{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Bomløs sadle.......... HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Hej.....



Jeg håber i kan hjælpe mig!?

Min hest har hele tiden haft lidt ondt i ryggen:/ (Har kun harft hende i en månde) Men hun er begyndt på når jeg kommer med sadlen ligger hun ørerne tilbage, og det gjord hun ikke i starten har overvejet at købe en bomløs sadle, for har læst det er godt for dem!:)

Men nogen siger at man ikke må ride letridning i dem! Har læst inde på Barefoot:) Men håber i kan give mig lid erfaring



Hilsen Mille


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bomløs sadle.......... HJÆLP!!!
  • #1   21. dec 2012 Du må godt ride letridning i bomløse sadler, du skal bare huske & købe et trykfordelende underlag under den smiley

    Det er i lammeskindssadler du ikke må ride letridning smiley


  • #2   21. dec 2012 For det første ville jeg få hende tjekket for smerter i ryggen.
    Men min gjorde det samme da jeg red bomsadel. Gik frem når man kom den og ville ikke stå stille. Det stoppede hun med da jeg skiftede til bomløs.
    Man må gerne ride letridning og med stigbøjler i en bomløs, undtagen lammeskindsadlen. Der skal bare være trykfordelende underlag under.

    Men en bomløs er klart det bedste jeg har gjort hvad angår min ridning. Bare ærgeligt at min hoppe var den 1% af de 100% der ikke kunne passe den smiley Så nu rider jeg bareback. En bomløs kan klart anbefaldes


  • #3   21. dec 2012 Jeg har selv en bomløs fra Barefoot og den er SÅ lækker! Og jo man må godt ride letridning i dem;) De er rigtig gode da de "former" sig efter hestens ryg og derfor ikke behøver at tilpasses.
    Jeg har denne sadel fra Barefoot;) (link fjernet)
    Den er super lækker og jeg bruger den til både dressur, spring og skov. Det dog mest sådan en "hygge-sadel" som ikke er egnet til konkurrence ridning på høj plan. Du kan læse meget mere om bomløse sadler på Barefoots hjemmeside;)
    Held og lykke!


  • #4   21. dec 2012 Tak for jers hurtig svar;) sadlen følgede med hende da jeg købte hende:) men fik også af vide både til handelsundersøgelse og havde en dyrlæge ude for en uge siden at jeg skulle have en ny sadle, da den laver trykmærker bagtil:(

  • #5   21. dec 2012 Så har du jo allerede svaret.
    Jeg ville ikke bare gå udfra at det kan løses med et sadelskift.
    Bomløse sadler kan også lave skader.
    Jeg ville kontakte en kiopraktor og en sadelmager. Hvis du vil have en bomløs, så tag evt. Kontakt til en forhandler af disse, men at gå udfra at man bare kan skifte sadlen ud uden vejledning fra en fagmand er ikke helt "ufarligt".
    Glædelig jul:)


  • #6   21. dec 2012 optimalsadel.dk er rigtig god.


Kommentér på:
Bomløs sadle.......... HJÆLP!!!

Annonce