{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilskuds foder
  • #1   6. jan 2013 jeg ville bare give vitaminer/mineraler i noget lucerne eller roepiller.. af vitaminer kan grøn salvimin anbefales. Og så give hø/wrap

• #2   6. jan 2013 Jeg bruger hippolyt naturmusli og der skal de have 100 gram pr 100 kg hest dagligt ved vedligehold. 150 gram hvis de arbejder.

Ellers er der regulator complete

• #3   6. jan 2013 Har os overvejet at fodre sådan her, men er bange for hun taber sig

hun er oldenborg blanding på 162 i stang og hun vejer 600 kg

0,7 kg fiber piller
    0,5 kg roepiller
    2 liter lucerne
    10 kg godt tørt wrap
    og selvfølgelig vitaminer

dette til 1 dag, men mon hun ville kunne leve af det

• #4   6. jan 2013 nina jeg jag siger også og kigger på natur muslien den har jeg brugt før nemlig

• #5   6. jan 2013 Natur Muslien er fyldt med stivelse, ikke smart til en hest der nemt taber sig eller er for tynd....

Du kan bruge:

Salvimin Grøn
    Regulator Complete
    Horselux MultiVit
    Equsana Perform Vit
    Equsana Balance

• #6   6. jan 2013 Jeg er glad for mit.

Equsana balance, min 500 kg hest skal have 600 gram, med 4 % stivelse.

Selvom der er meget protein i, er min ikke engang dækket ind med råprotein (som folk er bange for) i følge de nye KER normer. Men sålænge hun er rigeligt dækket ind med lysin, er det ok, synes jeg. De taber bare muskler, men det er okay.

• #7   6. jan 2013 jeg er glad for den vitamin blandig der hedder racing minerals... men jeanette tror du hun ville kunne leve på den forderplan jeg har tænkt på??

• #8   6. jan 2013 mulle den har jeg os kigget på

• #9   6. jan 2013 Racing Minerals er også ganske udemærkede... Det burde hun kunne, men hvis du syntes hun taber sig kan du jo sagtens skrue op for fiberpillerne og wrap smiley

• #10   6. jan 2013 Racing minerals er nemlig til at købe her i nærheden... okay jeg må prøve, men jeanette du kan vel huske min plag smiler, derfor er jeg lidt nervøs hehe

• #11   6. jan 2013 jeg vil rigtig gerne have noget foder med så lidt sukker og stivelse i som over hovedet muligt

• #12   6. jan 2013 Tina: Det er noget pjat... Hvis du dækker hesten korrekt ind med alle næringsstoffer mineraler, det være sig mikro og makro også, vitaminer salte og fibre, behøver du ikke et stivelsekorn helvede som Groov 90... Vi er kommet videre i vores viden om heste, og der kræver ikke et voldsomt musli produkt for at hesten trives og tager på...

Chasi:Jeg husker hende tydeligt og kan godt forstå din bekymring, men så længe du dækker hendes depoter korrekt ind sørger for hun har al det grovfoder hun kan spise, så skal det nok gå og som sagt, kan du snildt skrue op for fiberpillerne hvis du ikke kan få hende til at spise mere grovfoder smiley

• #13   6. jan 2013 Muller
    Taber de muskler af det foder ?

Står selv i den situation at jeg flytter i en anden stald hvor vi selv skal komme med foder, så jeg skal selv finde foder.
    Ønsker også et foder hvor de med en lille mængde er dækket ind med vitaminer osv.
    Hestene er begge af den slanke type.
    Hø er med i prisen og kan derfor gives efter behov. smiley
    Desuden giver jeg kvik beet morgen og aften, og der vil jeg egentlig gerne fortsætte med.

• #14   6. jan 2013 Tina: Der er stivelse i stor stil i det foder du nævner....

TickTack: Nej, selvfølgelig taber de ikke muskelmasse af Balance.. De taber muskelmasse når de ikke laver noget... Et foder skal være sindssygt dårligt sat sammen hvis det skal have indflydelse på muskelmassen, og så er det protein og aminosyrer forholdene der er helt hen i vejret, og det er det ikke i Balance... Der må det være andre faktorere der spiller ind på tilfældet hos Mulle....

• #15   6. jan 2013 Tina: Stop.... Du er på vej ud på et skråplan, du aner INTET om hvor klog jeg er.. Og netop fordi jeg har arbejdet de steder jeg har, har jeg også en hel del erfaring med hvad div fine musli-korn produkter giver hestene af skavanker....

