{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Surstråle
  • #1   25. dec 2012 Jeg har også hørt det førhen. Men jeg ved ikke om jeg "tror på det mere".

Jeg tror problemet er, at det ofte ender i en ond cirkel som man ikke kan komme ud af + hvis hesten er meget sart overfor nedbrydningen af vævet.

Typisk er det jo at "noget" gør hesten mere udsat, måske immunforsvaret der er optaget af andet, dårlig beskæring, dårligt miljø eller lign hesten går i. Derefter nedbrydes vævet. Nu gør det ondt på hesten, så han ikke længere vil træde igennem på strålen. Vævet genopbygges dermed ikke ordenligt igen. Det gør at nedbrydningen hurtigere for overtaget, så mere forvinder, så det gør mere ondt osv osv ..... Hvis man aldrig får "tvunget" hesten til at gå på strålen igen, så heler den heller ikke op.

Derfor tror jeg, at nogen kan blive antaget som "kroniske". Men det er ikke kronisk (så vidt jeg ved), pga fx vævet ikke kan tilbagedannes (som fx gigt)

(håber ikke min hypotesen blev for kludret smiley )

• #2   25. dec 2012 Synes ikke jeg laver andet end fodpleje for at holde det nede. Men der er altid en mere eller mindre kløft. Immunforsvaret er jeg nu ikke sikker på har noget med et at gøre. Han har stået flere steder og fået forskellige slags fodring. Men der har altid været tendens til surstråle ved den mindste mudder og fugtighed. Bedst som det begynder at se pænt ud på den ene tager det til på den anden. Godt han ikke er et tusindben.

• #3   25. dec 2012 Hvis det er slemt, anbefaler dyrlægerne salisylsyre eller at skylle med brintoverilte, derefter skure med en stålbørste, og så et sur-stråle middel.

Boots er super gode til at lade det virke med. Der findes også billige boots, ned til ex. 300 kr.

• #4   25. dec 2012 Alt det gør jeg skam allerede undtagen salisylsure. Er det ikke nogen man bruger til at opløse hud med.

• #5   25. dec 2012 De der boots hører jeg gerne mere om smiley

• #6   25. dec 2012
    Boots ned til 300kr har jeg aldrig mødt, de koster gerne 1000kr og op for to. De der koster 300kr er sygeboots og ikke til folden :o)..

Men er det hele året eller kun her når der er meget regn? For så kunne en våd fold og måske også en våd boks spille ind.

• #7   25. dec 2012 Det er mest i vinterhalvåret.

Hvis det bare er de der boots som de klodsede cavallo simple boots, så har jeg et sæt. Dem bruger jeg kun, når han skal ud på tur. Jeg troede der mentes nogle der kunne bruges som "hjemmesko".

• #8   25. dec 2012 har du prøvet thrust buster?

• #9   25. dec 2012 Det jeg bruger hedder Blue horse surstråle buster.

• #10   25. dec 2012 det virker ikke.

men det gør THRUSH BUSTER!

det koster spidsen af en jet jager, men det virker!

• #11   25. dec 2012 ok

• #12   25. dec 2012 Marie-Louise, jeg har prøvet thrush buster, og det hjalp ikk på min dames. Jeg troede hun havde "kronisk" - da jeg også følte jeg havde prøvet hele verdens reservoir af sur stråle midler.....

Men en anden til at beskære hovene og boots med indlæg + blåsten. Well, så har hun faktisk nogle rigtig pæne stråler og har generelt haft det det sidste halve til trekvarte år. Så jeg er temmelig positiv nu smiley

Jeg kan dog ikke forstå hvorfor du IKKE mener immunforsvaret har en indflydelse? Det burde jo være den der sørgede for, at miljøet omkring strålen (mudder, strøelse osv) ikke ødelægger strålen.....? smiley

• #13   26. dec 2012 Joh, men tror bare ikke det er det.

• #14   26. dec 2012 Jeg synes også det er et evigt tilbagevendende problem. men når jeg bruger stalosan i boksen er det nemmere at styre. jeg strør også en spandfuld spåner oveni halmen

• #15   26. dec 2012 og så bruger jeg også et biotin tilskud, og noget der hedder keralit til hovene

• #16   26. dec 2012 Tænker de er noget syreneutraliserende stads. Er du ikke bange for hesten kommer til at æde noget, sammen med halmen?

• #17   26. dec 2012 Hvad er keralit?

