{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

holdbarhed på åbnet balle wrap? {{forumTopicSubject}}

hej, har i en ide om hvor lang tid en åbnet balle wrap kan holde hvis det er tørt wrap? jeg køber normalt de små da jeg kun har 2 heste men tænker at jeg vill gemme de sidste til varmere periode og købe nogle af dem på 350 kg nu og fodre mere med af det og skære foderet ned til stort set kun vitaminer og mineraler..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  holdbarhed på åbnet balle wrap?
  • #1   5. dec 2012 jeg har de kæmpe store og de holder lidt over en uge men det er meget tørt.. Nu er der så osse 10 heste der spiser af det men det er osse spist efter den uge smiley

• #2   5. dec 2012 Hvis det er meget tørt burde der ikke ske noget ved det.
    Men hvis det er det mindste fugtigt foreslår jeg at du spreder det ud sådan at fugten fordamper inden at det begynder at mugne smiley
    Har selv prøvet dette nemlig og det virker:)

• #3   5. dec 2012 Jeg har en stor rundballe til mine to Oldenborgere. Der har jeg skåret to huller i siden på den, så hestene bare havde de to steder. Det virker ret godt. Ellers kan det sagtens holde i frost. Bare det er ok tørt, og at det ikke bliver åbnet for meget. smiley

• #4   5. dec 2012 Hvis det er vådt , og har du det indenfor så løsne det og spred det ud , ellers kan det hurtigt gå varme i smiley

• #5   5. dec 2012 En balle wrap kan holde, alt afhængig af temperaturen udenfor, et sted mellem 10 til 14 dage. Er det koldt kan wrap balle holde lang tid, og er det varmt, kanp så lang tid

• #6   5. dec 2012 Åhh jeg kan ikke huske det, men det er altså noget med den syreaktivitet der sker i ballen, når den åbnes. Mælkesyre eller smørsyre, kan ikke lige huske det.

Pga. det, må ballen vist ikke stå åben mere end en uge før brug.
    Man siger ligeledes også, at ballen ikke må bruges, hvis der er gået hul på plastikken.

Nogen er dog mere emsig omkring det end andre.

• #7   5. dec 2012 Jeg har valgt wrappen fra til mine to, fordi de ikke kan nå at spise det. Jeg tør ikke give dem det.

Som en anden siger, er der dog forskel på om det er wrappet hø, eller rigtig wrap.

Ville personligt aldrig bruge andet end wrappet hø til mine.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #8   5. dec 2012 Vi kører midiballer 300-350 kg hele året når det er koldt under 10 grader beholder vi det i plastikken udenfor skærer blot op i enden og den er så væk på ca. 5-6 dage til 3 store og 2 shettere

Om sommeren pakker vi helt ud og lægger på paller et sted hvor der er meget luft så holder de også de dage vi skal have det til at holde.

Man skal huske at sætte sit forbrug af wrap op nu her i kulden da hesten skal bruge mere energi på at holde varmen dækken eller ej.

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
    #9   5. dec 2012 Jeg har en 80*80 balle 3 uger ca til 4 islændere

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
    #10   5. dec 2012 Her åbner vi den tager det vi skal bruge og ligger en stor pressening over og binder med et reb om så presseningen bliver liggende.

• #11   5. dec 2012 Det er lige meget mht. hvad man lægger over osv, det har ikke noget med syrerne at gøre ;o)

Men følger da lige med, ser da ud til mange bruger dem over længere tid, uden at få syge heste smiley
    Ville da være langt billigere for mig, at have en balle wrap til at stå ude på en palle, end at have 30 små baller hø til at ligge inde. Selvom hø selvfølgelig er bedre, og er det dyrlægen anbefaler.

• #12   5. dec 2012 jeg bruger store rundballer på omkring de 400kg og jeg har tre heste i forskellige str. den er brugt på lige godt 10-14 dage og har aldrig syge heste!!

• #13   5. dec 2012 Jeg bruger rundballer, de er da kun 110-120 cm i diameter så jeg kan nemt nå at bruge en til mine 2 heste og et føl. Jeg bruger en om ugen, men i det her vejr kan de sagtens holde sig længere. Jeg har aldrig haft problemer.

• #14   6. dec 2012 hvis man åbner den helt og køre ind og ligger på palle er det så en fordel ? eller er det bedre at åbne i den ene ende af ballen og kun tage lidt af gangen og lade det være resten så skiver stadig er i plastikken ?

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #15   6. dec 2012 Det er same same men det sviner helt vildt hvis du vælger at pakke ud og putte på paller smiley derfor beholder vi vores ude i indpakningen

• #16   7. dec 2012 Men så er du ikke på at det ike mugner eller bliver varm smiley

Kommentér på:
holdbarhed på åbnet balle wrap?

Annonce