Og der er rigelig næring i fiberpiller og roepiller, hvor tror du de høje FE tal kommer fra i disse produkter???

Sjovt, så fordi et produkt bruges af et stort sted, så må det være godt??

Folk må gerne fodre med Groov 90 hvis de har lyst til det, men det er da det værste bud hos en der vil fodre stivelsesfattigt!!

• #16   6. jan 2013 Groov 90 indeholder 24% stivelse, så ja det er til den høje side!
    http://krafftdanmark.dk/DK/Sortiment/Avlsfoder/Groov%2090.aspx

• #17   6. jan 2013 Men derudover, hvorfor dælen skal personlige relationer drages ind i diskutioner?
    Hvis man er så sikker i sin sag, så søg dog på google/producenternes hjemmesider og brug det i steder for at angribe personligt!

• #18   6. jan 2013 Jeg har fat i nogle foder konsulenter, bare ikke brogården da jeg ikke vil bruge deres foder..

• #19   6. jan 2013 Tina: Nej og har intet sted skrevet noget om din erfaring... Men du kan sjovt nok ikke argumentere for din sag, men går bare Brogaardens ærinde....
    Og hvor er du skæg, "ingen herinde kan rådgive dig"... Hvorfor skulle hun så tage dit fine bud på Groov 90 seriøst? smiley

• #20   6. jan 2013 Tina,
    hvorfor er det forkert, jeg har jo netop tager oplysningen fra krafft egen hjemmeside og derfor må man jo gå ud fra de oplysninger der er der, er korrekte. Læs mit link.

• #21   6. jan 2013 Nu med babydreng: Arj, men du kan da se dit link må være det pure opspind, nu har Tina jo sat det ægte link ind, så derved vil dit link med de 24% stivelse være opdigtet smiley

• #22   6. jan 2013 Tina: Argumenter? Hvor? Du siger der ingen næring er i fiberpiller og roepiller, men det er jo en lodret løgn? Da man ikke har de fulde fakta omkring hvordan disse heste du så på den fodersammensætning levede og blev fodret, kan man ikke konkludere herfra at det alene var foderets skyld...

Arrogant og nedladende... Perhaps, men når du starter med "du burde være klogere" kaster du altså den første sten... Du siger bare "Nej, det er ikke godt og det er ikke sandt" til det hele, men jeg mangler dælme nogle velargumenterede input fra dig HVORFOR... Jeg kan i det mindste fortælle hvorfor et stivelsesholdigt produkt ikke er vejen frem for en unghest i vækst med tendens til at tabe sig.....

• #23   6. jan 2013 Øhm og hvad så. Spillers bliver importeret fra england, Brogaarden bliver lavet i england osv osv., så med din påstand, passer de oplysninger der står på de danske sider ikke, fordi det er den danske side... give me a break, det er jo til grin at påstå det.

• #24   6. jan 2013 Altså jeg fodre min pige med Horselux plus også ekstra hvidløg fordi hun har været lidt forkølet.. Også får hun masser af wrap, og det fungere hun nu rigtig fint på smiley

Men håber du finder en løsning til din fine hest smiley Det er en jungle med alt det foder smiley Finder du noget din hest fungere på, så brug det smiley

• #25   6. jan 2013 Jeanette
    *GG* det er dagens underholdning det her.

• #26   6. jan 2013 Nu med babydreng: Oh yes... Jeg må hellere bare hoppe ud af tråden igen, for jeg har åbenbart ingen kompetence omkring foderrådgivning og nu jeg fodrer mine heste med vitaminer og grovfoder ad libitum, så må jeg hellere skynde mig at pakke mine heste langt væk, for de må jo ligne et skelet på 4 ben..... Se bare min 2½ års plag her fra Oktober...Puhaaa....

profilbillede
  • #27   6. jan 2013 Der er ikke rigtig nogle müslier hvor hesten bliver dækket ind 100 % der er altid enten mangel på kobber eller selen...

Jeg ville vælge produkter som:
    Salvimin Grøn
    Horselux Multivit
    Travo Extra
    eller ligende

Giv den evt. 2 kg mere wrap

• #28   6. jan 2013 Altså min egen plan er roepiller,fiberpiller, lucerne, wrap og så en form for vitamiler...

