, der første sig frem. Og tissede to gange på staldgangen.

Hvis hun er sådan på denne årstid, orker jeg næsten ikke, når vi når til foråret - der var hun også slem. Måtte have hingstekæde bare for at få hende væk fra vallakkerne.

Virker det stroppy mare?? Er der andre typer end den?

Nogle hormon behandler fra dyrlægen, er det noget, der virker i længere tid? En hel sommer måske?

Hjælp. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stroppy mare, e.l.?
  • #1   2. dec 2012 Er hun andet end svær at få væk fra vallakerne? Er der evt. en vej udenom dem?

Stroppy Mare er jo egentlig til meget slemme hopper.

Jasmin fik det i en måned og det hjalp, for lagde egentlig ikke mærke til at hun var i brunst. Det var så lidt smiley Hun plejer at løbe og gå som hun vil og ignorere ALT og ALLE, du kan slå hende og lokke hende, hun hører IKKE. Nogle gange også bare helt livsfarlig at hente fra fold...

• #2   2. dec 2012 det er super godt og hjælper ! Jeg brugte det til min gamle hoppe

• #3   2. dec 2012 Der var en hest på vores rideklub som fik hormon behandling og det hjalp super smiley

• #4   2. dec 2012 Brogaarden siger forresten man skal begynde på det 3 uger inden brunstiden, så det når at virke smiley

• #6   2. dec 2012 Ida - det kan hun jo godt hvis hendes hest er møgfarlig i den periode den er i brunst om måneden.

• #8   5. dec 2012 Hejsa,

Hun har været meget i brunst siden foråret - vist februar. Men holdt så en lille pause, så jeg troede, hun var færdig med det pjat. Men nej. smiley

Hendes mor er i brunst hele året, det har irriteret mig alle de 10 år, jeg har haft hende. smiley

Farlig - nah, men meget ukoncentreret, vrinsker konstant, og tisser flere gange på staldgangen, når hun kommer forbi vallakker. Er jeg hurtig til at få hende væk, synes hun også, hopperne duer.
    Men hun bliver meget stærk, når hun vil snakke med hestene, nærmest dødvægt, bliver helt afslappet, og reagerer ikke ret meget på mig.

Hun er meget følsom for schenklen, og SUR, når hun er i brunst. Jeg ville ikke trave på hende sidst, men prøvede lige, og kunne ikke rigtig stoppe hende. Og sådan plejer hun ikke at være, så lidt farlig er hun nok alligevel.

Hormon sprøjte - hvordan virker det, er det, når de lige er kommet i brunst, og skal de kun have det en gang, og så holder det hele sommeren, eller?

• #9   5. dec 2012 Det kan trænes disse problemer - så brug du endelig et par fridage og ellers bare kontant træning. smiley

• #10   15. dec 2012 Hejsa,

jeg er MEGET konsekvent. Det er faktisk ikke muligt at være mere konsekvent. Og kontant. smiley

Så det er ikke just træningen, der er problemet, men derimod HORMONERNE:

Kommentér på:
Stroppy mare, e.l.?

Annonce