{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Jeg er bekymret over trailer og hest med separationsangst.. {{forumTopicSubject}}

Ja, om 1½ år skal jeg måske på efterskole :o)

Min hoppe har intet problem med at gå i trailer eller noget men hun har frygtelig separationsangst..

Første gang vi skulle læsse hende og min mors hest bakkede hun i ren og skær panik ud under bommen fordi hun ikke kunne se min mors hest.. :o(
Hun er dog blevet tjekket af massør osv. for jeg mistænkte hende godt nok for at have fået en låsning på grund af det.

Men jeg er ret så bange for at læsse hende alene hvis jeg nu skal på efterskole. Jeg er bange for om hun går i panik og bakker under bommen eller værste fald skader sig selv inde i hestetraileren.

Jeg har allerede planlagt at der vil være massere af hø inde i traileren.,
Køretimen til efterskolen varer ca. 1 time og 40 minutter..

Har I været i lignende situation og kan I måske give mig nogle råd? :o)
Har tænkt mig at begynde at træne det her efter vinter for at være forberedt og også forberede hende.. :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er bekymret over trailer og hest med separationsangst..
  • #1   29. dec 2012 hvad med at læsse din mors hest og bagefter din så køre i der op og så må din mors hest køre hjem igen

• #3   29. dec 2012 Træning træning træning..
    Jeg er selv igang med min smiley

• #5   29. dec 2012 Gå i gang med at øve det allerede nu? smiley

• #6   29. dec 2012 Jeg ville træne, træne og træne inden i tager afsted smiley
    Ellers hvis du kender nogle der også skal have hest med derned, kunne i hente den, køre ned til din egen og så tage afsted smiley

• #8   29. dec 2012 hvordan er hun under andre omstændigheder? altså kan du ride hende uden der er andre heste, kan du trække hende nogen steder hvor hun ikke kan se andre heste?

hvis jeg var dig ville jeg være to til at læsse den og tage det stille og roligt, også blive oppe ved hendes hoved mens der bliver lukket bag hende, og selvfølgelig igen gå op til hendes hoved inden i åbner rampen bagved smiley hvis hun normalt ikke har noget imod at køre i trailer tror jeg hun faålder til ro når i kører smiley

men masser af træning, og ikke kun med trailer hvis det generalt er et problem for hende smiley

ellers så som de andre siger, tag en hest med der ikke siger noget til det, også må den køre hjem igen bagefter smiley

• #9   29. dec 2012 hun behøver heller ikke være bange, det kan nemt være hun bare viil med den anden hest fordi den lige pludselig er væk smiley kender flere heste der bare vil med, og hvis man tager dem ud førrst er der intet smiley

• #10   29. dec 2012 Jeg har stået i lignede situation 2 gange.
    Min hest havde svær separationsangst, men læsses og køres alene skulle han, for han skulle på dyreklinik.
    Jeg måtte bare have is i maven og tro på at det nok skulle gå. Hvilket det også gjorde.
    Han var selvfølgelig meget anspændt, urolig og stresset, men det lykkedes uden skader. Og uden han gik i panik.

Så mit råd er, at hvis du ikke har en selvskabshest at tage med, så ha' is i maven og tjek flere gange på turen hvordan hun har det.

• #11   29. dec 2012 Hun har separationsangst ligeså snart hun ikke kan se de andre bliver hun nervøs :o(

Tidligere ejer læssede hende dog og kørte ud til én og red 1 gang i ugen.
    Men det er ved at være 3 år siden men jeg håber sådan lidt at med en genopfriskning så kan det være hun ved hvad det går ud på :o)

Der er ingen problemer med selve læsningen men jeg er bare bekymret hvis hun skal blive nervøs og stresset. Derfor giver jeg hende også massere af hø så hun kan tygge. Heste slapper jo af når de spiser :o)

Pt. træner jeg hende ikke fordi vi stadigvæk har lidt is og hvis hun nu bliver nervøs så skal hun ikke løbe ud og så glide.

Hun har desværre også en slem vane som er kommet igen med at hun vil løbe baglæns ud og hvis man prøver at holde hende inde så går hun bare mere i panik. Og lille mig på kun 14 år kan desværre ikke holde hende :o/

Kommentér på:
Jeg er bekymret over trailer og hest med separationsangst..

Annonce