• #29   6. jan 2013 Hvis producenterne skal passe alle importørenes hjemmesider, kan de ikke lave andet, så det er der ingen af dem der gør. Derudover vil der også være den naturlige sprogblokade.
    De danske importører har et ligeså stort ansvar for at få korrekt viden ud til slutbruger som producenten. Er deres oplysninger forkerte, er et produkt svær at sælgeog derfor er det yderst sjældent det sker fejl.Og er der fejl, vil sådan en som jeg, forhandler, gøre dem opmærksom på dette og de vil rette det med det samme.
    Hvis du mener jeg påstår noget omkring fejl, så oplys mig venligst hvor du læser det. For jeg kan ikke læse mig frem til at jeg skulle have påstået det.

• #30   6. jan 2013 Jeg er ikke selv foder konsulent eller andet, men er det ikke sundere at de får wrap ad libitum istedet for 5 kg foder om dagen for at være dækket ind?

Tænker, hvis man nu giver hesten de mineraler og vitaminer den skal have og resten består af grov foder, er det så ikke det bedste?

• #31   6. jan 2013 jeanette hvor meget wrap eller hø får din plag om dagen?? bare lige nys hehe har lige skiftet min plag over på noget meget bedre wrap nemlig

• #32   6. jan 2013 Chasi
    Din foderplan lyder fin, den er også nem at regulere på, hvis din hest ikke helt kan holde huld på det.

• #33   6. jan 2013 det er os det jeg tænker, men har fået min plag hjem alt for tynd fra udlån, derfor har jeg været lidt nervøs

• #34   6. jan 2013 Anna: Jo, grovfoder er det absolut vigtigeste for en hest for at fungere, dette skal selvfølgelig være i en god kvalitet smiley

Chasi: Han får alt det han kan spise sådan set, god tør wrap ad libitum på fold og i boks... Han spiser nok omkring 15-20 kg i døgnet pt, men de har så også stadig nippegræs smiley
    Du kan gøre det lidt mere overskuelligt for din hoppe ved at skifte roepillerne helt ud med fiberpillerne, alene pga mængden når roepillerne er opblødt, vil du kunne hente flere FE via fiberpillerne... Det er Horselux eller Nag's fiberpiller ikke?

• #35   6. jan 2013 Jeannette: Det mener jeg nemlig også. Det gør vi ihvertfald ude ved os. Monique får selvfølgelig Horselux plus i den mængde hun skal have hver dag, men ikke i overdrevende mængder, resten får hun i hendes wrap. Det gør de fleste andre også der hvor jeg har hest. smiley

• #36   6. jan 2013 Anna: Det lyder som et fornuftigt sted du har hest.. Og så længe man følger producentens anbefalede daglig mængde af deres produkt, er man rimelig sikret.. Men har man ikke grovfoder analyser og blodprøver indover, kan man aldrig være 100% sikker, men et blik på hesten i helhed så har man en god rettesnor smiley
    Hove, pels, hud, øjne, energi, adfærd, efterladenskaber og huld, alle disse faktorer skal man se på når man vurderer om hesten trives.. Ofte får jeg spørgsmål fra folk der ikke forstår hvorfor deres hests hove er skrøbelige eller vokser ujævnt, trods korrekt krybbefoder osv... Der har jeg tit kunne svare dem, når de fortæller hesten får en halv spand gulerødder hver dag i krybben for hyggens skyld, at de er synderen... Sukker er gift for hove... smiley

• #37   6. jan 2013 jeanette okay grunden til jeg spurgte er fordi at min plag før havde sådan en af de runde baller i boksen med wrap på 50 kg og den holdte 2 dage, og alligevel var jeg nød til at smide pænt meget i krybben for hun tog på.. men nu har jeg købt meget bedre wrap så håber det hjælper...

har os overvejet kun at bruge fiberpiller, men hende her skal stå ude og bliver fodret 3 gange i døgnet og man kan vel ikke lave fiber piller til en hel dag.. det er dem fra horselux jeg tænker

• #38   6. jan 2013 Åhhhh ja. smiley

Bruger også Horselux plus fordi der næsten ikke er noget stivelse i og intet korn, så kan man selv tilføje korn hvis man synes.

Men mange tak for dit svar Jeanette, så er jeg ikke helt på vildspor mht. fodring af min pony smiley

• #39   6. jan 2013 Chasi: Lyder godt, meget afhænger af kvalitet i ens grovfoder, noget er utrolig næringsfattigt og de kan spise store mængder uden at tage på, så håber det du har nu er bedre smiley
    Du kan sagtens lave fiberpiller til en hel dag, ligesom med roepiller smiley

Anna: Nej det er du bestemt ikke smiley

• #40   6. jan 2013 jeanette okay det var dejligt at man kan lave dem til en hel dag

Kommentér på:
Tilskuds foder

Annonce