{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Tandskifte, hvordan hjælper jeg? {{forumTopicSubject}}

Vores vallak på 2 år og 6 måneder, er i gang med at skifte tænder. Jeg tror ikke han har tabt nogle endnu, men man kan se på "fortænderne" at han er ved at skrifte.(Der er lidt nyt tand, helt oppe ved tandkødet).

Vi har lige skiftet foder, men han spiser det ikke.. Ikke særlig meget af det, i hvert fald. Han vil heller ikke så gerne spise det gamle foder(som han ellers har fået i omkring halvandet år nu). Jeg tror det er tænderne der er lidt ømme - kan jeg gøre noget for at hjælpe ham med at få foderet ned? - Han spiser fint sit hø.

Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandskifte, hvordan hjælper jeg?
  • #1   28. dec 2012 Er det fodder der er muligt at bløde op? smiley

• #2   28. dec 2012 Det har jeg virkelig ingen anelse om... jeg tror noget af det, kan blødes op, men ikke alt.. Der er poppet byg i, og det tror jeg er svært at bløde op.. smiley

• #3   28. dec 2012 Ville købe noget mash og blande hans vitaminer i, så er du sikker på han får noget i maven ellers er der speedybeet og roepiller der også begge dele skal opblødes (o:

Det tog et par mdr for min da hun, som 3 års gik igang med det helt store tandskifte og vi var nødsaget til at få fjernet hendes ulvetænder samtidig.

Der fik hun grøn salvimin som mineral og vitamin blanding da hun kun skulle have 100 g

• #4   28. dec 2012 Du kan prøve at tage lidt af hvert, smide vand over og se om det vil blødes op.

Jeg tænker byg må være lige som hvede, som jeg i hvert fald ved kan blødes op i kogende vand. Det plejer jeg at gøre til boller. smiley

Mine får roepiller og græsgrønpiller blødt op og så med müsli tilføjet som ikke er blødt op. Det er i hvert fald nemt og spise men giver nogle meget klamme muler.

• #6   28. dec 2012 Da min skiftede tænder gav jeg hende mash og vitamin og minaral godbidder som kan blødes op og så fandt jeg et stort håndklæde og snoede det rundt om en af hendes trammer på boksen for min begyndte og bide ekstremt meget fordi det klør i munden og efter to uger kunne hun igen komme over på sit normale mad hun fik stadig en smugle af hendes rigtige mad men hun ville ikke rigtig spise det smiley

• #7   28. dec 2012 min havde det samme problem jeg fik dyrlægen ud og han fjernede 5 meget løse tænder samme aften spiste han helt normalt igen

Kommentér på:
Tandskifte, hvordan hjælper jeg?

Annonce