{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Ændret adfærd {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Der er en ting der bekymre mig ..

Jeg fik som sagt hest i starten af august og allerede der var vi pot og pande .. kemien var utrolig stærk! Han vrinskede efter mig, nød opmærksomheden, og så helst JEG håndterede ham, ellers fulgte han blot efter mig smiley
Men ser I .. For lidt over to måneder siden kom jeg ud i en ulykke .. Hans bagben sad fast i skamlen og jeg røg af og brækkede benet smiley Han stod bare der og kiggede efter mig .. Da så jeg ham ikke i snart 2-3 uger fordi jeg ikke måtte komme ud, så fik en til at passe ham .. Så kom jeg ud til ham 1 til 2 gange i ugen hvordan jeg lige kunne få det passet med kørsel.. Efterhånden kom jeg oftere og oftere for bare lige at snakke med ham og give ham godbidder .. For en månede siden kom jeg igen hver dag og kunne igen stå og strigle ham osv. og tage små ture i træktov .. Men.. smiley efter den mandag jeg røg af, har han total ændret adfærd .. Han er nærmest "ligeglad" med mig .. jo når jeg har mad er det ok.. ellers ænser han mig ikke rigtig mere .. Og det er ikke fordi jeg er bange for ham .. Jeg har skridtet to ture på ham siden .. Men det er fra jorden .. Kan en hest virkelig ændre sig så meget ..? Det er som om vi er gledet fra hinanden den Mandag smiley og det frustrer mig meget, da jeg savner min gamle basse..
Hvad mener I?

og nej han har ikke ondt fysisk ..
overvejer at få hjælp udefra til det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændret adfærd
  • #1   29. dec 2012 Det er rigtig godt du tager initiativ til at få hjælp udefra! Synes klart du skal gøre det.

    Men det er virkelig underligt. Jeg ved ikke om heste kan det her men jeg tror at han føler at du har svigtet ham fordi at du ikke har været der.

    Måske bare omsorg og rigtig meget tid kan vise ham andet :o)


  • #2   29. dec 2012 Oh no.. Følger lige med..

  • #3   29. dec 2012 Er også min tanke om han føler det .. Eller om jeg minder om den dag det skete.. for jeg tror seriøst godt han kan huske det smiley ..

    Elsker den hest så forbandet højt, at jeg næsten sidder og tuder lige nu ..
    Vil gøre alt for ham, om det koster at jeg skal have hjælp udefra .. smiley


  • #4   29. dec 2012 Tænk glade tanker når i er sammen, vær barnlig med ham og vis ham at du elsker ham!
    Hesten ændrer sig når rytter/ejer ændrer sig smiley


  • #5   29. dec 2012 Hvis den ikke kan det så tror jeg ligesom Marie på at det ikke er hesten, men dig der har ændret adfærd og det reagerer han så bare på :o)

  • #6   29. dec 2012 Jeg vil lige fortælle dig en lille historie - som er ganske sand og sket lige her for nyligt.

    Min lille shetter Sofus....var den største kælepot og nusserøv der kunne gå på 4 ben...end ikke lækkert græs kom før hygge med mor her. Han søgte fuld opmærksomhed og var den skønneste lille dreng.
    Så i sensommeren på en dag med rigtig dårligt vejr, ville jeg give ham regndækken på og det endte katastrofalt.
    Flokken satte igang lige da jeg havde fået spændt bringespænderne....resten var endnu ikke spændt fast....i fuld galop bider en af de andre heste sig fast i hans dækken og løfter det op, så det ryger ind foran ham.....og 1,2,3 så styrter han.... Han kommer op igen....kommer atter i løb i panik og vælter igen....og så lige en gang mere, Nu står han med det ene forben spændt fast i bringeåbningen og jeg får ham frigjort af dækkenet.
    Han er halt. Dyrlæge og smed pga smerter og en flække i hoven. Han bliver frisk igen....haltfri.
    Men Sofus er ikke særlig snaksagelig mere....faktisk går han, når jeg søger kontakt til ham.
    Han er heller ikke så nervefast mere som han plejede og være....faktisk lidt angst.

    Tænker som du, at han jo ikke er halt og ikke burde have ondt nogen steder - fysisk ser han jo okay ud. Men kan samtidig regne ud, at noget må være galt....

    Forbandt han mig med de styrt?

    Nej, sådan tænker han ikke.....ej heller gør din....

    Jeg fik hestefys Karin Wyrtz ud og gå ham igennem - og hun kunne fortælle at han virkelig havde ondt...! Hun gjorde diverse ved ham....og jeg siger dig hun fik sat nogle ting på plads!

    Allerede samme dag - fik jeg min gamle Sofus tilbage igen....igen nusseglad og kærlig - søger igen kontakten som han gjorde inden sit styrt.

