Kender i det? {{forumTopicSubject}}
Sandra stod stille med skader 9 måneder da jeg købte hende. Igen i foråret stod hun stille i 1-2 måneder på grund af låsning i bagparten. Nu har hun stået stille på grund af uanede grunde i 2 ½ måned. Jeg kan ikke holde det ud længere!!!
Det hele startede med (Den her gang) at hun begyndte at hoppe underligt på forbenene i trav, ser lidt ud som galop, når jeg samlede hende ind. Den første dag, troede jeg bare det var fordi, at hun ville irritere mig, så jeg red bare lidt videre, men da det virkede som at hun havde ondt stoppede jeg igen. Næste dag, skulle jeg så ride enetime, og da min ridelærer så det, sagde hun, at jeg skulle ride løsgørende indtil Sandra skulle have massør ugen efter. Det blev bare ikke bedre af den grund. Da massøren kom, sagde hun det virkede som at hun havde ondt i ryggen pga. sadlen. Så vi tog ud og købte ny sadel. Hun stod så i en uge, og så kom massøren igen, og hun sagde at ryggen var ok, så jeg bare skulle ride hende. Det prøvede jeg så, men det var ikke blevet bedre. Dagen efter skulle jeg så prøve at ride enetime igen. Det var ikke blevet bedre, og min underviser sagde vi skulle stoppe, og ringe til dyrlægen. Dyrlægen, som også er akupunktør og kiropraktor, kom til hende ugen efter, og han behandlede hende så, ned nåle og kiropraktik, hun tog helt vildt godt imod behandlingen. Hun skulle stå i 3 dage, og så skulle jeg ride igen, men det var ikke blevet bedre. Dyrlægen havde sagt, at vi skulle ringe efter 3 uger, hvis der ikke var sket bedring, og det var der ikke. Det var faktisk blevet værere, for selvom jegf rider med løse tøjler gør hun det alligevel nu, det gjorde hun ikke i starten. Dyrlægen kom igen, og hun fik raspet tænder, da nogle mente det kunne være det, og fik en til behandling. Hun skulle stå i 2 dage, og så skulle jeg ride hende igen. Det hjalp ikke, og vi ringede efter 1 ½ uge til ham igen. Denne gang ville han se mig ride, da det kun er når der kommer belastning på hende at hun hopper. Han havde aldrig set det før, men kunne se det var noget der gjorde virkelig ondt på hende. Faktisk, da jeg skulle op på hende til at starte med, stejlede hun og bukkede så jeg blev smidt af, vi ved ikke hvorfor. Nå men efter at dyrlægen havde set det, hoppede jeg af og der blev lavet bøjeprøve på hende. Der var noget på venstre forben. VI gik over i stalden, og Kim (dyrlægen) lavede en blokering på hendes ben, så vi kunne se om det var noget fra koden ned til hoven det var galt med. Men hun hoppede stadig, så det var det ikke. Han sagde at for at de kunne finde ud af hvad det var, skulle vi have hende på dyrehospital. Det skulle så være næste onsdag. Jeg var ovre ved min far weekenden inden, og mens jeg var det havde min mor fået en ide om at hun ikke skulle på dyrehospital men hun skulle have en hestehvisker til at se på sig. Det var hun om tirsdagen, og der tog hun også godt imod. Men det hjalp ikke. Og nu 2 uger efter... imorgen skal hun på dyrehospital! Jeg håber de finder et eller andet, som kan kureres!!! Dyrlægen spurgte også om, om vi havde ubrugeligheds forsikring på hende.. Men han mener hun kan være klar i foråret. Men han ved jo ikke hvad det er, så hvordan kan han sige det..
Er der nogle, som også har heste der konstant er syge?
Eller nogle der kender til det sandra laver?
Var oppe og prøve at se om det var ligeså slemt idag, og det var det.
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 76 Heste: 6 Emner: 156 Svar: 896
okt 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Heste: 1 Emner: 44 Svar: 121
håber det går iorden<3
jul 2005
Jeg købte Sandra August 2004. Så stod hun september 04 - maj/juni 05. Så har hun stået lidt indimellem. Og så alt det i år /:'
Det er bare uhyggeligt!
jul 2005
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
laban har stået halt i mellem 1-2 år og dyrlægen aner ikke hvad der er galt med ham... i starten blev det bare værre og værre og han havde ondt bare ved at gå på folden )= der blev lavet bøjeprøve hvor han slet ikke kunne støtte på benet til et par dage efter... så fik han medicin, men det hjalp heller ikke... så gik de ind og lavede en mindre operation og det blev da lidt bedre...
nu har han fået lov til at stå på folden og ud og gå nogle ture og det virker ikke som om han har det mere =) håber bare det holder når der kommer rytter på =)
Problemet med ham er at han ikke bare kan gå og ikke lave noget...
jul 2005
Kender i det?