{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Pris for hoppe hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har forelsket mig i en gammel hest hun er 16 årgammel dansk varmblod blev kåret i hendes yngre dage.. Hun har stået stille et godt stykke tid med ridning så skal genoptrænes igen hun er 172 høj har haft føl før .. Går pt på en mark Hvad mener i sådan en hest bør koste ejer spørger hvad jeg vil give for hende kan tilbyde det bedste blivende hjem men jeg synes det er svært med pris os nu den ikke er helt ung længere hvad vil i mene er fair jeg kender sletikke til priser nu her i krisen osv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for hoppe hjælp
  • #1   25. dec 2012 Altså en 16 årig hest er skam ikke "gammel" smiley En hest har sin bedste alder fra de er 10-13 år

    Men det er svært og sige, når man ikke ved ang stamtavle osv.
    Hvis man bare går ud fra en helt normal hest der har stået stille i lang tid, så et par tusinde. Selvskabsheste er ikke helt billige idag (utrolig nok) Så måske en 5-6000 kr når den jo er kåret. Så er der jo en form for stamtavle på den.


  • #2   25. dec 2012 Jeg har lige købt hest og stod i samme problem som dig :-). Min havde en kanon god stamtavle og havde stået stille 7 måneder og vi ga' 5500 :-). Men dog od en fjordhest :-).

  • #3   25. dec 2012 Jeg synes faktisk 16 er en høj alder. Men alt er relativt. At sammenligne en 16-årig hest, der går M, bør ikke sammenlignes med en 16-årig "foldhest", hvis kondition og muskelmasse må betegnes som værende "ej vedligeholdt".

    Hvad skal hesten bruges til? Hvordan ser kåring og evt afkom ud? Hvordan er hesten ellers passet? Hvor længe har den stået stille, og hvad er den forinden trænet i? Alt dette. Og egentlig meget mere, er afgørende for en fastsættelse af pris. Umiddelbart lyder det ikke som en hest, som kan koste det helt store.

    God jul smiley


  • #4   25. dec 2012 Det kommer an på, hvor meget den har været redet. En hest på 16 år er ved at være gammel, og særligt når den har stået længe, og skal i gang igen i den alder, vil skavankerne ofte melde sig. Personligt ville jeg aldrig selv købe en hest på den alder.

  • #5   25. dec 2012 jeg syns jo os et billede ville hjælpe på sagen, for det kommer jo os an på hvordan hun ser ud og om hun ligner et gammelt øg eller hvordan smiley og så kommer det jo os lidt an på om hun har en kanon stamtavle eller bar en anerkendt en og om hun er kåret som ds, dh hoppe eller ja højere smiley
    men det vigtigste er hva du har gjort dig a tanker omkring hva hun ska bruges til, om hun bar ska avle flere føl eller om du vil ride, og ska du genoptræne hende, er hun en ældre hest der har stået stille og der ska påregnes længere tid smiley

    Men jeg vil mene alt mellem 5000 - 10.000kr er en mulighed... intet klart svar, men svært når man ikk har set hesten eller kender mere til den smiley


  • #6   25. dec 2012 Jeg havde nok bedt ejer komme med en pris først, for man kan få fine heste til billige penge som tiderne er nu, og hvis du beder sælger om en ca pris først så slipper du for og byde for meget.

    Ellers er jeg enig med de andre at der mangler noget Info for vi kan vurdere en ca pris mere korrekt.


  • #8   25. dec 2012 en 5000kr max..

    Jeg har haft købt en redet hoppe dog lidt ældre, på 165cm super sød at ride osv.. med tonsvis af udstyr for omkring 2000kr og i alt ga jeg 4500kr..


  • #9   25. dec 2012 En hest kan være gammel som 16 årig, det kommer helt an på hvordan dens temp. er, en hest på 16 kan opfører sig som en hest på 5 og omvendt!

    En hest er i sin bedste alder (inden for spring) mellem 8-18! smiley Så det kommer an på hva man skal bruge den til!

    Nu er min 14 snart 15 han er for gammel til at lærer noget nyt, i dressuren! Ikke kun pga. hans alder, men også pga hans temp! Han hader dressuren, og ville hellere dø end at lærer noget nyt! smiley Hvor i mod en anden hest på 16, nok ikke ville være for gammel, til at lærer noget nyt, pga. dens temp! (:

    Så jeg vil sige det kommer helt an på hva man skal bruge den til, og hvordan den temp, er og hvor lærervillig den er !

    Ved ikke helt hvor meget du kan få for den, kommer også an på hvordan og hvorledes den er (:


  • #10   25. dec 2012 http://www.hestegalleri.dk/galleri/206486-dansk_varmblod_cassandra_rdh her er den ejer mener 22000 men det synes jeg lyder af meget når den ikke bliver redet særlig meget. hmm hvad synes i og tusind tak for hjælpen indtil videre

  • #11   25. dec 2012 Stamtavle: f: Classic (DV DK )
    m: Åtoftens Pritanie (DV DK)
    mf: May Sherif (DV DK)


  • #12   25. dec 2012 Som sagt ville jeg aldrig selv købe en så gammel hest, og skulle jeg gøre det, ville jeg max. give 10.000 for den.

  • #13   25. dec 2012 tidligere låner skriver den bukker og stejler hvis man rider den og kræver for meget af den.. noget den ikke gider og at den er 1 mands hest

  • #14   25. dec 2012 22 000 dkr? Aldrig i livet. Tjek lige markedet og se hvad du ellers kan få for de penge. Så kan du jo sammenligne!

  • #15   25. dec 2012 Jeg ville heller ikke give så meget for den. Især ikke hvis låneren skriver sådan!

    Den er godt nok også noget markeret i manken / svag i ryggen.

    Om det er en skøn hest skal jeg ikke kunne udtale mig om, men jeg kunne finde en ældre, vidst også velredet dame, til 9.000 bare på en hurtig søgning på markedet. Den havde rødt pas. smiley


  • #16   25. dec 2012 Ville heller ikk give de penge for den desværre.

  • #18   26. dec 2012 Tak for hjælpen

Kommentér på:
Pris for hoppe hjælp

Annonce