    Du skriver din hests bagben sad fast i skamlen. Det var måske ikke så slemt, men det er mere end nok til, at han kan have forstrukket/have låst noget et sted som hverken er til og se eller mærke under ridning eller andet - MEN det kan ændre hans adfærd!

    Mit råd til dig er - gør dig selv og ham den tjeneste og få ham gået igennem af fys. Jeg ved ikke hvor du bor, men Karin er hamrende dygtig og billig!

    Pøj pøj med ham - håber i finder den gode vej i var på inden dit grimme uheld.


  • #7   29. dec 2012 Tusinde tak for jeres råd og egne oplevelser .. Selvfølgelig tænker en hest ikke sådan .. Men lige der tænkte jeg bare .. Hvad nu hvis? At han ændrede adfærd så hurtig, kan måske være mig .. Måske forbinder jeg HAM med ulykken uden at tænke over det ..

    Horsemind: det er helt klart værd at prøve .. Ellers er det i hvert fald udlukket smiley


  • #8   29. dec 2012 Karin er den bedste hestefys du kan få fat på! :o)
    Hendes hjemmeside hedder: www.hestefys.dk hvis du får lyst til at checke det ud :o)


  • #9   29. dec 2012 Jeg kommer fra Grindsted .. Og er ved at tjekke på nettet allerede, men de fleste er over en time eller snart 2 timer væk smiley

  • #10   29. dec 2012 Synes du skal ringe og tage en snak med hende - jeg ved en veninde af mig også gerne vil prøve Karin og hun bor en times kørsel fra Karin ned af i landet....

    Karin er ikke specielt dyr i form af kørselspenge smiley Og behandlingen koster 625, hvor andre oftest tager en del mere. Og så bruger hun gerne 1½ time på din hest - det er ikke noget med hurtig ind af døren og ud igen. Hun går virkelig i dybden og har dig med i det smiley


  • #11   29. dec 2012 Kan kun være enig med Horsemind :o)

  • #12   29. dec 2012 Hun bor 137,9 km fra mig smiley er det ikke for langt ??

  • #13   30. dec 2012 Jooo det er langt - men kunne jo være hun skulle derned af smiley Måske et smut til tyskland.... Der kan ikke ske noget ved og ringe og høre. Ellers kan hun måske anbefale dig en nede omkring dig....

  • #14   30. dec 2012 Det selvfølgelig rigtig .. Årh puha kom lige til at græde .. Der er virkelig ikke det jeg ikke vil gøre for ham .. smiley ved det måske er lidt barnligt .. men jah .. Må ringe til hende i morgen og bare høre..

  • #15   30. dec 2012 Det gør jo ondt, når vores heste ændre sig til det negative - men kun godt du har det sådan med det, det er langt fra alle der ville reagere som du....jeg ser det så som noget absolut positivt.
    Det er ikke sikkert du kan få en ud sådan lige nu og her...og Karin holder sikkert ferie lige nu, men brug din tid sammen med ham selvom han er fraværende overfor dig....at gå nogle ture er det bedste du kan gøre, hvis du selv kan holde til det lige pt. Og ellers så sæt dig i boksen og læs i en bog og bare være der....det giver også noget smiley
    Men jeg tør næsten æde min hat på, at der er noget der driller ham og gør ondt siden han har ændret sig så meget. Heste bider meget i sig sig som vi ikke lige kan se....kun mærke i deres ændrede opførsel og ofte slår vi det hen eller vil træne det væk...hvilket jo ofte ikke ændre på sagen, men blot forværre det og hesten bliver endnu mere fraværende og indelukket.

    Er sikker på du nok skal få hele skuden vendt igen . hvad enten det bliver med karins hjælp eller en anden dygtig fysioterapeut/ostepat/kiro

    Slap af og tro på det hele nok skal blive godt igen. Men få en ud til dig..... ikke begyndet og smide ham i trailer, så han skal ud og køre igen lige efter sådan en behandling....det ødelægger så meget! Og han bliver så træt efter behandlingen - tro mig smiley


  • #16   30. dec 2012 Tusinde tak Horsemind .. det har virkelig hjulpet på humøret smiley Regner også med hvis vejret er til at klare i morgen vil jeg bruge en masse ekstra tid med ham på jorden .. lære ham små tricks måske og bare hygge... Dine ord har fået sat håb i mit hjerte om bedring mellem ham og jeg smiley tak endnu en gang..
    Og ja, tror også det enten er fordi JEG har ændret adfærd, eller så er det fordi han har ondt .. for han bukker også når han skal i galop (sadlen passer, er tjekket) og synes han galopere lidt "skævt" når han kommer hen til ledet..


  • #17   30. dec 2012 Det lyder godt smiley Han har fået sig en ansvarsfuld og god ejer med indsigt kan jeg høre. Sådan noget glæder mig smiley

Kommentér på:
Ændret adfærd

Annonce