22. maj 2011 Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.838
Jeg er bekymret over trailer og hest med separationsangst.. {{forumTopicSubject}}
Ja, om 1½ år skal jeg måske på efterskole :o)
Min hoppe har intet problem med at gå i trailer eller noget men hun har frygtelig separationsangst..
Første gang vi skulle læsse hende og min mors hest bakkede hun i ren og skær panik ud under bommen fordi hun ikke kunne se min mors hest.. :o(
Hun er dog blevet tjekket af massør osv. for jeg mistænkte hende godt nok for at have fået en låsning på grund af det.
Men jeg er ret så bange for at læsse hende alene hvis jeg nu skal på efterskole. Jeg er bange for om hun går i panik og bakker under bommen eller værste fald skader sig selv inde i hestetraileren.
Jeg har allerede planlagt at der vil være massere af hø inde i traileren.,
Køretimen til efterskolen varer ca. 1 time og 40 minutter..
Har I været i lignende situation og kan I måske give mig nogle råd? :o)
Har tænkt mig at begynde at træne det her efter vinter for at være forberedt og også forberede hende.. :o)
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.902
Jeg er selv igang med min
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 115 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 1.993
Ellers hvis du kender nogle der også skal have hest med derned, kunne i hente den, køre ned til din egen og så tage afsted
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
hvis jeg var dig ville jeg være to til at læsse den og tage det stille og roligt, også blive oppe ved hendes hoved mens der bliver lukket bag hende, og selvfølgelig igen gå op til hendes hoved inden i åbner rampen bagved
men masser af træning, og ikke kun med trailer hvis det generalt er et problem for hende
ellers så som de andre siger, tag en hest med der ikke siger noget til det, også må den køre hjem igen bagefter
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 1.508
Min hest havde svær separationsangst, men læsses og køres alene skulle han, for han skulle på dyreklinik.
Jeg måtte bare have is i maven og tro på at det nok skulle gå. Hvilket det også gjorde.
Han var selvfølgelig meget anspændt, urolig og stresset, men det lykkedes uden skader. Og uden han gik i panik.
Så mit råd er, at hvis du ikke har en selvskabshest at tage med, så ha' is i maven og tjek flere gange på turen hvordan hun har det.
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.838
Tidligere ejer læssede hende dog og kørte ud til én og red 1 gang i ugen.
Men det er ved at være 3 år siden men jeg håber sådan lidt at med en genopfriskning så kan det være hun ved hvad det går ud på :o)
Der er ingen problemer med selve læsningen men jeg er bare bekymret hvis hun skal blive nervøs og stresset. Derfor giver jeg hende også massere af hø så hun kan tygge. Heste slapper jo af når de spiser :o)
Pt. træner jeg hende ikke fordi vi stadigvæk har lidt is og hvis hun nu bliver nervøs så skal hun ikke løbe ud og så glide.
Hun har desværre også en slem vane som er kommet igen med at hun vil løbe baglæns ud og hvis man prøver at holde hende inde så går hun bare mere i panik. Og lille mig på kun 14 år kan desværre ikke holde hende :o/
Jeg er bekymret over trailer og hest med separationsangst..