• #18   26. dec 2012 Hov, mindre detalje, hvis det er strålekløften som er et problem, så er den bedste kur ILT. Så stop vat/engangs vaskeklude op i den så det ikke kan lukke sig inde i sin egen lille hule af fugt, varme og ingen ilt. Skift det så ofte som muligt og hvis hesten ikke har mudder men fx en madras der giver grobund for bakterier, så på med nogle boots(altså både vat og boots).

Ikke boots ved mudder, da du bare mister dem eller mudderet løber ind og skaber problemer anyway...

Hvis strålerne aldrig når at hele helt op, så når din hest heller aldrig at forstå, at det ikke gør ondt mere og kommer aldrig fuldt ud til at bruge strålerne ordenligt = det vil vende tilbage. Men det skyldes ikke noget sygdomsmæssigt(fordi den skulle være kronisk), helingen bliver bare aldrig fuldendt

• #19   26. dec 2012 stalosan er helt ugiftigt for dyr og mennesker. keralit er en form for surstråle buster

• #20   26. dec 2012 ok. Jeg må se lidt nærmere på stalosan, om det er noget jeg kan bruge.

Normalt putter jeg surstråle buster i og så stopper jeg vat ned i for at holde på det. Men jeg skal altså bare nøjes med tørt vat i den rene tørre kløft?

• #21   26. dec 2012 Jeg brugte bare rent vat, men nu ville jeg nok putte blåsten i.

Er ikke fan af at putte fugt ned til sur stråle, da det giver bakterierne et dejligt hjem smiley

En anden hjælp man kan bruge er at fjerne halm og undgå dybstrøelse. Jeg mener det var hamp, som skulle neutralisere hestens urin i, så hvis man kan overgå til det ville det også være smart.

• #22   26. dec 2012 Er blåsten ikke forbudt og kan dermed ikke fåes?

• #23   26. dec 2012 Jeg har købt det i matas. Ikke alle forhandler det, men det kan bruges til træ, metal eller lign...

Det er miljøskadeligt, derfor blev det forbudt. Men til alle tider er det bedre at bruge én omgang krads stads end konstant at bruge noget semikrads...... i sidste ende er det min overbevisning, at konstant semikrads giver mere miljøforurening end end krads kur smiley
    Forresten, man kan også hjælpe med at hælde æblecidereddike på. Nogen siger det også kan hjælpe ved at hælde en sjat i foderet - hvis ikke andet er det generelt sundt at få en lille sjat dagligt smiley

• #24   26. dec 2012 Prøvede også æblecidereddike på et tidspunkt uden virkning. Så nøjes med at bruge det til madlavning smiley

Hvad blander du blåsten op med for at gøre det flydende?

• #25   26. dec 2012 Hihi, det er sundt i maden for både os og dyrene, så endelig fortsæt med det smiley

Jeg blander med creme, så det klistrer godt og grundigt fast. Gerne med så meget blåsten som muligt, altså jeg stopper med at tilføre blåsten lige før det stopper med at klistre

• #26   26. dec 2012 God sideeffekt, så skulle en sjat æblecidereddike hjælpe på heste(og vel også mennesker?) med kraftig tendens til tandsten ifølge min dyrlægeuddannet og derefter videruddannet hestetandlæge. Det skulle ændre lidt på pH'en i blodet og spyttet, så tandstenene ikke kan klare sig så godt på tænderne smiley

• #27   26. dec 2012 ok. Det skulle også hjælpe på oppustet mave smiley

Creme er mange ting. Men det er nok ikke bryllcreme du mener:)
    Jeg har noget kopattesalve, babyzinksalve og locobase. Må blåsten blandes med det, tror du?

• #28   26. dec 2012 Altså, det var råd fra min smed og hun sagde det var ligemeget.. Jeg har både brugt stelosan, zinksalve og noget aloe vera noget - jeg har ikke oplevet nogen forskel smiley
    Typisk synes jeg det giver en "hærdende" effekt, altså at strålen bliver mere fast et par dage senere.

• #29   26. dec 2012 Ok. Jeg må prøve mig frem og håbe det har en bedre effekt end det jeg hidtil har brugt.

Jeg takker mange gange for input.

• #30   26. dec 2012 Krydser fingre for dig og din hest. Det ville være rart at komme af med smiley

Men husk, medikamenterne er kun symptombehandling. Aktivering af strålen og at fjerne det fugtige og bakterie/basiske miljø er næsten mere vigtig smiley

Kommentér på:
Surstråle

Annonce